Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Strid kobling.

Tags:

(permalink) Thomas HK. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har lige fået samlet min motor og gearkasse, og har i den forbindelse monteret en ny kobling, trykplade, samt udrykkerleje.
Ville så lige prøve at aktivere den med en skruetrækker i koblingsarmen, men ikke om jeg kunne gøre det. Om jeg brugte en skrutrækker, eller tang, ender jeg bare med at bøje koblingsarmen?? Er der så stor udveksling i koblingspedalen, eller hvad kan der være galt? Syntes ikke det kan samles forkert.

Det drejer sig om en almindelig 1300 gearkasse, og en 1600 type 1 motor.

-------------------------------------------
thkbike@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hold nu op med at se sorte mænd alle steder. Ja der er stor udveksling på koblingspedalen. Men jeg har aldrig prøvet at aktivere koblingen uden på gearkassen. Det ville jeg slet ikke tænke på at gøre. Den mærker hård som en sten, så hvorfor forsøge ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hye Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kan vride min arm med en tang på armen. Det er en AM gearkasse med en 1600 busmotor på.

Hye

-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Thomas HK. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er af den simple årsag, at jeg vil være 100% på at det virker, da jeg ikke vil til at pille motoren af den igen når den først er lagt i.
Det skal i min buggy, og man kan ikke pille motoren af den uden at fiberen enten skal løftes, eller man piller motor og gear af samtidig. Hvilket ikke er noget man lige gør for sjov, når bilen er bygget færdig.
Kender godt formlen, kraft gange arm, og der er stor udveksling i pedalen, men alligevel plejer man altid at kunne aktivere koblingen ved at tage ved armen.

-------------------------------------------
thkbike@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Okey, men når du så ikke kan aktivere den, hvad så. Skal du så have motoren ud igen eller er karrosseriet løftet ?
Sidder motor og gearkasse ikke i bilen ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomas HK. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej, motor og gear ligger samlet på gulvet. Det blev taget ud som en samlet enhed, med en del forbandelser til følge. Har nærmest haft mareridt om at skulle have det monteret igen, så dobbelttjekker alt før det kommer i. Derfor afprøvningen af koblingen.
Men gearkassen ryger af igen, og så ser jeg. Det er en ganske almindelig kobling fra K&B, så fejlen må kunne findes.

-------------------------------------------
thkbike@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan du have forkert årgang/model ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomas HK. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er samme størrelse som den gamle kobling, og kan ikke måle forskel nogen steder.
Har haft en rørtang på den i dag, og der kan jeg udløse den. Det der har snydt mg, er åbenbart bare den er så stram som den er. Opbygningen på trykpladen er heller ikke helt ens, sikkert derfor den er så stram.

( Tag jer ikke af umbracoboltene i den ene kobling, de er kun sat på for at holde den til modelfoto )

dsc02904.jpg
dsc02908.jpg

-------------------------------------------
thkbike@hotmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den nye er en solfjeder, og den virker på den måde at den er stram først når man kobler ud og så "knækker" og bliver løsere, og dermed er nemmere at holde når pedalen er i bund.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er gamle også. Den ser bare anderledes ud.
Dem der bliver hårdere desto længere man træder dem ned er typen med spiralfjedre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ØØØ hvad Frank??? Dem på billederne er da forskellige.

Det er modsat med modstanden jeg mener, altså hård først og derefter blød.

Det jeg mener er at hans nye kobling er en solfjeder, som virker som beskrevet.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Begge de afbillede koblinger har en membran. Det er bare to forskellige fabrikater. Den nye er en Sachs og den gamle en LUK, af nogen kaldet en fingerkobling. De gør begge to det som du er inde på, nemlig de bliver blødere når man træder koblingen helt ned og er så lettere at holde.
Prøv selv at kigge ind i en LUK kobling en dag.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.