Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Buggy gearkasse skift

(permalink) playerless Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej alle i VW fans og entusiaster ! :)

Jeg har en VW Buggy (bobble) fra 1960..
Jeg står med en gearkasse, på min buggy som er i stykker (bakgearet).
Jeg har en "ny" gearkasse stående, jeg har aldrig rodet så meget med bilen, jeg har godt nok købt en hel serie film til rep. af denne model, men dog alligevel tør jeg ikke at pille motoren og gearkassen af.. Nogen der har nogle bud på hvor svært dette er ?

(permalink) hammer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du bliver overrasket over hvor let det er når du først kommer igang!!!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er vil jeg sige er noget af det sværeste og mest bøvlede på en VW.
Men det bliver godt nok svært at forklare dig hele processen.
Det værste kan blive om din nye gearkasse overhovedet passer i bilen.
Ved du om den er bygget om til den nye type fra 61- ?
Hvad sidder der i den nu og hvad har du købt ?
Hvad med akselrørene og bremserne ?
Men du "tør" ikke pille det ud ? Det er nok det nemmeste og ufarlige. Hvor bor du ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) playerless Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jamen processen (the way to do it) har jeg godt nok på sådan et VW Bobble-CD pakke jeg har købt, hvor man får det forklaret til de mindste detaljer.

Med hensyn til gearkassen, den "nye" jeg har stående passer lige på, altså det har jeg fået undersøgt inden jeg købte den.

Jeg bor i Vejle.

(permalink) Steen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis du har gearkassen stående så er det da bare at prøve, går det helt galt er
der garanteret hjælp at hente herinde.
Vi andre er jo osse startet et sted og det er meget nemt på Buggy'erne, der er jo god plads :-)

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) hammer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

lige mine ord :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja det vil jeg også sige.
Men tag lige og svar på: Hvad med bremserne ? Skal du bruge de gamle ?
Det er nemlig lettest at tage dem af først. Ellers sidder man på gulvet med nogen bagakselrør der bare drejer rundt. Så længe det sidder på bilen er det til at løsne.
Hvis du skal bytte bremser. Så tager du dem af først.
Ud med motor og gearkasse. Husk at løsne gearforbindelsen bagest under klappen i tunnelen.
Hvis der er bremser på den nye gearkasse, så lad dem sidde til du har sat den i. Igen for at have noget modhold. Men allerede nu kan du starte med at smøre den store møtrik på enden af bagakslerne for at løsne evt. rust.
De er spændte med 30kgm. (300nm) Så de sidder fast. De SKAL spændes 30kgm igen, ellers går de løse. Køb en 36 top og et godt håndtag med 3/4" firkant. Du skal op at stå den.

Er du i øvrigt sikker på at din gearkasse fejler noget ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) playerless Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej frank.
Har først set dit svar nu, har faktisk på dags dato gået i krig med det.
Jeg har fået hele "huset" pillet af den, inkl. ledninger, tank osv.
- grundet til at motor ikke kan komme ud, på grund af kølerhuset siddende på motoren, stikker for langt op.

Min nuværende gearkasse, ved koblings-"armen" haft sprunget sin fjeder, men det er ikke den rigtige grund til skift - det er mere at bakgearet hopper af ved højere fart end 5-8km/t. - hvilket gør det ofte umuligt & pinligt at bakke ud nogensteder.

- og tak for de tips, vedr. skiftning.


Reply

You must log in to post.