Grunden til jeg skifter er at et superdiff ikke sørger for der kommer tilstrækkeligt olie ind i diff. og videre ud til spade enderne på akslerne. Så på længere ture med konstant høj fart uden pauser, så kører spaderne og glidestenene varme (eks. efter 75-100km landevejs eller motorvejskørsel) - Så holder man pause i 2 min, og kører så videre igen.... indtil næste gang.
Det ER uundgåeligt, pga. de små oliehuller der er i et superdiff (også selvom man har erfaret at det hjælper at bore 2 ekstra huller til at skovle olie ind). Nogle gange viser det sig ved at det siger dok dok dok gonk gonk gonk bagfra bagtøjet, andre gange ser man det først når man skiller diff. af og kigger spader og glidesten efter.
Jeg skal nok prøve at smide et par billeder ind af et std. diff. ved siden af et superdiff. Så kan man tydeligt se forskellen på oliehullerne.
Med mine nu efterhånden dyrtkøbte erfaringer, så kunne jeg aldrig igen finde på at montere et supediff. med mindre det var en bil bygget til race og evt. kortere weekend ture.
Det bliver enten et stærkt std. (10/15) diff., eller eks. et quaiffe diff. eller lignende.
Et superdiff. er KUN et kompromis fordi de bedre og stærkere diff. simpelthen er for dyre til de fleste.
Det er forøvrigt 10 tands superdiff. jeg er gået over til, og ikke 11.
Made in the USA ;-)