Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  36 DCNF drypper benzin

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Min ene karb. drypper benzin. Antager det er fra svømmerhuset.?
Der er monteret elektrisk pumpe hvor jeg ikk kender trykket på denne.

Da det kun gør sig gældende for den ene karb, kan der da være tale om den skal pakkes om ?
Og i givetfald, hvor får jeg sådan et rep.kit. til den ?

Da der på karb. ikk er et retur løb, så det da meningen at den skal kunne klare trykket fra en benzinpumpe ikk sandt ?

Er der nogen der kan forklare det for mig ?
Eller er jeg helt galt på den ?

Mvh Dyrmann

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Næ, men du er da den nærmeste til at finde ud af hvor den drypper fra - Vi andre har da ikke en chance.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej det er jeg klar over da bilen jo står på min grund ;)
Men har aldrig haft en karb skildt af før og kan ikk komme til at se på bagsiden af den og se om det er der den drypper fra. Derfor antager jeg at det er svømmerhuset det kommer. Jeg er lidt på bar grund her som du nok kan høre :)

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nå jeg prøver at skille dem af imorgen og se hva der sker.. Må være en svømmer der kan renses et sted, ellers vender jeg tilbage :)

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Start med at købe to pakningssæt ellers kommer de måske bare til at ligge adskilte og så kan man ikke huske hvor tingene skal sidde.
Sørg for at få membraner med til accellerationspumperne. Det er nok der den er utæt.
Lad være med at adskille begge karburatorer samtidig. Det er altid et godt trick at have en at kigge efter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Yes det var noget i den retning jeg nok havde frygtet, men så ved man jo hva standen er på dem. Så helt surt er det jo ikk.. Så vidt jeg kan læse på weber direct, så kan jeg kun købe reperations kit ved dem til 40mm..
Ligger Mr.T inde med sådan noget/kan skaffe det ?

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 14 years siden | | | |

CSP.com har rep sæt...

-:)

csp.de eller .com

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Pakningssættet passer også på både 36 og 40mm.
Jeg kan ikke lade være med at spørge: Har du monteret to brugte karburatorer UDEN at skifte pakninger og membraner først ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kunne det ikke bare være noget så simpelt som lidt skidt ved nåleventil/sæde, som får den til at løbe lidt over?

Godt nok burde det vel egentlig finde vej ud gennem dyser, afrivningskanaler osv. før det løber udvendig på karburatoren, men kender ikke DCNF godt nok, så er i tvivl.

Men som Frank også siger, så er du nødt til at finde ud af præcist hvor den er læk, og så skifte pakninger, ventiler eller hvad der nu skal til.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank: Ja det har jeg, er det alm. at man pakker dem om osv før man montere ?
Men jeg bestiller lige et sæt til at pakke dem begge om og så må vi jo se om jeg er ude over problemet.
Det er sådan et sæt her der er tale om, ikk sandt ?
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=67624180219&rub1=Engine&rub2=Fuel%20System%2CCarburator&artnr=11012a&pn=0&sort=&all=

Nu er der bestilt to sæt, og jeg kigger lige på amazoon efter en "Hayens weber manual", så det ikk går helt galt..

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja man adskiller da altid karburatorer og blæser dem igennem. Herunder kontrollerer man at der ikke er nogen kanaler i karburatorhuset der er tilstoppede. Derved lærer man samtidig hvad de forskellige kanaler og dyser er til og man kan derved bedre afhjælpe fejl og problemer når man lige har set tingene med fingrene.
At alle kugleventiler er til stede og virker. Altså hvis der er nogen.
At alle bypass skruerne er lukkede.
At accellerationspumperne virker og evt. hvor meget de giver.
At spjældene lukker helt til, for at kontrollere at akslen ikke er vredet.
Samt ikke mindst hvilke dysestørrelser der sidder i og at de ens.

De fleste af tingene gør jeg også med nye karburatorer. Også for lige at lære dem at kende.
Og så skal man ikke gøre det til raketteknologi. En Weber karburator er lige så simpel som en original VW-Solex karburator. Endda måske simplere end nyere karburatorer. Der er bare to af alting, men det gør det jo ikke svært.
Den hyppigste fejl er at en tomgangsdyse stopper til. Så kører bilen bare dårligt. "Men den går jo godt nok når den får noget gas", "så kan den lære det !!"
Hvis en original motor med én karburator og én tomgangsdyse der stopper til. Så kan motoren ikke køre, men det kan man bedre forholde sig til.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) DenGrønneSniger Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ved ik om du ka bruge dette søgte lige lidt på google http://www.racetep.com/weber/40DCNF.pdf

-------------------------------------------
Jylland DK
vwpanelvan@gmail.com
(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank: Det er super info det der til når jeg skal til at skille dem af ! Så ved jeg hvad jeg skal være opmærksom på ! Jeg har bestilt 2 repkit hos CSP og "Hayens Weber" (kommer desværrer først om en mdr). Går det helt galt napper jeg en af dem med i MIB.
Vender tilbage når jeg har fået dem åbnet :)

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg

Reply

You must log in to post.