Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor til pop out motorhjelm

(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hejsa er der ´nogen der har leget med iden med at lave motor/stempel på pop out

jeg kunne godt finde på at lave det på min da jeg ik vil have den åben andet end når jeg køre med campingvogn altså når den er belastet.

jeg syntes vi har snakket om det før men er der nogen der har fundet en løsning til det

jeg vil meget gerne have link til sider hvor man kan få en motor/cylender er kan klare jobbet

-------------------------------------------
(permalink) bfp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvor prof skal det være ?? En billig og nem løsning kunne være at bruge en bagklapsåbner og så tilføje en gaspumpe.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=3664153591&n=-1712886988&pn=-1712886985
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3664153591&n=-2097216117&pn=-1454461518

Så kan du selvfølgelig kun lukke den manuelt med hænderne, men du kan åbne den fra kabinen.. :)

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis det er stand off lavet i hængslerne du mener, er problemet den kant der er øverst på motorklappen, den skal fjernes ellers kan klappen ikke komme ud foroven.

Har selv været ved at udtænke en løsning, hvor man så skal skal åbne klappen først, men det bliver overkompliceret.

Det bedste er nok at lade den stå åben forneden, med et beslag som kan skrues af og på.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg er med på at kanten skal fjernes, og jeg er også med på det ikke er helt nemt men det må sku da kunne lade sig gøre for jeg vil have så jeg kan lukke min.

hvis det nu begynder at regne så er det jo rart man kan lukke for den, og den eneste grund til at jeg har min åben er at jeg skal have min campingvogn efter, og så bliver bilen en del varm

-------------------------------------------
(permalink) Airhead Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er nogen der mener at lade klappen stå åben for neden er en dårlig idè.

standoff.jpg

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du skal have fat i sådan noget her;

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=875711

Godt nok ikke motoriseret , men ser ud til at være et godt alternativ.

Og når man så bruger d. o. så kan man ikke bruge fjederen til at holde klappen åben. Derfor får man bruge for den her;

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=735288

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tja Erik Bendix

jeg syntes det er svært lige at se hvordan det virker men jeg kan se jeg ik er den eneste der har lidt varme problemer.

men det kunne være kanont hvis man kunne styre det inde fra bilen

-------------------------------------------
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Airhead: Hvis de argumentere udfra den tegning du har vedhæftet, så skal man nok ikke tage det helt så alvorligt. Flowet omkring en bil er ikke så enkelt at beskrive som de gør der, er faktisk ret sikker på at flowet ikke er i nærheden af nogle af eksemplerne.

Erik: Det var da en mulighed, det er det jeg har set der kommer tættest på en løsning. Men den du linker til ser noget klejn ud, og er ikke særlig brugervenlig.

Termhlen: Hvorfor så ikke prøve om det fungere med at åbne den forneden?

Hvis du vil lave standoff med automatik er der flere ting der skal tages hensyn til.

1. Kanten skal fjernes(hvilket du er klar til).

2. Det er ikke bare at forskyde hængslet bagud, det skal gøres i den helt rigtige vinkel/bue(permanente standoffs er vinklet/buet).

3. Låsemekanismen skal ændres da den ikke kan holde klappen ordentligt, både når den er ude og inde.(den vil formegentlig komme til at sidde løst når den er inde, hvilket også må være et problem for den på The samba).

Er selv endt med at montere alm. standoff efter at have siddet bag bilen i lang tid og grublet over en løsning. Min ide var at lave et system hvor standoff beslaget kunne skydes frem og tilbage, men med en fjeder der presser det udaf. Hvilket ville give mulighed for at holde klappen inde ved hjælp af kanten, og også give mulighed for at have den åben.

For at lave det automatisk tror jeg løsningen er at lave en klap uden kant der sidder fast i et ændret beslag for neden, og så lave en servo øverst, men droppe at lave klappen så den kan åbnes normalt men skal "klikkes" af når motorrummet skal åbnes.

Men en anden og meget nemmere løsning er at bore en masse huller under nummerpladen, og så smide et par gummiskiver under, så der kommer lidt mere aftsand.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kører med billede 1 og på motorvej kommer min olietemp ikke over 90 grader så det virker da

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) termhlen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tja løsningen må jo være der ude et sted for det kan ikke passe at der ikke er en ude i verden der har lavet det ;-)

-------------------------------------------
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg arbejder med luft til hverdag og har tænkt samme tanke, og har regnet lidt på om jeg ikke bare skulle montere 2 stk glide skinder, der åbner bagklappen ca 60-70mm med en etvejs luftcylender med fjederretur, og så bruge vacum fra motoren til at åbne den med.

-------------------------------------------
(permalink) Airhead Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tegningen er taget fra CSP-SHOP.de og jeg har også hørt om andre som mener at åbne klappen forneden er en skidt idè. Nogle mener at "louvers/gæller" (som man ser på mange HotRods) i bagklappen vil gi' vacuum i motorrummet og derved suge luft ud af motorrummet og derved mindske mængden af luft i blæserhuset!? VW havde et originalt extra udstyr til 1303'ere - et plastic "scoop" som monteredes over gællerne i bagklappen, de anbefaler at kun have det på i regnvejr pga mindre køling (vakuum ?)

...Jeg mener at kunne huske et gammelt indlæg/svar fra "Bornholmer" hvor han kører med bagklappen åben forneden og han måler lavere temp. på olien, så der ser det ud til at virke......så jeg ved s'gu ikke rigtigt om der er noget om snakken!!!?

Thermlen - Jeg ved at det ER lavet før. Michael "EtEllerAndet" fra UK og indehaver af Machine7 i england, byggede i sin tid en custom bug med suicide doors og det ene og det andet...bilen hed 'Homer' og den mener jeg bestemt havde et system hvor at klappen kunne åbnes fra kabinen imens man kørte. Kontakt ham evt. via Machine7!!

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!

Reply

You must log in to post.