Check i den her tråd hvordan den skal skæres, ingen besværlig afdækning!!
Gå et stykke ned af siden, så kommer det..
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,862.480.html
Check i den her tråd hvordan den skal skæres, ingen besværlig afdækning!!
Gå et stykke ned af siden, så kommer det..
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,862.480.html
genialt
Satme genialt. Men godt nok ultra vigtigt at fælgen ligger i vage.
Det holder 100 det der....
Ser godt ud men hvodan holder det på en poleret overflade ? han sliber jo ikke
der findes efter sigende ætsene primer, men det har han jo så heller ikke brugt, han kunne godt lige ha nævnt malingsfabrikattet og type ja..
Er der nogen der har prøvet det her med succes?
Jeg ville have prøvet tricket - men jg opgav hurtigt. Det sorte stykke på fælgkanten bliver alt for dybt. Tror det ser mærkeligt ud live.
Nej igang med 3M afdækning -slip -grunder -mal.. det går ikke så galt..
Så vidt jeg ved var det samme teknik Porsche brugte til at male Fuchs med originalt. Så den der med at det ser mærkeligt ud holder da ikke hvis det er rigtigt.
Der står lidt mere om metoden her: http://www.themotoringjournal.com/featured-cars/refinishing-fuchs-at-home.html
Og ifølge den har Warp ret i, at Porsche selv brugte en lignende teknik. Der er også nogle svar i tråden på malingtyper, hærder, opløsningsmidler osv.
Den er god nok med at det ser mærkeligt ud. Nogle af de repro 4,5" har et lidt andet design, og det gør at yderbanen og de 5 egere ikke liner op som det gør på en original. Når man så maler den ved at sænke ned i maling, så ser detaljeringen helt forkert ud. Hvis man derimod masker det op, og sprøjtemaler det, så er der aldrig en eneste der opdager forskellen.
Men ja, det er da sådan Porsche oprindeligt gjorde det. Meeeen de lavede jo også en masseproduktion af fælgene. Hvis vi skulle dyppe dem, så var vi jo nødt til at have et kar med overløb og returpumpe, ellers ville hver eneste fælg få linien placeret forskelligt.
Jeg synes det er alt for omstændigt i forhold til at maske fælgen op og sprøjtemale.
JEG LAVER MINE EGNE OG DE KOMMER TIL AT SE SÅDANNE UD OG MENER DER SER MERE RIGTIG UD MEM DET ER JO EN SMAGS SAG
Det fuchs var malet med originalt, er jeg ret sikker på, at det er pulver lak.. Når man sliber i overfladen på den org lak, og på org sorte alu centerkapsler, er det nøjagtigt så hårdt som pulverlak.
Og jeg har stadig ikke fundet eller hørt om lak, der kan binde på blankt alu! Det kan måske binde 1 mdr, eller længere, men når det får lys, sol, vand, kulde og varme, så slipper lakken..
Men det ser da nemt ud. :-)
I min verden er der en vej... Lær at tape med en fineline tape.. Slib grundigt.. Epoxy med kromat.. 2 komp sort autolak..
Jeg havde også tænkt mig at hælde emalje maling i fælgen.. hvis andre kan gøre det med repro så? hvis først man har vaget underlaget ud, så er det vel praktisk med et målebæger så man har en idé om hvor meget der skal hældes i henholdsvis 4.5" og 6".. bare så man rammer en nogenlunde ens kant? :)
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=336311&postdays=0&postorder=asc&start=180
Pas på med det Nicolai. Check lige op hvordan dine kanter på egerne og yderbanen liner op før du kaster dig ud i at købe 15 liter sort maling.
@Lübbe: Den måde du har masket egerne af på, det ser da ikke helt godt ud? Efter min mening er du gået for langt ned med afmaskningen. Hele det V formede alu område omkring bolthullet burde efter min mening være malet, og så skulle malingen gå en lille smule op langs egeret
der er mange måde at male på som man kan se.. rasser´s måde og så er der den måde jeg gør det på .. rasser maler på fælge banen og jeg vil gerne have den blanke kant så man kan se det deep look på 6erne men det er jo smag og behag,,, synes begge er fede men jeg mener personlig at jeg bedst kan lide min egen version men er også mere kræverne ang arbejde da det er noget lort helt at dække af inde hvor fælgebanen knækker mod egerne men sådan er det jo bare ..
tror næsten jeg vil prøve at la være med at detaljerer mine fuch - bare for at være en lille lille bitte smule anderledes ;o)
@Lübbe:
Jeg er helt med på det du mener med at lade hele yderbanen stå i poleret alu, eller bryde den ca. midt på som det er org.
Jeg synes også begge metoder ser godt ud, og det er helt rigtigt en smagssag om man er til det ene eller det andet.
Men det jeg mener med dine er at området mellem egerne er malet forkert. Det ser galt/sjusket ud?!
ib så skal du lave den model med mat i hele center og så mat sølv ser total fedt ud :)))
ja til alle post 68 biler i mørke nuancer - ikke pre 67 biler, der er det lidt technomatros agtigt - men smag og behag.
eller one year only 67 style måske:
Nu har jeg haft en sæt org earlies og de blev detaljeret af virtuosen Al Reed - detaljeringen går et stykke op ad egerne som Rasser har gjort - farven er også nærmere mat sort.. man kan vel prøve at hælde noget farvet væske i først.. så hvis det er noget lort så kan man gå igang med maskeringen.. Rasser du har jo prøvet det før, jeg kigger forbi med 4stk fælge og en flaske Bailey så kan du hygge dig lidt? :) hvad siger du? :)
Ellers tak. Jeg har også kun masket mine af. Malerarbejdet blev klaret ude i byen med 2K autolak (som han så forøvrigt skal lave om her snart, fordi det skaller af. Præcis som Martin siger)
derfor jeg længerer spørger efter om nogen kender noget til det der primer der ætser sig fast i aluen.