Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Samling ved manifold og topstykke på 1200 motor

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har gået og spekuleret på, om min manifold og mit topstykke egentligt passer sammen.

Når manifolden sættes ned over hullet i topstykket, er der et forholdsvis stor gab mellem topstykkets og manifoldens flader, der hvor boltene monteres. Som man kan se på billede to, så er der vel en 2-3 mm luft mellem manifold og topstykke.

Alle andre steder på motoren ligger anlægsfladerne jo helt tæt op ad hinanden, kun adskilt af en pakning...

As usual: så må I gerne svare, så også jeg kan forstå det, tak.

Mvh

Holger

dsc00395.jpg
dsc00396.jpg

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) bugservice Member
Skrev for 14 years siden | | | |

helt normalt husk at spænde lige mgt på hver møtrik ca 1 kg
der ligger i pakning i topstykket ??? (alu o ring )
god påske

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det var hurtigt Dennis :-)

Ja, der er pakninger i - jeg skal få det spændt med 1 kg, ved genmontering.

Ligger du inde med 4 nye cylindre til min 1200- eller honer man dem bare?

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis du ikke skifter stempelringe, behøver du ikke hone dem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har købt mig et sæt stempelringe, så jeg må se om jeg kan finde noget hone-værktøj. Det et der vel umiddelbart ingen ben i at gøre selv?

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Næh. Som erfaringerne efterhånden viser, så kan man ligeså godt selv stå og dumme sig som at betale et motorfirma for det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak Frank.

Jeg overvejer at bruge noget a la det her:

http://www.scooter-shoppen.dk/default.aspx?c=Item&category=9822&item=9177

eller

http://www.impartex.dk/shop/default.asp?ProductID=56246

eller

http://www.extreme-parts.dk/shop/vare.asp?vareid=HSS2872&catid=17879

Det skulle vel for så vidt være godt nok.

Hvilken kornstørrelse anbefaler I - og skal der bruges specielt smøremiddel i forbindelse med honingen, eller skal det bare ha' en slat motorolie?

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974

Reply

You must log in to post.