Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor skyder

Tags:
No tags yet.

(permalink) folko Member
Skrev for 14 years siden | | | |

har lige været ude at køre og den kørte fint den første 10-15 min, men så når jeg giver gar kommer den ikke direkte og den skyder når jeg skifter ned.
Har stilt platiner og tænding og karborator.Moteren er en 1300 med 1600 cylindersæt og 34 pict3.
Havd skal jeg gøre for at den kører bedre.

/Folko

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

stille den rigtigt...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) folko Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ok, hvad skal jeg stille på: platiner,tænding eller karborator. har som sagt tjekket paltiner og tænding.

/Folko

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tænding 7 grader før top , platiner 0,4 , karb 2½ omgang på blandingskruen fra bund, og tomgang hvor den går bedst ,ventiler o,15, gnisttab (0,7) og der er sikkert noget der passer bedre på din 1300 m 1600 cylindersæt , aner jeg ikke en skid om , tjek om indsugningen og udstødningen er tæt, og når det hele kører fornuftigt finjusterer du det hele engang til... det hele står i din reperationsbog hvis du ikke har en så skaf en hvis du selv vil pille... man kan ikke leve uden som begynder.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) folko Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tak for det, jeg har bogen, så jeg må gå det hele igennem en gang til.

(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Og husk karburatorspritten.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) folko Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvad skal blandings forhold være??

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det står på bøtten

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er du doven, tanker du oktan 95 fra statoil. Det er 5 % bioethanol (=karburatorsprit) tilsat uden beregning.

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Danny211 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Folko og i andre.
Er det nødvendigt med karburatorsprit på denne årstid. (selv om det er lidt småkoldt?)

Danny

-------------------------------------------
Vestsjælland, 51390008
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Danny211 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bornholmer
Du er en mand af få ord, men tak for svaret.

-------------------------------------------
Vestsjælland, 51390008
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja siger du nok Ib ( og mange andre ) - men jeg har en ide´ om at det afhænger lidt af hvor meget der køres i bilen.
Jeg har kørt type 1 dagligt året rundt i 15 år og det har altid kun været på de aller værste vinterdage jeg har været nødsaget til at hælde sprit på - okay lidt med at den har haft svært ved at holde tomgang ind imellem har ikke fået mig til at hælde sprit på. Jeg har aldrig oplevet den ligefrem skyder - det er vist et justerings spørgsmål.
Kører man derimod kun sommerkørsel - måske kun i weekenden eller en gang om ugen - ja så kunne jeg forestille mig den står og laver en anelse mere kondensvand i tank og karburator, og så skal den ha sprit på selv en kølig sommeraften.
Jeg ved det ikke men jeg bruger yderst sjælent sprit.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ok , til isning skyldes ikke luftemperaturen som sådan, men den hastighed luften fiser igennem karberatoren med, lidt ligesom i et køleskab, eller du tager en kompressor og blæser luft igennem en knyttet hånd, det bliver på et tidspunkt også pisse koldt og fryser til is hvis du bliver ved længe nok, derfor der lige går et stykke tid inden det bliver et problem, forskellen på årstiderne er ikke OM det sker, men HVORNÅR det sker... derfor karberatorsprit hele året, med mindre ens forvarme system virker HELT optimalt , og nogen gange selvom det gør det, så alligevel....

især hvis man kører med Thansen chromefilter og lign , vw fabrikken har prøvet at lave en løsning så det undgåes lidt, men hvor mange kører med et sådan system der virker ??? 5% måske...

tag en test - kør 5 km , 5 cm under din karberator på indsugningsmanifoldet måler du temperaturen, er den under 0 grader, så brug karberator sprit, er den over 5 grader, er der noget galt med din motor, den bliver for varm ;0)

den mest alm fejl ved tilisning, er tilstoppede forvarmer rør på indsugningmanifolden, det er de rør der går fra udstødningen op til karberatoren, det er ret vigtigt de virker når man kører med centerkarberator..

det er også vigtigt at hullet i pakningerne er mindre i den ene side end i den anden, ellers fiser varmen bare lige igennem, på et org pakningssæt er det således, ikke på alle uorg pakningssæt.

tag et knækket koblingskabel, sæt det på en bormaskine, kør kablet ind i manifoldet og få det renset hele vejen , så sker der underværker mht til forvarmningen..

og det er det lille rør jeg taler om, det som mange enten blænder af, eller skærer helt af, når de feks monterer sportsudstødninger mm...

har sagt det før, men siger det lige igen - kunne det spares væk havde fabrikken nok gjort det, 4 bolte, 2 pakninger, ½ m rør med to studser X 21000000 = XXXXXXXXXXXXX,XX antal kroner - der ER een grund til det er der !

Det samme gælder det paprør der går fra varmekasserne op til luftfilteret, der ER en grund til det er der..

Jo varmerer luften er når den skal ind i karberatoren, jo varmerer bliver den når den kommer ud af karberatoren, og varm luft exploderer nemmerer end kold luft i dit forbrændingskammer... , dog fylder varm luft lidt mindre, derfor mange turbobiler kører med intercooler, så er det plads til mere kold luft = større eksplosion - i grove træk. og derfor sidder turboen oftest efter karberatoren , og ikke før.

det var dette jeg mente med mit JA, fordi i vores verden er der MAX 5% der har et forvarmersystem der virker, i vwnetteranklubben er der nok lidt flere, men ikke 100.. en vw motor er ikke bygget så den kan holde i 40 år uden hjælp..

GIR DET MENING ????

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der fik jeg dig til at sætte dig op i stolen hva Ib ;-)
Jamen jeg tilhører sikkert de 5% så - og ja jeg kører standard hele vejen igennem incl alle slanger og luftfilter osv. - det virker nemlig stadig ligeså godt som det gjorde for 30 år siden.
På AR motoren lavede VW dobbelt forvarmerør - bare som en lille tilføjelse til det du siger Ib.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er ikke p.g.a.karburatoris den skyder. Utætte samlinger i udstød.systemet Kont. længden på afgangsrørne (der er lange og korte)skal passe med lyddæmperen.Pakningerne på forvarmerrøret er byttet om, den med lille hul skal sidde i venstre side ( model med enkel forv.rør).For mager benzinblanding.

(permalink) folko Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tak for alle de udførlige svar, kanon! Nu har jeg noget at gå igang med.

/Folko

(permalink) folko Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så har fået justerede det hele, og den går også godt når den er kold men efter den er godt varm, så går den kun fint i tomgang i venstre side, men i højre side er der næsten ingen tryk på når jeg holder hånden foran udstødningen, Hvad kan der være galt???

/Folko


Reply

You must log in to post.