Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Når i bygger jeres bile hvordan gør i så`?

Tags:
No tags yet.

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej all jeg købte en bobbel for ikk så lang tid siden og er gået i gang med den for og få den fin men har et spørgsmål til jer alle

hvordan biller i jeres bobler op er det i teorin sminket li eller er det med sandblæsning og resturering af alt og så lakering og sådan??

jeg har efter min oplevelse med min bob svært ved og tro på en bobbel der aldrig har været taget af bunden og som har været brugt som bil er et sminket li er det et forkert synspunkt?
sminket li mener jeg flot lak men råden alle usynlige steder?

håber på og få nogle erfarne svar da jeg nogle gange har lyst til og lave ratlook pga jeg syntes man kan blive ved og ved med og finde nye ting og lave eller osse sal man simpelthen splitte den i atomer og sandblæse og lakkere alt så den blir næsten som da den var ny;)

(permalink) jesperberntsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er komplet opbygning uden brug af spartel, gaffa, hønsenet og andre former for fusk. det er sandblæsning svejsning og resturering af bilen helt fra bunden

-------------------------------------------
intet er umuligt for vor herre og en mekaniker
lostleader_77@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

vi starter med at købe en bil - derefter en reperarationsbog - så vi er sikker på vi ikke gør noget forkert, men alt i alt går det hele ud på at få det rent og pænt også male og måle , så det HELE bliver som nyt, og det der ikke kan redddes bliver skiftet ud med noget nyt... pengene, tålmodigheden, og kvaliteten på dele og arbejde og evnerne til at skrue bestemmer hvor godt slutresultatet bliver. god fornøjelse ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Pacha Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nugiz skrev; nogle gange har lyst til og lave ratlook.

-Det holder sjældent hvis ikke bilen er af naturens vej patineret!!!

/Henrik

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du kan læse projekt sider og se billeder af hvordan folk gør.
Både her i forumet og på andre sider.
Feks her :
http://www.volkszone.com/VZi/forumdisplay.php?f=27

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg har utroligt svært ved og vudere hvor vidt jeg nogle gange skal gå
da jeg ikk selv kan svejse skal jeg hele tiden finde en der kan ikke det er et problem men min framgangsmåde blir

til sandblæser (i jyderup mener jeg det var)
så skal den til plade smed og fixes
sandblæser igen blæses og metaliseres
og så til maler,.

det er den eneste måde jeg ser som en måde og lave gammel bil på men tænker bare alle de bobler der til salg for 60 og 80.000 kr de kan da umuligt være gennem restureret fra a-z i såfald forstår jeg ikke at man sælger til de priser . da det da både løber der ud af øknomisk men da osse med ens pasion for bilen kan ikk forstå det ihvertfalde;)

har sådan set fåe lavet alt det møg arbejde tidliger plade smede(gør det selv folk) har lavet det der tilbage nu er ren slid alså patina , men syntes til tider det er lidt nævepirene da man aldrig ved om man er købt eller solgt når man roder med de gamle biler :D nok bare begynder tanke gang;)

(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 14 years siden | | | |

...få den igennem syn og nyd sommeren...det ville jeg gøre ;-) ( kørende projekt )
så kan du "fuske" lidt ind imellem

ps. Tillykke med vognen ! skal vi ikke lige have et foto....

-------------------------------------------
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja vi er alle forskelige - feks er vi også et par stykker der ikke helt kan forstå hvad sjovt der er i bare at ta ud i byen og få andre til at lave det hele.
For nogen er selve processen med at lave det hele eller næsten det hele selv, en stor del af selve hobbyen.
Hver sin smag.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Faber Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er squ altid et sats at købe en gammel bil. Men det er vel en del af charmen.

-Men vil give "All season bay" ret i at hvis du er helt grøn og ikke vil gå død i arbejde, så hold dit projekt kørende sommeren over. Så er det nemmere at holde gejsten oppe vinteren igennem.

-------------------------------------------
-Aalborg
-Bisgaardfaber@gmail.com
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja planen var også og køre i den som jeg gør nu og i oktober ville jeg så skruge huset af bunden og så få blæst huset og så gå og hygge med bunden den er fin umidelbart og det er karossen faktis osse er bare meget perfiktionistisk så ka ikke li rust og patina syntes det ligner sjusk som man ikke passer på ;)

(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Giver John ret hele vejen igennem.
det er en dejlig hobby at bygge bilen selv, jeg er igang med min første vw. Og når der er tid og penge finder jeg på nye projekter til den. Jeg har gjord det at jeg deler det lidt op. for ikke at løbe sur i det.
først adskildelse, rep af bund, derefter karos. samle tilpasse alle dele. sende den til maler. kabine og motor tager jeg senere, man skal jo os nyde sommeren i den€=)
Det er ihvertfald noget der virker for mig.

