Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvorfor er der ikke tændingsavancering på min motor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej
Jeg undrer mig over at der, på min 1303'er, ikke sidder sådan en vacumboks som justerer tændingen afhængig af rpm.
Det er jo i hvertfald ikke fordi den er så gammel at det ikke er opfundet, men er det fordi man havde opfundet noget, så man ikke længere behøvede det.
Motoren lader sag forøvrigt ikke mærke med at den ikke har avancering, den kører fint. Så det er bare min nysgerrighed.

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 14 years siden | | | |

fejl 009 ?

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Din motor har avancering, ellers kom du ikke ret langt. Der er blevet monteret en 009 som er mekanisk og følger rpm. hvorimod den du tænker på avancere efter suget i karburatoren. Den der burde side på din er så en kombi af begge, det der også bliver kaldt en SVDA(singel vacuum dual advance).

Mange vil mene at du vil få en smidigere motor hvis du dropper 009 og montere den rigtige fordeler(går ud fra at du har en enkelt karburator på.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Michael.

Den originale strømfordeler har også vakum.

mvh
Henrik

(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmm. okay. Jeg har også Haynes for 1303'er, og der er vacumavancering også omtalt, så det kunne jeg heller ikke lige få til at passe. Hvor kommer min strømfordeler så fra? troede egentlig at den var den originale.
Hvordan virker mekanisk avancering? vacumdåsen flytter vel hele pladen med platinerne på, hvordan virker det med en 009.
TeddyC: ja, jeg har enkelt karburator. Du skriver at jeg kan få en smidigere motor. Hvordan smidigere?

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvordan det mekaniske virker ved jeg ikke, men skil den du har ad så kan du se det ;-)

En 009 fordeler er ment som en "erstatnings" fordeler der kan bruges på flere motorer, grunden til at den er blevet så populær som den er, er at den skal bruges hvis man skifter til en karburator i begge sider og derfor ikke har et vakuum signal.

Den fungere så ikke så godt sammen med en pict 34 karburator som er på en 1303(som jeg husker).
Problemet er at 009 giver tøven ved overgangen fra tomgang til acceleration, som kan være mere eller mindre udpræget.

Der er så en masse forslag til hvad man kan gøre for at undgå dette, hvilket ikke giver meget mening da en org. fordeler virker bedre. Prøv at google 009 flatspot.

Vakuum dåsen på den orginale fordeler giver avancering så snart spjældet åbnes, hvilket gør at der ikke opstår tøven, samtidig med at avanceringen også bliver øget med omdrejningerne(den mekaniske del).

-------------------------------------------
MTBmarselis

Reply

You must log in to post.