Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nyt lovforslag vedr. veteranbiler. Folketingskanalen (digital) TTV side 480

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu bliver det nemmere (måske) for orginale veteranbiler.

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

mere info på det`?

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja kom da lige op med noget mere info

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Efter hvad der står på TTV betyder det bla.: ingen syn-lavere vægtafgift- lavere forsikring. Men det hele står på TTV-siden

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ingen syn ! Det lyder meget udansk.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Øh Hans jeg tror der mange der ikke kan tage den kanal jeg kan ikke?
Allan

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 14 years siden | | | |

undskyld. Det havde jeg ikke tænkt på. (det er jo en gratiskanal, der kan tages på en strikkepind) Prøver at finde det på nettet.

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Prøv her.
http://www.lfvk.dk/christiansborg.htm
http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok.aspx?/samling/20091/beslutningsforslag/B142/som_fremsat.htm

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja så finder jeg det ikke jeg har sku ikke nogen strikkepinde øv

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) DenGrønneSniger Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det ser da fint ud hvis det blir vedtaget det de har gang i ?

-------------------------------------------
Jylland DK
vwpanelvan@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis det forslag bliver vedtaget, er der vist rigtig mange her på siden, der bliver ked af det. Så vil selv en mild motor og en let sænkning betyde farvel til historisk korrekte plader, 1/4 vægtafgift og særlig begunstiget forsikringsvilkår.

...og hvike konstruktive ændringer skulle man køre til syn med? Hvis et originalitetsbevis skal være gældende, skal der jo intet laves om.

Jeg stemmer nej tak, og afventer resultatet af det arbejde Motorhistorisk Samråd/FIVA har igang.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad f..... er det for en gang HØ...? Det kan sgu da ikke være udtænkt af nogen resturrer gamle biler..!
Og hvad så med os som har fået historiske korekte plader, hvor bilen ikke er helt historiskkorrekt på plads..? Skal vi så af med dem igen eller..? (de var jo dyre nok). Mener der skal lidt mere gennemtænkning til her..!

-------------------------------------------
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Helt tydeligt at der umiddelbart ikke er tænkt de store tanker om alle de køretøjer der i forvejen enten har historiske plader, eller kører på 1/4 vægtafgift. Det skal der selvfølgelig findes en løsning på.

Når det så er sagt, så glæder jeg mig over følgende forslag:
"Importerede veterankøretøjer, hvortil der kan udstedes originalitetsbevis, skal have adgang til lempeligere told- og afgiftsbehandling.

Originalitetsbeviset kan give adgang til lempeligere told- og afgiftsbehandling, så man ikke helt eliminerer kulturen fra amerikanske biler eller luksusbiler, som jo var en del af hverdagen op gennem det 20. århundrede.
Originalitetsbeviset i den form, som forslagsstillerne forestiller sig det, vil desuden modvirke en masse kritik og bureaukrati, idet værdifastsættelsen hos SKAT ofte er meget lemfældig og i mange tilfælde udokumenterbar, fordi SKAT anser det for en særlig vigtig opgave at undgå import og indregistrering af ældre køretøjer ved at sætte afgiften særlig højt.

Hvis der kan findes en »formel« og en dokumentform, der tilgodeser såvel veterankøretøjsejernes interesse som myndighedernes i, at man undgår snyd, vil det være helt optimalt."

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Også følgende formulering kan jeg se fordele i:

"1. Synsmyndigheden skal efter anmodning og betaling af et nærmere fastsat gebyr kunne udstede et originalitetsbevis til veterankøretøjer, der i væsentlige træk fremstår som tidstypiske eller originale køretøjer."

Formuleringen: "der i væsentlige træk fremstår som tidstypiske eller originale køretøjer." betyder jo direkte at hvis synsvirksomheden vurderer at den er tidstypisk korrekt, så kan køretøjet tildeles originalitetsbevis.
"ELLER" har stor magt, som jeg ser det i den her formulering.
Om det så er op til synsvirksomheden alene, eller om personen der ejer køretøjet skal bevise at det er tidstypisk, står stadig lidt uklart?!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.