Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Plusser og minusser '67

Tags:
No tags yet.

(permalink) Chewie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej!
Jeg er på udkig efter Bobbel og er blevet tilbudt en '67 1300. Har prøvet at læse mig frem, men vil gerne høre nogle erfaringer med de forskellige modeller.
Jeg har besluttet mig for at det skal være en model med liggende lygter (havde tidligere den frække - en '69er). Er også mest til den lange motorklap, men tænkte at der kunne være tekniske fordele ved en lidt nyere udgave..?
Del gerne ud af erfaringer/plusser minusser, links osv.

Mvh
Mattias

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

i forhold til alle de andre er der kun plusser at sige om en 67er, den bedst fungerende bobbel , og til dels også mest holdbare bobbel vw har lavet, hvis de skal ha de gamle look , de nyerer er mekanisk nok lidt bedre, men der falder udseendet helt til jorden, der er undtagelser med modificeringer, men snakker vi gennemsnitligt er en 67er den bedste bug der er lavet. hvis den er komplet og org , mangler der dele, kan det godt være svært at finde dele til den da den har en del dele der er one year only, og en 67er er født med kort motorklap - men med lang forklap.. vær sikker på bagpanelet er ok - det er meget svært at finde til den.

http://vwnettet.dk/topic/163283

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja smag og behag. Jeg ville aldrig købe en bobbel fra 66-67. Og det er kun fordi den har de nævnte problemer med reservedele. Teknikken fra 66-68 er næsten ens, men alle de irriterende dele. Kromdele, håndtag, vipperuder mv. er anderledes.
Fra 68 passer det meste helt op i 90´erne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Chewie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for svar.

Bilen er komplet og uden rust - hvilke dele er det præcist, der er så svære at få fingre i?
Er der stor forskel på køreegenskaber på f.eks en 64'er sammenlignet med en '67er?

(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej

den bil Ib linker til er min bil.. jeg har ikke selv haft problemer med at skaffe dele til nib.

Ja der er forskel på køreegenskaberne-64ern køre med linkpin forbro og 67ern køre med bærekugleforbro hvilket ikke gøre den så hård at køre i..

Mvh Daniel

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Vrøvl mht. At den er mindre hård at køre i med bærekugler. VW skiftede til bærekugler for at forlænge service intervalerne (smøring). Følge med tiden om man vil.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg ved ikke om det er vrøvl, jeg syntes klart at det køre bedre med bærekugleforbro... men det kan være det bare er indbildning eller hva... jeg fortrækker selv bærekugleforbro....

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Eneste forskel er jo bare at man skifter styre/bund boltene ud med bærekugler. Alt andet lige så er en styre/bund bolt forbro noget mere fleksibel mht. Sænkning og Fjedring, hvor en bærekugle forbros vandring begrænses af bærekuglernes arbejds område. Men det er nemmere at skifte bærekugler end styre/bund bolte, og camber kan justeres, så den har da helt klart også sine fordele.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

vil godt gi rasser ret der, linkpin er klart bedre affjedringsmæssigt - især på sænkede biler, men en bærekuglebro kræver lidt mindre arbejde

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

godt så(0: Det er nok bare indbildning fra min side...

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com

Reply

You must log in to post.