Jeg har sådan 2 stk. Kan jeg med fordel koble dem sammen, evt. med et T-stykke.
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
Jeg har sådan 2 stk. Kan jeg med fordel koble dem sammen, evt. med et T-stykke.
ja men du får ikke flere PSI, bare lidt hurtigerer luft. og en helvedes larm ;0)
Det har jeg prøvet. Det kan man godt. Men enten skal kompressorernes styreelektronik starte motoren ved præcis samme tryk, eller også skal du lave den ene kompressors styreelektronik til slave af den andens.
Jeg gjorde det ved at justere trykket hvor slavekompressoren skal starte op så det er over master kompressorens, og så lavede jeg et udtag fra master kompressoren, som jeg koblede slave kompressoren power ledning til.
Eneste ulempe er at slavekompressorens cylinder ikke bliver udluftet når kompressorne stopper, da det ikke er dens egen elektronik som afbryder. Dvs. at det er lidt hårdt for slavekompressoren at komme igang igen.
Men det virkede fint for mig.... trækker lidt meget strøm i startøjeblikket, men ikke noget som kan springe en 10A sikring.
Er det nødvendigt at lade den ene styre ?
Hvorfor ikke bare lade dem styre sig selv ?
Man kan jo justere dem til at starte ved ca samme trykfald.
Så starter de selv, formentlig lidt forskudt, men det gør jo ikke noget, så trækkes der heller ikke så meget start strøm.
De fleste små kompressorer giver "nok" PSI men netop ikke tilstrækkeligt med frit afgivet luft, så det kan da sagtens være en fidus at koble 2 sammen ??
Biltema sælger i øvrigt et T-stykke til hurtigkobling, så kan man vel lave noget med lidt forlænger slange, så er det også hurtigt at koble fra igen ?
Birke: Sådan har jeg lige sat det til. De starter ca. 5 sek forskudt
Hej hans, jeg har en reno 4hk, 2cyl, 90l tank, ca 5 år der kommer til salg. Kan sælges på 2 måder halv defekt,el. ok
kanon kompressor... men men min far arbejder også for Reno FF
Hvis du kobler dem direkte sammen uden at gøre mere, så får du det problem, som det også nævnes, at det kun er den ene kompressor der vil virke.
Hvis du eksempelvis sætter start til 4,5 bar på begge, så vil du ikke kunne indstille dem 100% præcis. Den med den laveste indstilling vil derfor ALDRIG starte, eftersom dens pressostat ikke giver signal til at starte før den kommer under 4,5.
Det fungerer fint med sammenkoblingen. Ved let brug (Pumpe dæk og lign) starter den næsten lydløse junair kompressor. Når jeg så bruger mere luft til f.eks slagværktøj, kører de begge. Men jeg kan tydelig mærke at jeg har fået dobbelt så stor tank.
You must log in to post.