Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 2210 til baybus

Tags:
No tags yet.

(permalink) Offer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er min baybusmotor ved at være klar til ilægning.

- Nyrenoveret med 78 mm krumtap
- Org. 95 mm stempler
- bearbejdede toptykker, med nye og større ventiler
- Turbo Thomas speciallavet rustfri udstødning
- 2 Delorto 40 mm karbs.
- nyrenoveret 091 gearkasse med længere 4 gear 0.82

Så skal den lige startes op og køres lidt til, og prøves i Esbjerg d. 17 april.

28032010048.jpg
28032010047.jpg
28032010049.jpg

-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Super! Den bay kommer da til at gå som en raket. :-)
Hvilken knast er der i og hvor stor er boringen?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er noget der ikke stemmer overens. 86mm i slaglængde og 2210ccm, det giver 90,45mm i boring, og det er da en underlig størrelse, eller?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, det ser godt nok fint ud!

Hvor mange $ måtte du slippe for at have den udstødning hjemme?

/C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Thomases motor har en modvægtet 78 mm krumtap og 95 mm stempler (2210cc)

Knasten er en babe erson grind på 284 grader.

Ser sku fint ud Thomas..

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Offer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du har ret Rasser, det er selvfølgelig en 76 mm krumtap.
Jeg er faktisk ikke helt klar over knasten, den er bygget som en torque motor.
Det er Spring der har rodet lidt for mig.
Udstødningen landet i DK 625 pund.

-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ok, dvs. 78x95=2212ccm? sjov størrelse :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du kan selv være en sjov størrelse Rasser :O), he he

Glæder mig til at se den på rullen i Esbjerg

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hæ, godt ord igen ;-)

Glæder mig også til at høre hvordan sådan en motor opfører sig! går nemlig selv med lidt planer i den samme retning!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Offer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er lidt i tvivl med hvad tænding jeg skal bruge.

Jeg har en ny 009 fordeler på, og har tænkt mig at sætte en standard electronisk tændingsmodul i fra Petromix.

Er det OK?

-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia

Reply

You must log in to post.