Ja som overskrifen antyder søger jeg kvalificeret bud på om jeg kan bearbejde de org toppe eller kan de små ventiler slet ikke levere osv osv,,
For og imod søges..
Mvh Møller
Allan Møller.
8722 Hedensted.
Ja som overskrifen antyder søger jeg kvalificeret bud på om jeg kan bearbejde de org toppe eller kan de små ventiler slet ikke levere osv osv,,
For og imod søges..
Mvh Møller
nogen der kan hjælpe`??
hvor små er de ventiler ? hvilken knast og hvor mange hk er du ude efter
har ikke lagt mig fast på nogen knast endnu.. ventilerne er standart 1600 dobbelportet toppe.. Hk ja flest muligt selvfølgelig men vil ikke bruge en formue..
Jeg har den fordel at jeg selv kan bearbejde alt hvad der for menneskeheden er muligt..
Med de priser der er på nye topper, med større ventiler, skal man ikke bruge ret mange penge på brugte topper.
Hej frank jamen hvad ville du vælge?
Skal lige huske at sige jeg er selv ved at lave spjældhuse til sprøjt.
Du må specificere hvad du har i tankerne, og hvilken karakteristik du er ude efter. ellers er det jo ikke nemt at vejlede dig. En 1914 er jo ikke bare en 1914. Det kan jo være alt fra en halvstor doven sag på 80 hk til en hidsigprop på 160 hk eller mere.
Men hvis du ikke vil bruge "en formue" foventer jeg at du ønsker at blive i det vindue, hvor std dele rækker.
T
Det er nemlig det jeg gerne vil ja,, flest muligt standart dele, som jeg evt selv kan modificere.
Jeg ville købe nogen med større ventiler.
Men sommetider forstår jeg ikke spørgerne herinde. Du kan selv lave spjælshuse, hvorfor pokker spørger du så om noget så simpelt som topstykker ? Hvorfor går du ikke bare i gang med topstykkerne ?
Ville bare gerne høre meninger fra andre,ser da ikke mig selv som en boxer guru bare fordi jeg er hård til at bearbejde..
Nu er Frank jo osse født i forrige århundrede (!) Griin. ...... - Øhh, det er jeg vist osse.
Std toppe kan, med den rigtige bearbejdning af kanaler og ventiler og sæder levere nok luft til et pænt stykke over 100 hk. og levere et rigtigt godt momentområde.
Men du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål længere oppe.
En mulighed kunne være noget i retning af dette:
115 hp 1914 cc. longblock
Line bored engine case. (When available) Tapped for full flow.
Standard reconditioned 69 mm. German crankshaft.
New standard 200 mm flywheel. Lightened 1 kg.
New Stage 1 200 mm diaphragm pressure plate.
All balanced together.
New 200 mm super disc
Rebuilt std. or new Unitech connecting rods. Balanced +/- 1 gr.
Web split duration camshaft.
New CB or Febi lifters.
New 26 mm Shadek oil pump and full flow cover.
New 94 mm cylinder set. Pistons balanced +/- 0,5 gr.
New pushrod tubes.
New cromemoly pushrods.
New 040 cylinderheads. Ported, 3 angle valve job, sgl. HD springs 9,5 – 1 CR.
New bolted rocker arm shafts.
New valve covers.
T
Og en anden én ville ønske man kunne bearbejde.
Hej Frank jamen det er så her, når vi hver især er noget til hver vores erkendelse at vi hjælper hinanden, og det er super!!
Mange gange er det sådan med motortuning at man er nødt til selv at have en idé om hvad man godt kunne tænke sig.
At starte en tråd og spørge om om man kan bearbejde de originale eller ?
Og der er to grundlæggende ting i det. Hvis man har to gode topstykker og man, som dig har mulighed for at lave maskinarbejde selv. Så er det jo blot at gå igang. For 30 år siden var der ikke andre muligheder.
I dag kan man købe nye topstykker med store ventiler i, til den samme pris eller mindre end hvad originale topstykker kostede for 30 år siden.
Så kan man endda være heldig at købe nogen med længere tændrørsgevind, lidt større kanaler og måske lidt mere godstykkelse på udsatte steder. Så syntes jeg bare ikke det kan betale sig at starte helt forfra.
Når man så har gjort sig nogen tanker om hvilken natur den motor man vil lave den skal have, så kan man spørge sådan én som Farmer om hvad der skal til.
Jamen jeg synes farmers oplæg er rigtig godt, det vil jeg arbejde videre med..
Mvh Moeller
You must log in to post.