Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Montering af smalle tromler bag?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej.

Jeg har en type 1 fra 69, der vil jeg gerne montere smalle tromler bag, hvad skal jeg bruge? Kan man få smalle tromler til 4 x 130? håber at i kan hjælpe.

-------------------------------------------
Mvh.
Lars Kirketerp fra 2620 Albertslund(Sjælland)
Tlfnr: 31383018 Mail: larskirketerp(a)yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu fabrikken lavet dem bredere. Hvad mener du så med smalle. Er det for at få 5x 205 ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det skal jeg fortælle dig, det er fordi at næsten alle de alufælge man kan købe idag, har et helt åndsvagt mål på ET 15 og da jeg kun har en 1300 ccm motor i, mener jeg ikke at det har den store betydning, så derfor. Og nej jeg vil beholde 4 x 130 i boltmønster.

-------------------------------------------
Mvh.
Lars Kirketerp fra 2620 Albertslund(Sjælland)
Tlfnr: 31383018 Mail: larskirketerp(a)yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det forstår jeg ikke. Der findes da masser af alu-fælge der passer under en std. firehuls type1.
Flat-4 passer da f.eks.
Smalle tromler findes vel heller ikke i firehuls. Der er heller ikke tromlen der giver en smallere sporvidde. Det er bagakselrøret der er ca. 40mm. kortere.

http://www.midlandwheels.com/Shop/C-528-Classic-Repro har også nogen med forskellige ET.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du har ret, jeg har lige surfet rundt, og kan kun finde smalle tromler i 5 x 205, så det er ikke løsningen, men nu var det kopifælge som BRM, Centerline og Gasburner fælge jeg tænkte på, og jeg mener at de smalle tromler er ca 10 mm. smallere end de nye brede tromler, så det må jo så give ca 20 mm smallere sporvidde, men kan da godt se at det er en bedre løsning med korte aksler og akselrør, så kan jeg også beholde de brede tromler og have samme bremseevne.

-------------------------------------------
Mvh.
Lars Kirketerp fra 2620 Albertslund(Sjælland)
Tlfnr: 31383018 Mail: larskirketerp(a)yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jaah, men det passer ikke sammen. Det går galt med dækslet der holder bagaksellejet. Jeg tror du kan finde en sammensætning der passer. Fra noget 66-67 hvor VW jo selv roder rundt i det.
Du kan læse tråde herinde hvor folk har problemer med slør i baghjulslejerne. Jeg kan ikke overbevise dem om at det er lejet der sidder løst fordi de har rodet med førnævnte. De bliver ved at skifte baghjulslejer. De tror så det hjælper et stykke tid. Men det er kun indtil det nye leje har arbejdet sig løst.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

http://www2.cip1.com/searchresults.asp?cat=1933

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok, jeg tror bare jeg lader det være som det er, men der er også en anden løsning, og den er bredere bagskærme, bare 10 til 20 mm i hver side bag, så skulle det også være løst, næsten uden at det kan ses.

-------------------------------------------
Mvh.
Lars Kirketerp fra 2620 Albertslund(Sjælland)
Tlfnr: 31383018 Mail: larskirketerp(a)yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du skal ha fat på korte aksler, akselrør og dertil hørende dæksler til at holde lejet (som frank også siger). Og så skal du ha drejet ca 13-14mm af snuden på tromlen for at de passer de smalle aksler.
Så skulle det fungere.

Men jeg ville da helt sikkert finde en fælg der passer på de lange aksler!!!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja selvfølgelig kan man bygge "tilbage" til de smalle aksler med alt hvad der hører til.
Hvad pokker er det så man gør, når det går galt ? Jeg kan huske jeg var blandet ind i en 52´er for mange år siden. Bilen var med en 70´er bund. Men smalle aksler og firehuls. Det kan jeg simpelthen ikke huske.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det klassiske er vel at rode rundt i nye og gamle dæksler for lejerne, eller tænker du på noget andet?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Eller at glemme spaceren på bagsiden af lejet ind mod gearkassen - av :-(

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja du bringer mig i tvivl om hvorfor vi rodede med de dæksler. Bilen var firehuls med brede bakker, men korte aksler for at få plads til en bred fælg.
Ankerplader fra 70 på korte akselrør - ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så længe man holder bremsedelen sammen (ankerplader, tromler osv.), og akseldele (akselrør, aksler og dæksler) - så burde man i teorien kunne bytte lige så meget rundt man har lyst til.
Mange monterer akerplader og tromler fra en 68-> type1 eller fra en type3 på en type 1 med smalle aksler - ingen problemer i det, bare man husker at få drejet lidt materiale af snuden på tromlen.

Da jeg hentede min type1 i sverige, der var den med bredt bagtøj (lange aksler), men med smalle tromler og dertil hørende ankerplader. For at tromlerne kunne spændes til var der lagt en spacer imellem tromle og møtrik. Det viste sig så at det var samme type spacer som normalvis sidder mellem hjulleje og tromle - den passer så snedigt nok også som spacerring. Der er mange løsninger, den ene mere fantasifuld end den anden. ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg tror det har været for at få et dæksel med olieafløb i stedet for slyngskiven op til 65.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.