Det burde enhver maler da kende til.
Ellers har biltema også aluprimer på spraydåse. meeen det er jo ikke 2K!
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Det burde enhver maler da kende til.
Ellers har biltema også aluprimer på spraydåse. meeen det er jo ikke 2K!
Maler selv fælgene med spray silkemat og det skaller ikke af
Hvor mange km kører du med dem Lübbe? Og km på ladet af Baja transport tæller ikke med ;-)
Der skal anvendes ETCH PRIMER på aluminium hvis det skal holde.
Ved opmaling af alu på fly anvendes der ALUDINE som primer, men spørgsmålet er om dette kan anvendes sammen med traditionel maling.
Henning
Der er dem på mine gamle biler som stadigvæk ser fine ud efter2-4år så det må jo holde ellers er det bare jer der bruger forkert eller discount spray :))))
Du kører for lidt luftkølet Thomas... Du må ud på landevejene ;-)
Ja korrekt
originalt er de eloxeret og ikke malet...eller er jeg helt galt på den?
Adoniseret?
Enig, de er ikke sprøjtemalet org.
De er anodiseret eller eloxeret, eller hvad det nu hedder. Men de er stadigvæk dyppet i væske som beskrevet.
Hvad med maskeringstapen hvor køber man den henne (evt på en lørdag:) )
Jem & Fix har vistnok den tynde blå 3M.
Kan ikk finde det
Stodderkongen, du kan selv være Adoniseret :-)
Jeg fatter ikke at ingen gør det med at fylde fælgene, det er jo super fedt, man fylder først med primer.. Tømmer, og fylder derefter med sort.. Man styrer kanten med mængden..
Bliver åbenbart nød til at fuchse dokaen for selv at prøve det..
Jeg vil gå langt for at undgå at maskere en fuchs fælg.. Gjorde det på mine RO-80 fælge og gør det ALDRIG igen!!
tøsse dreng :))))
Rune vi kan mødes i Darkhill Slamshop sammen med Morten og så drikker vi en kop kaffe og laver Fuchs fælge.. I'm game! :)
PS.Hvis man slår Adonis op i en ordbog så er der et billede af mig med fuld kropsbehåring..
Det lyder som om der er lidt begrebsforvirring omkring hvordan de originale fuchs er lavet.
Til Lars O og andre, de originale detaljerede Fuchs er både anodiseret OG malet. Anodiseringen er ikke den sorte farve, men giver den der lidt grålige overflade som originale fuchs har. Grunden til at fælgene blev anodiseret er at det giver en meget modstandsdygtig overflade der ikke oxidere som ubeskyttet alu gør. Originalt er det sorte center i en Fuchs maling og ikke powdercoat eller andet.
Først blev fælgene anodiseret og efterfølgende dyppet i sort maling.
Man kan godt anodisere i forskellige farver, men det er ikke sådan en original Fuchs er lavet.
Personligt synes jeg det anodiserede look er über cool i forhold til en poleret
Fuchs, men det er desværre ikke så nemt at stå og lave hjemme i garagen som polering.
Point taken, vi kan alle blive klogere... Mig bekandt kan man vist heller ikke styre anodisering/eloxering så præcist som det sorte er lavet.
Onkel Adolfs efterfølgere har løsningen ;-) Værsgo !
http://www.felgen-service.de/
Nu går jeg i garagen og polerer et eller andet....
PS: Polerede fuchs ser bare bedst ud! ;-)
Anodiseret og malet holder for vildt.. gad sgu godt eje et sæt spritnye/ NOS fuchs'er. :)
org. er de poleret inden de bliver anodiseret
der er et firma i UK som laver det hele for 130 pund pr fælg
Jeg har et sæt deep six på min 911'er som er renoveret i UK med anodisering og det hele og det er et super godt resultat!
Kan ikke huske hvad firmaet hed, men de ligner dem kew viser et billede af på en prik.
Nikolaj Stodderkongen ; Du kan også bruge Tamiya modelhobby tape. De fås i alle mulige bredder fra omkring 2 mm til 40 mm.
Jeg brugte det til at lave kanterne på mine gamle 17" på Brasiliaen.
Synes personligt at den blå fra 3M er lidt for svær at få rundt pænt inde i egerne.