Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvilke toppe til 94x69 cylinder? kan jeg bearbejde de originale toppe?

Tags:
No tags yet.

(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja som overskrifen antyder søger jeg kvalificeret bud på om jeg kan bearbejde de org toppe eller kan de små ventiler slet ikke levere osv osv,,

For og imod søges..

Mvh Møller

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nogen der kan hjælpe`??

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvor små er de ventiler ? hvilken knast og hvor mange hk er du ude efter

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

har ikke lagt mig fast på nogen knast endnu.. ventilerne er standart 1600 dobbelportet toppe.. Hk ja flest muligt selvfølgelig men vil ikke bruge en formue..
Jeg har den fordel at jeg selv kan bearbejde alt hvad der for menneskeheden er muligt..

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Med de priser der er på nye topper, med større ventiler, skal man ikke bruge ret mange penge på brugte topper.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej frank jamen hvad ville du vælge?
Skal lige huske at sige jeg er selv ved at lave spjældhuse til sprøjt.

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du må specificere hvad du har i tankerne, og hvilken karakteristik du er ude efter. ellers er det jo ikke nemt at vejlede dig. En 1914 er jo ikke bare en 1914. Det kan jo være alt fra en halvstor doven sag på 80 hk til en hidsigprop på 160 hk eller mere.
Men hvis du ikke vil bruge "en formue" foventer jeg at du ønsker at blive i det vindue, hvor std dele rækker.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er nemlig det jeg gerne vil ja,, flest muligt standart dele, som jeg evt selv kan modificere.

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ville købe nogen med større ventiler.
Men sommetider forstår jeg ikke spørgerne herinde. Du kan selv lave spjælshuse, hvorfor pokker spørger du så om noget så simpelt som topstykker ? Hvorfor går du ikke bare i gang med topstykkerne ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ville bare gerne høre meninger fra andre,ser da ikke mig selv som en boxer guru bare fordi jeg er hård til at bearbejde..

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu er Frank jo osse født i forrige århundrede (!) Griin. ...... - Øhh, det er jeg vist osse.
Std toppe kan, med den rigtige bearbejdning af kanaler og ventiler og sæder levere nok luft til et pænt stykke over 100 hk. og levere et rigtigt godt momentområde.

Men du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål længere oppe.
En mulighed kunne være noget i retning af dette:

115 hp 1914 cc. longblock

Line bored engine case. (When available) Tapped for full flow.
Standard reconditioned 69 mm. German crankshaft.
New standard 200 mm flywheel. Lightened 1 kg.
New Stage 1 200 mm diaphragm pressure plate.
All balanced together.
New 200 mm super disc
Rebuilt std. or new Unitech connecting rods. Balanced +/- 1 gr.
Web split duration camshaft.
New CB or Febi lifters.
New 26 mm Shadek oil pump and full flow cover.
New 94 mm cylinder set. Pistons balanced +/- 0,5 gr.
New pushrod tubes.
New cromemoly pushrods.
New 040 cylinderheads. Ported, 3 angle valve job, sgl. HD springs 9,5 – 1 CR.
New bolted rocker arm shafts.
New valve covers.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Og en anden én ville ønske man kunne bearbejde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Frank jamen det er så her, når vi hver især er noget til hver vores erkendelse at vi hjælper hinanden, og det er super!!

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mange gange er det sådan med motortuning at man er nødt til selv at have en idé om hvad man godt kunne tænke sig.
At starte en tråd og spørge om om man kan bearbejde de originale eller ?
Og der er to grundlæggende ting i det. Hvis man har to gode topstykker og man, som dig har mulighed for at lave maskinarbejde selv. Så er det jo blot at gå igang. For 30 år siden var der ikke andre muligheder.
I dag kan man købe nye topstykker med store ventiler i, til den samme pris eller mindre end hvad originale topstykker kostede for 30 år siden.
Så kan man endda være heldig at købe nogen med længere tændrørsgevind, lidt større kanaler og måske lidt mere godstykkelse på udsatte steder. Så syntes jeg bare ikke det kan betale sig at starte helt forfra.
Når man så har gjort sig nogen tanker om hvilken natur den motor man vil lave den skal have, så kan man spørge sådan én som Farmer om hvad der skal til.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jamen jeg synes farmers oplæg er rigtig godt, det vil jeg arbejde videre med..

Mvh Moeller

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.

Reply

You must log in to post.