Ja mit ene forhjul sider løst og skal derfor ha det spændt op men kan ikke få den der pynte kapsel der sider på tromlen af hvoordan fan får man det møg af så jeg kan komme ind og spænde møtrikken;)
Ja mit ene forhjul sider løst og skal derfor ha det spændt op men kan ikke få den der pynte kapsel der sider på tromlen af hvoordan fan får man det møg af så jeg kan komme ind og spænde møtrikken;)
Et par lette dask med en hammer og en skruetrækker ved kanten hvor den sidder fast - det er ikke en svær opgave.
Husk at når du sprænder dit forhjulsleje, skal det ikke spændes hårdere en skiven bag møtrikken kan flyttes med en skruetrækker.
Hvilken årgang er bilen?
63 hmm syntes bare jeg har dasket på det lort :D
skal hjulet være pillet af ved denne opration? eller er det bare og donke den op og så spænde og så ned på jorden igen
om hjulet skal være på er op til dig.
Men prøv lige at se på det en ekstra gang så du er helt sikker på at det er hjullejet der er problemet. Min mistanke er at dine styre og/eller bundbolte er slidt op. Bundboltene kan justeres, men naturligvis kun til en grænse hvor efter de skal skiftes. Styreboltene kan ikke justeres og skal skiftes når der opstår slid og dermed slup.
Det kan naturligvis også være hjullejet, og så er det nok værd at tjekke låseblikket og at der er spændt ordentligt kontra på møtrikkerne.
søren du har ret har lige haft alt det der bremse guf hjulleje gøjl fra hiinande og sløret er det samme og det osse som om den der spindler eller hvad man kalder den er der slør i hvad gør man ved det fuck jeg er træt af ikk og vide noge om det:D
http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1931402.jpg?17-05-2010 12:15:29
der er et link til den der dims der er slør i den kan jeg rykke frem g tilbage og lidt fra side til side
Så er der ikke andet at gøre end at renovere spindlerne, hvilket vil sige at at bøsningerne og boltene i spindlerne bliver skiftet. I dele er der for ca. 500 kr, men hvis ikke man har den rigtige rival til at bearbejde bøsningerne med er det ikke et gør det selv job. Der ligger en beskrivelse af hvad det går ud på her: http://vwnettet.dk/topic/143813
Jeg skal snart til at renovere en stak spindler, så hvis du bor omkring Kbh og er interesseret i at få dine med i stakken, kan du ringe på 28118212.
oki skod gider ikke holde stille nu :( kan du se om de droppet?? for har 2 orginale liggene.
Det er nemt at se på sindlerne. Dem på billederne i faq artiklen er dropspindler, ser dine anderledes ud er det normale - så nemt er det at se ;)
På std. spindler vil akslen være placeret ca. midt mellem de to bundbolte.
På dropspindler vil akslen være placeret ca. 6,5 cm højere mod den øverste bundbolt.
bund bolt hvad fan er det ? kan se de der to fedt nipler :D og så kan jeg se en masse styre arme osv lort
bundbolt er det der på din bil udgør det for bærekugler . det er de pinde der går fra spindlen ind i bærearmene, og de kører i nogen bøsninger der på din bil nok er slidt op - de skal smøres lidt tit, bliver de ikke det bliver de bare slidt lidt hurtigerer
ok så hvis spindleren ikke sider i center er det en dropet spindler?
bundbolte
styrbolte
og nej det er ikke sikkert med center - du kan se det nemt når du har dem begge i hånden
ikke præcist center, men tæt på.
Se nu på billederne i den tråd jeg linkede til.
søren kan ikke rigtig se det i den tråd men det nok fordi jeg ikk er med på hvad jeg skal se efter.
undskyld min urolige uvidenhed;)
det vil sige den pæne bag ved er en dropet??
hvis man købe en ny fra kit og buggy er de så ikke med nye lejer bøsniinger osv?
nej det er kun spindlen du får - så skal du købe bundbolte og styrbolte , samt bruge noget fra dine gamle spindler også... - også vil jeg anbefale et nyt sæt hjullejer også. også skal det bearbejdes med en rival som Sorenj beskriver og udfører. så alt i alt en omkostelig ombygning - men alle pengene værd..
du skal også lige sikre dig du har plads til den ekstra sporvidde hvis du køber
de billige droppede spindler , har du ikke plads til den øget sporvidde findes der også noget uden offset, de er bare lidt dyrerer. det kan dog også løses med en smallet forbro efterfølgende...
ydermere skal du vide at 14 tommerfælge ikke giver plads til droppede spindler
oki fatter ikke så meget af det vil bage have det til og virke men som jeg kan forstå er det bedste jeg afmontere min gir den til søren så blir alt plug and play? eller skal jeg så osse ligeeeee før det fungere har kun min indkørsel og skruge i så alt er realativt
monter , juster og smør godt - er det plug and play - så ja - også bør den lige spores engang...
og er den meget sænket, så flip lige styrekuglerne når du er igang..
_________________________________________________________________
hehe go stil ellers , startede med en operation der kan klares på 2 min spørgsmål - og endte op med en større renovering til en mindre formue der tager flere dage...
det er for fedt at ha gammel costumbil ;-)
Lær nu at reparere og vedligeholde den originale bil, før du kaster dig ud i at slamme og floppe, osv.
Styr- og bundbolte udskiftning, tilpasning og montering er mekanikerarbejde der efter min mening bør udføres af fagfolk.
Der må være en "VWnetter" i nærheden af dig der kan lave det.
PS. Hvis du syntes det er noget lort, så køb en Toyota. Så er du fri for for det gamle lort. Med andre ord: Jeg kan ikke lide din holdning.
@Frank..Sjovt nok.. Sad jeg lige og tænkte det samme.. + 2 tommelfingre der starter ved albuen..
Jamen det er sku´svært at starte med en bil der er 50 år gammel. Og jeg undrer mig tit over hvorfor nogen lige falder over en gammel bobbel. Det er da på mange måder en underlig bil at skrue på. Men hvis man roder med Golf, Kadett eller lign. Så ligner de hinanden meget, det er meget lettere.
Hmm.. Prøver selv ihærdigt at få min knægt på 14 til at indse (og det går nogenlunde)at en VW er en nem, men mærkelig bil at skrue på og ikke bare lige til, det har dog meget med erfaring og evnen til at forstå, at gøre og det kan vi jo ikke gi de unge mennesker, desværre, men så var der ikke brug for os gamle røvhuller.. Kommer sku selv til kort i ny og næ...