Og når man støder på ting man ikke lige kan regne ud. så er der nogle erfarne herrer herinde, som er gode til at lære fra sig. Og man kan altid læse sig lidt klogere ved at følge andres projekter også.=)

Benjamin

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja min priotet er osse bund ska være super og kaosse motor og kabine er lækkert og fint

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er vel ingen tvivl om at vi alle sammen går og drømmer om at have garagen propfyldt med alle de biler fra forsiderne af bladene. Men som det nu engang er med alting, så begrænses vi af penge, tid eller evner.

Er det ikke så enkelt det nu engang er?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ved det ikke syntes min begrænsning ligger i jeg ikke rigtig ved helt hvordan man skal gribe tingne an og til tider osse fordi at jeg sys der mangler loyalitet og ærlighed overfor ting folk skal af med som om penge tæller højre end ærlige handler generalt :) er ny så er nem og bilde ting ind men man lære hver dag ;) hehe ,. Og så min viden begrænset inden for hva koster det og få malet en bobbel osv hva koster det og få lavet div plade dele. Dags dato har haft den en månede ca har jeg brugt 30.000 kr på den og har ikke engang pillet karossen af endnu ;) og den blev bare malet i garrage ;)

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

der nævnte du alle 3 ting... evner, penge og tid ;-) ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tja penge og tid er jo ikke det store det bare sur røv og smide dem i et hul fordi man ikk helt kan finde hovede eller hale ;)

evner har jeg ikk da jeg ikk ved hvordan et svejseværk virker;) men har e ner til og vide hvordan et perfekt projekt skal ende ;) heehhehe

ej glæder mig bare til og blive færdig en dag vil ikk have bilen rådner for mig (sort serer;) hehe

her er billeder af skiderrikken;)

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

next up her i sommer er us kofangere og tag bagagebære

(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, ved røven kan man sku altid bli taget herinde!!! Men mon ik, du har lært en masse, som du kan bruge når du laver indkøb til dit projkt?? Let´s hope...
Få bilen ud i sommer og nyd det, der er ingen biler herinde som forvandlede sig til show cars i løbet af en nat.
Ting tager tid, og har man ik de nødvendige evner må man jo betale og så løber pengene stærkt. Mange bygger i flere år for at opnå et godt resultat :O)

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

der er også mange der bygger i flere år uden resultat ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bygger på kort tid for ikke og miste håbet hehe ;) tak for alle jeres input

(permalink) HNC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så så IB, var den til mig? :-))

Nugiz... Du bliver ikke "udlært" på en enkelt måned. Umiddelbart ser din bil da rigtig fin ud, og hvis der ikke er noget graverende galt med den så kør ud og nyd bilen og sommeren, de bekendtskaber du får til diverse træf og lav lidt småting hen ad vejen. Man lærer lidt hver eneste gang man skruer - start med olieskift, tændrør osv. Lad for himlens skyld vær' med at kaste dig ud i en totalrenovering lige nu - kun de stærkeste overlever og kommer ud på den anden side, en god del erfaring rigere og meget fattigere på penge.
Bevares, der er der en del der klarer sådan en totalrenovering på et par måneder, men de er få og helt sikkert gjort af et andet stof end jeg. For rigtig mange af os er det - som tidligere nævnt - processen der er det sjove, mere end at kunne banke en showbil af på rekordtid.

De fleste restaurerer vel bilerne efter bedste evne, men derfor kan der da godt være noget klamp ind imellem. Der er dog INGEN hurtig fortjeneste i at restaurere 40-50 år gamle biler, næsten uanset hvordan man gør det.
Om der sælges mere klamp her end andre steder? Det tror jeg såmænd ikke, men som køber er man jo også selv ansvarlig for at sikre sig, at men får købt sig en ordentlig bil. Det er derfor ALTID en god ide at tage en med, der kender lidt til bilerne, når man tager ud for at handle.

Salgsprisen har sjældent noget med omkostningerne at gøre. Markedet bestemmer prisen, så selvom du bruger 200.000,- på at lave din drømmebil, er det næppe sandsynligt at du finder en køber der vil betale for det! Sådan er det bare. Men igen, det her kan ikke gøres op i penge - Det er som regel liebhaveri, og dermed uden for logisk rækkevidde for langt de fleste mennesker, der ikke kan se det fede i gamle biler...

Men se nu bare at få fyldt noget benzin på dunken og kom ud på landevejen. Vi ses derude :-)

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nej Herik - den var nok mere til mig selv ;0) - men jo der er mange som os to - men kloge ord ellers

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kunne ikke sige det mere præcist end HNC.
Det handler om at nyde bilerne og ikke gøre det op i penge! ...for det regnestykke går alligevel aldrig op eller giver mening.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja Syntes netop rykkene projekter er lappe løsning man laver en masse og selvtilfreds stillelsen ved og vide alt ikke er nusset og kræset for er der ikke fordi man ved der er mer bæ gemt :). Men lytter til jeres forslag de goe alle sammen


Reply

You must log in to post.