Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
15:06 WBXManden: ?
15:06 WBXManden: pladearbejde
05:54 Helweg: Ankor wax
17:44 Mr-M: Tandstang
13:04 samba: Samba
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Differentialehjul til Pro-street

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik W Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har købt en pro-Street svingaksel gearkasse(3,88)Jeg regnede så med jeg bare kunne flytte de stor diffhjul sammen med svingakslerne fra min gamle 1300 gearkasse over i den nye. Men de stor diffhjul passer ikke ned i den nye gearkasse. Det som om tænderne ikke går rigtigt i indgreb.
Er der nogle der ved hvad det er for en gearkasse diffhjulene passer fra, over i en pro-street gearkasse.

-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) B_H Member
Skrev for 14 years siden | | | |

De store dif. hjul kan have forskellig antal tænder 17 eller 15

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er 17 tands diffhjul jeg har, så det lige hvilken gearkasse der køre med 15tands diffhjul.

-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeps.

11 og 17 passer sammen
10 og 15 passer sammen

10/15 er den stærkeste kombination vw har lavet, men langt langt de fleste (hvis ikke alle) superdiffs er beregnet for 4 stk std. 11 tands planethjul, og dertil skal du så bare have fundet et sæt 17 tands sidegear. 10/15 er næsten ukendt for amerikanerne idet de ikke havde så mange (hvis nogen) af de sene svingaksel gearkasser.
Jeg har selv lige skiftet fra superdiff. med 4 stk 11 tands planethjul til std. diff som er monteret med 10 tands

Du må bare igang med at tælle tænder i diff..

PS. Jeg har 17 tands sidegear hvis du mangler, så hvis du ikke finder et sæt kan vi sagtens lave en byttehandel.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja det var så 11 tands de små planethjul. Så de 17 tands diffhjul jeg har skulle altså passe til. Jeg prøver imorgen.

Rasser er der nået galt med dit superdiff siden du er gået over til 11tands std diff. Det måske kun fordi det er stærker.

-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Grunden til jeg skifter er at et superdiff ikke sørger for der kommer tilstrækkeligt olie ind i diff. og videre ud til spade enderne på akslerne. Så på længere ture med konstant høj fart uden pauser, så kører spaderne og glidestenene varme (eks. efter 75-100km landevejs eller motorvejskørsel) - Så holder man pause i 2 min, og kører så videre igen.... indtil næste gang.
Det ER uundgåeligt, pga. de små oliehuller der er i et superdiff (også selvom man har erfaret at det hjælper at bore 2 ekstra huller til at skovle olie ind). Nogle gange viser det sig ved at det siger dok dok dok gonk gonk gonk bagfra bagtøjet, andre gange ser man det først når man skiller diff. af og kigger spader og glidesten efter.

Jeg skal nok prøve at smide et par billeder ind af et std. diff. ved siden af et superdiff. Så kan man tydeligt se forskellen på oliehullerne.

Med mine nu efterhånden dyrtkøbte erfaringer, så kunne jeg aldrig igen finde på at montere et supediff. med mindre det var en bil bygget til race og evt. kortere weekend ture.
Det bliver enten et stærkt std. (10/15) diff., eller eks. et quaiffe diff. eller lignende.
Et superdiff. er KUN et kompromis fordi de bedre og stærkere diff. simpelthen er for dyre til de fleste.

Det er forøvrigt 10 tands superdiff. jeg er gået over til, og ikke 11.

Made in the USA ;-)

made in usa.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja jeg mente osse 10 tands.
Okay det viste jeg faktisk ikke, at det var et problem med superdiff. men så ved jeg da det, vis det en dag siger sådan fra bagtøjet.
Man har vel afprøvet med tynder olie eller lift extra olie i huset.
Du må gerne ligge et billede ind så man kan se forskellen på de 2 diff

-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har prøvet med forskellige olier, ekstra olie, endda additiver osv. Til sidst gav jeg op ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Blob Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rasser: Hvad så hvis man kører med IRS, er det så problemfrit at køre med Super diff?

Jakob

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det vil jeg mene, ja.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Blob Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Takker

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har nye slutgear (solhjul) på lager.

Jeg har oplevet det Rasser beskriver en enkelt gang. Det blev løst ved netop at få boret 2 ekstra huller i diff huset. Vi bruger Jo så Pennzoil 80/90 gear olie med Abccons additiv. So far so good.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Teis Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hijack!:

Rasser - De dok dok dok gonk gonk gonk lyder. Kommer de først efter en længere køretur?

Jeg skiftede nemlig til lange aksler på min 1500 gearkasse. Bagefter siger den de lyde, når motor gearkasse er varm.
Det hele er std. vw, så der burde ikke være nogle problemer.

Undskyld for Hijack.

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350

Reply

You must log in to post.