Airhead: Hvis de argumentere udfra den tegning du har vedhæftet, så skal man nok ikke tage det helt så alvorligt. Flowet omkring en bil er ikke så enkelt at beskrive som de gør der, er faktisk ret sikker på at flowet ikke er i nærheden af nogle af eksemplerne.
Erik: Det var da en mulighed, det er det jeg har set der kommer tættest på en løsning. Men den du linker til ser noget klejn ud, og er ikke særlig brugervenlig.
Termhlen: Hvorfor så ikke prøve om det fungere med at åbne den forneden?
Hvis du vil lave standoff med automatik er der flere ting der skal tages hensyn til.
1. Kanten skal fjernes(hvilket du er klar til).
2. Det er ikke bare at forskyde hængslet bagud, det skal gøres i den helt rigtige vinkel/bue(permanente standoffs er vinklet/buet).
3. Låsemekanismen skal ændres da den ikke kan holde klappen ordentligt, både når den er ude og inde.(den vil formegentlig komme til at sidde løst når den er inde, hvilket også må være et problem for den på The samba).
Er selv endt med at montere alm. standoff efter at have siddet bag bilen i lang tid og grublet over en løsning. Min ide var at lave et system hvor standoff beslaget kunne skydes frem og tilbage, men med en fjeder der presser det udaf. Hvilket ville give mulighed for at holde klappen inde ved hjælp af kanten, og også give mulighed for at have den åben.
For at lave det automatisk tror jeg løsningen er at lave en klap uden kant der sidder fast i et ændret beslag for neden, og så lave en servo øverst, men droppe at lave klappen så den kan åbnes normalt men skal "klikkes" af når motorrummet skal åbnes.
Men en anden og meget nemmere løsning er at bore en masse huller under nummerpladen, og så smide et par gummiskiver under, så der kommer lidt mere aftsand.
TeddyC