Hej ved i hvor man kan købe ombygnings sæt,hvis man vil bygge en bobbel om til cabriolet.Evt gode råd ang afgift og syn
Min Første bil var en guldmetalic 1303 73
Hej ved i hvor man kan købe ombygnings sæt,hvis man vil bygge en bobbel om til cabriolet.Evt gode råd ang afgift og syn
I Skrald-Nyborg... :
Men sælg hellere boblen og køb en rigtig cabriolet, det er nemmere og sikkert billigere i længden. Plus 100 gange bedre. De hjemmelavede bliver alt for ofte noget grimt dallerværk. Der står mange importerede cabrioletter rundt omkring, så priserne er ikke så hysteriske som de har været.
Der er heller ikke mange synshaller der vil syne dem. De forlanger et merkblatt 751 og så vidt jeg ved er der ikke nogen der har skaffet det endnu
Ja det vil jeg også sige er det største problem. Så lad være med at skære taget af en brugbar bil.
Hvad er det for en merkblatt 751 i snakker om? Og hvis man ikke kan skaffe den, hvad fan forlanger de den så for??? Synsmanden kan vel skaffe en sådan, eller informere hvor man kan få en fra.
Kom nu med en forklaring i stedet for hele tiden at sige. Det kan man ikke, det må man ikke osv-osv.
Man kan få en roadster synet, der er bygget op i glasfiber, så kan man også få en der er bygget op i stål. Det har jeg jo gjort masser af gange.
Har altid fået bilerne godkendt på roadster papire og opbygning.
Så hvad er der blevet lavet om?
er Merkblatt 751 ikke kun omkring godkendelse af øget effekt.
Ja lad mig sige det sådan scharling.
Da jeg skulle have min synet. Den havde kørt i tyskland siden 89 ombygget og jeg havde alle tuv papirer med da jeg skulle have den synet for 2 år siden. Vi var i 4 synshaller her på fyn, alle synsmænd spurgte efter et papir der hed merkblatt 751.
Det stod ikke på nogle af de papirer jeg havde. Så spurgte jeg hvor jeg fik det og hvad det betød. Det svar jeg fik alle steder var at færdselsstyrelsen havde sendt ud at de ikke måtte syne de ombyggede biler medmindre der kunne fremvises et merkblatt 751. Det har jeg så fundet ud af at det er en chrastest af at karossen kan holde. Men det bliver ikke min bil der skal have foretaget en chrastest.
byg dem om til elbil -de skal ikke crashtestes...
trods alt...
Jeg mener at havde læst engang at bare bunden+motor havde klaret en test så den faktisk skulle kunne synes med et rat og lygter?
Men fatter sku heller ikke de danske synshaller :/
ja der kommer jo nye retningslinier hele tiden - men rigtigt det HAR været sådan engang for længe siden.. men med de nye ville jeg også lige tænke mig om to gange, også med roadster og fattigmandscap og andre lange kitcars.
lige præcis i dette tilfælde ville jeg nok bare købe mig en ÆGTE cabriolet , den er også pænerer og fungerer ti gange bedre.
også dyre er de sgu heller ikke længerer !
Der er for så vidt ikke kommet nye regler. Medens der var noget der hed Staten Bilinspektion kunne man få en fornuftig leder i en synshal til at tage en beslutning om sådan en ombygning.
Efter at bilsyn er lagt ud til private kan man ikke det mere. Man arbejder så at sige efter reglerne i stedet for. Færdselsstyrelsen kontrollerer så om det går rigtigt for sig.
You must log in to post.