Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  compression på 1914

Tags:
No tags yet.

(permalink) Filip-S Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej VWer
jeg har en 1914 motor med 110 knast, kardrons karburatore, 1600 toppe mener der er 46 ccm i toppen, det skulle give et compressions forhold 10 - 1. mit problem er at den tændings banker pga den store compression, så jeg har stilt tændingen frem det køre den sådanset ok med, men der mistes jo en del effetk, den yder 75 hk og 160 nm. Så spørsmålet er kan man lave en "toppakning" for at mindske compressionen og i hvad matriale, havde regnet med kobber, og hvor tyk skal den være, mener compressions forholdet skal være 8 eller 8,5 - 1.
Mvh Filip

vw bobel 006.jpg

-------------------------------------------
VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74
(permalink) kanalt Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mener at farmer sælger skiver til at ligge under cylenderen så prøv at give ham et kald på mobilen og du er sikkert kommet langt
KanAlt
michael

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

For det første skal du måle dine forbrændingskamre, det nytter ikke at tro hvis du vil ramme rigtigt.
Og så skal du måle din vendehøjde.
På en 94mm cylinder giver 1 millimeter 6,94cc.
MEN Hvis du kører med 94mm og dine kamre er 46cc, så gætter jeg på at du ikke har udvidet kamrene ud til den større diameter. Det kan du ligeså godt gøre og derved får noget mere plads til at ventilerne kan "flowe". Samtidig sænker du også kompressionen.
Men der er arbejde med det. Der er ikke noget der er "bare lige"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Filip-S Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er klart at det hele skal måles inden der skal laves noget, det var også bare hvad jeg kunne huske. Hvad mener du med udvidet kamrene, Det var nogle brugte toppe jeg købte, der var boret op til 94mm

-------------------------------------------
VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I siderne af kammeret udvider man ud til den nye diameter. Køb bogen "how to hotrod volkswagen engines" Der er mange gode tips, men ikke nogen om crom og gejl.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Filip-S Member
Skrev for 14 years siden | | | |

de var bearbejdet i forbrændingskammeret, men der kunne måske tages lidt mere af. cromen på motoren var en stor fejl og skal skiftes til nogle sorte.

-------------------------------------------
VW type 1 62. VW type 1 72/54 Vrod
VW type 1 65. VW type 1 65.
VW type 181 74

Reply

You must log in to post.