Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Weber på 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) AJ. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Min 34pict3 er slidt op, derfor tænker jeg på db weber på min std 1600. Men er der meget at hente på det ? (det koster jo lidt, kan det svare sig ? )

-------------------------------------------
MOBIL NR 50984873

ÅRHUS NORD
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

6-10 HK på en ellers std. motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) AJ. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak Frank for hurtig svar, så skal jeg lige have vægten frem. 34pict vs 36mm weber 1=koster.2=koster mere ???

-------------------------------------------
MOBIL NR 50984873

ÅRHUS NORD
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg forstår ikke spørgsmålet. En Weber er ikke et alternativ. Jeg taler om to dobbelte. 40mm med 28mm venturi.
Personligt ville jeg vælge Kadrons, og så en god tarmslyng. Men det er jo klassisk og begge dele har været brugt i 40 år på VW. Begge dele virker og begge dele har de samme "problemer". Alle karburatorer skal have indstillet indsprøjtningsmængden fra accellerationpumperne og man skal være indstillet på at bruge nogen ekstra penge på lidt forskellige dyser. Ekstra pakninger og lidt forskelligt indtil man lige har fået færten af det. Selv om jeg har montereret tokarburatorsæt på alle mine VW-motorer, er der aldrig to der er ens. Det tager mig en måneds tid at "køre dem ind" Ud at køre, føle, mærke, indstille. Indstille igen efter næste køretur. Prøve forskellige indstillinger på tænding. Dyse om igen osv.
De fleste kan ikke indstille dem, er ikke motiverede for at lære det eller tilegne sig den nødvendige indsigt. Man kan ikke indstille tændingen, men vælger at give karburatorerne skylden, når der nu er to.
Og det er ikke noget jeg har lært fordi jeg er mekaniker. De fleste af de gamle svende afviste det altid som umuligt. Men det var jo heller ikke deres hobby.
Ellers findes der jo også sæt med to Weber 34 ICT. Det er samme karburator som på en Fiat 127. Frosty har haft et sæt til salg herinde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har en fin brugt 34PICT3 tilsalg hvis du vælger den nemme løsning. Se under motordele.
http://vwnettet.dk/topic/164337
R.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har et sæt brugte kadrons med manifolde og filtre.. Skriv en mail hvis det har interresse...

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har et sæt 40mm brosol komplet med det hele.. skriv hvis det var noget.

-------------------------------------------
(permalink) AJ. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det med vægten, Frank var at 2 db weber er dyr i forhold til hvad jeg får af hk. 34pict3 er hvis den jeg holder mig til :)

-------------------------------------------
MOBIL NR 50984873

ÅRHUS NORD

Reply

You must log in to post.