Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Søger: Crossbar linkage til IDA type 4.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja.. Skal være i orden... Skriv hvad i har...

Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kan kun anbefale den nye model Gene Berg speedertræk. Der er en rigtig god føling mellem pedal/spjæld. Det virker bare rigtig rigtig godt.
Du skal godt nok selv fikse stængerne fra speedertrækket til karburatorerne, idet de ikke passer på type 4 setup. Men det er en smal sag!

img_4424.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvem forhandler Berg speedertræk? Det er præcis det jeg vil have, dog helst i den gamle udgave. er det ændret i den nye udgave?

- Casper

(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det gør Berg. ;-)

http://geneberg.com/

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Forskellen på den gamle og nye udgave er næsten kun at selve tværstangen nu er ophængt i lejer, hvor den førhen bare var ført gennem huller i bøjlen. Men det dur også bare sådan som den nye model virker!

Det på billedet er deres "add chrome" udgave med lidt ekstra lir.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Her er billede af den gamle model

img_6605.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kører med den gamle model, og ja det virker bare rigtig fint! Og ser jo bare pisse godt ud! Det fedeste linkage der er på markedet synes jeg...
Om det er det bedste ved jeg ikke for jeg har aldrig prøvet andre. Som de siger hos Berg: Buy Gene Berg and Cry once!
R.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er pissetræls at justere. Når så det er der, er det der. Men det SKAL osse virke godt til den pris de forlanger for det nu om dage.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hemmeligheden til at justere dem er at slidse 2 af hullerne op (de huller som det er monteret på blæserhuset med), så løsner man bare de 2 bolte og justerer HELE speedertrækket ind. Det er hurtigt og nemt.

Jeg har prøvet flere forskellige modeller, bla. CB´s hexbar model. Jeg kan bedst lide Bergs, både af udseende men så sandelig også funktion.

Hvis man (som mig) er typen der ofte nulrer med karburatorerjustering, så bliver man også glad for ikke at skulle afmontere det hele hver gang karburatorerne skal af. Med Bergs model er det dejlig nemt fremfor hvis det var en hexbar model.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 14 years siden | | | |

He he, ja naturligvis Warp. Jeg havde bare en forhåbning om at kunne bestille det andre steder. Jeg har altid syntes deres hjemmeside var super dårlig, små billeder og næste ingen forklaring til produkterne. Jeg må jeg bare bestille det fra det store udland så :)

Det ser godt ud Rasser, jeg så godt det nye i Hannover så?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja hvis du var henne og lure min motor i Hannover i år, så har du set den nye model ;-)

Jeg bestilte forøvrigt direkte gennem Berg som Warp også linker til, super god service.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det må være det jeg skal gøre så. Ja Jeg har var lige henne forbi, det var ikke så ringe endda :)

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis nogen skal lave stænger til deres GB træk, har jeg en 1/4" unf gevindbakke der er købt til det samme, låner den gerne ud..

Rundstok skaffer man selv..

-------------------------------------------
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Søger stadig et sæt...

er kommer lidt tvivl om Gene's kan være på min motor setuå med de store KN filtre på tror jeg stængerne kommer i klemme :/

Nogen der køre crossbar med Knfiltre på IDA'er? Eller er alle kolde i R.... og kun køre med tragte? ;)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har et Gene berg træk, af den gamle model!

Giv lyd hvis det har interesse.

/C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Da birkefeldt havde reseveret sit væk leder jeg stadig efter et..

Er åben for andre modeller også..

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej Hummel

Når du nu snakker om GB-træk, så er der jo også muligheden, at lave det selv. Det er rimlig straigth forward, og så kan du jo tilpasse det til lige præcis din motor.

Jeg lavede det selv til min 1776'er, og det virker rigtig godt. Synes selv at resultatet blev bedre end Bergs gamle model...

/Peter


Reply

You must log in to post.