Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvor kan man købe ombygningssæt til cabriolet

Tags:
No tags yet.

(permalink) vw 1500 68 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej ved i hvor man kan købe ombygnings sæt,hvis man vil bygge en bobbel om til cabriolet.Evt gode råd ang afgift og syn

-------------------------------------------
Min Første bil var en guldmetalic 1303 73
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I Skrald-Nyborg... :

Men sælg hellere boblen og køb en rigtig cabriolet, det er nemmere og sikkert billigere i længden. Plus 100 gange bedre. De hjemmelavede bliver alt for ofte noget grimt dallerværk. Der står mange importerede cabrioletter rundt omkring, så priserne er ikke så hysteriske som de har været.

(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er heller ikke mange synshaller der vil syne dem. De forlanger et merkblatt 751 og så vidt jeg ved er der ikke nogen der har skaffet det endnu

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja det vil jeg også sige er det største problem. Så lad være med at skære taget af en brugbar bil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Scharling Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad er det for en merkblatt 751 i snakker om? Og hvis man ikke kan skaffe den, hvad fan forlanger de den så for??? Synsmanden kan vel skaffe en sådan, eller informere hvor man kan få en fra.
Kom nu med en forklaring i stedet for hele tiden at sige. Det kan man ikke, det må man ikke osv-osv.

Man kan få en roadster synet, der er bygget op i glasfiber, så kan man også få en der er bygget op i stål. Det har jeg jo gjort masser af gange.
Har altid fået bilerne godkendt på roadster papire og opbygning.
Så hvad er der blevet lavet om?

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) kew Member
Skrev for 14 years siden | | | |

er Merkblatt 751 ikke kun omkring godkendelse af øget effekt.

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja lad mig sige det sådan scharling.
Da jeg skulle have min synet. Den havde kørt i tyskland siden 89 ombygget og jeg havde alle tuv papirer med da jeg skulle have den synet for 2 år siden. Vi var i 4 synshaller her på fyn, alle synsmænd spurgte efter et papir der hed merkblatt 751.
Det stod ikke på nogle af de papirer jeg havde. Så spurgte jeg hvor jeg fik det og hvad det betød. Det svar jeg fik alle steder var at færdselsstyrelsen havde sendt ud at de ikke måtte syne de ombyggede biler medmindre der kunne fremvises et merkblatt 751. Det har jeg så fundet ud af at det er en chrastest af at karossen kan holde. Men det bliver ikke min bil der skal have foretaget en chrastest.

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan
(permalink) duck Member
Skrev for 14 years siden | | | |

byg dem om til elbil -de skal ikke crashtestes...

trods alt...

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg mener at havde læst engang at bare bunden+motor havde klaret en test så den faktisk skulle kunne synes med et rat og lygter?
Men fatter sku heller ikke de danske synshaller :/

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja der kommer jo nye retningslinier hele tiden - men rigtigt det HAR været sådan engang for længe siden.. men med de nye ville jeg også lige tænke mig om to gange, også med roadster og fattigmandscap og andre lange kitcars.

lige præcis i dette tilfælde ville jeg nok bare købe mig en ÆGTE cabriolet , den er også pænerer og fungerer ti gange bedre.
også dyre er de sgu heller ikke længerer !

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er for så vidt ikke kommet nye regler. Medens der var noget der hed Staten Bilinspektion kunne man få en fornuftig leder i en synshal til at tage en beslutning om sådan en ombygning.
Efter at bilsyn er lagt ud til private kan man ikke det mere. Man arbejder så at sige efter reglerne i stedet for. Færdselsstyrelsen kontrollerer så om det går rigtigt for sig.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.