Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mere "Ompfh" i 1600 type 3 fra 1969 med dobbelt karb.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, da der ikk' er den store interesse for køb af min fastback overvejer jeg
at beholde den og give motoren lidt mere power. Er sgu blevet ret vild med den jo mere jeg kører i den.

Hvad gør man? Hvad giver mest? Hvad er billigst? Tænker mig op mod 90-100hk.

Tænker ikke på skifte hele motoren.

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Trudslev Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det billigste ville nok være at beholde den som den er :-D. Står lidt med samme spørgsmål så låner lige din tråd lidt for er nok det samme vi søger svar på. Med ja hva motor opsætning ville passe godt når man gerne vil kunne køre i bilen. Til hverdag så den stadig kan køres normalt. Uden at man skulle skrue i den hele tiden. Og ikk sluge benzin hurtigere end man kan hælde det på. Så ja omkring de 100hk ville være fint :-D

(permalink) ploug Member
Skrev for 14 years siden | | | |

billigt, pålidligt og benzinøkonomisk - hmm........

smid en standard type 4 motor, fra en 412'er, i den.

80 til 85 HK.

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Billige cc. er altid 1914 ccm.
Lige netop på/i en type 3 kommer 36 eller 40 mm DCNF karburatorer til deres ret, da de er meget mindre følsomme overfor de noget korte indsugningsmanifolde og kan klare sig med relativt "lidt" luftfilter.
En std 412S motor i god stand ville være en dejlig ting. Men de hænger absolut ikke på træerne.
Å lasåvær! ved at fræse ud og købe en motor fra Strictly Foreign og hvad de nu hedder de forskellige Samba lavprisfirmaer. Jeg gider ikke reparere flere af dem, hvis jeg kan undgå det.

Jeg er snart færdig med at renovere/ombygge Henrik P´s type 3 motor. Den kommer til at ligge i det område. - Hvis i spør ham pænt gir han sikkert en tur.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lige netop på/i en type 3 kommer 36 eller 40 mm DCNF karburatorer til deres ret, da de er meget mindre følsomme overfor de noget korte

Hvor købes sådan 2? Pris? Effekt alene med dem udskiftet

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Griebels 1776cc gav da vist lige over 100HK med to DCNF´er. Han havde så brugt en Engle 110 knast. Den syntes jeg er lidt grov og støjende og "man", os gamle, kører ikke med så mange omdr. at den kommer ordentligt i gang.
Enten skal man bruge en std. knast ellers tror jeg måske Farmer har et bud med en af hans stdplus knaster ?
Kan 40 DCNF ikke købes i England ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har et sæt 36 dcnf som jeg selv har givet 1800,- for. Dem vil jeg gerne sælge videre for det samme. Der er ikke luftfiltre med. Kleinbusronnie har styr på hvordan man får et std. type3 speedertræk til at fungere med dem.

Lars

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad vil det give med 36 kontra 40? Og hvilke filtre skal der på?
Hvem kan dysse sådan nogle ind? Er meget lun på dine Ekstrøm.

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

10 hk hvis du er heldig. 40 er for store til en 1600
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"os gamle, kører ikke med så mange omdr. at den kommer ordentligt i gang."
Snak for dig selv Frank!!! ;-)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis du vil op på 90-100hk. på en type 1 motor undgår du ikke at skulle åbne blokken for enten at få den boret op til flere cc (f.eks. 1914 som Farmer er inde på) eller få en knast med noget mere go'daw i ...til begge løsninger kommer også arbejde i topstykkerne, 2 eller 4 karburatorer og noget andet udstødning osv.
Kort sagt så er det ikke noget man laver på en lørdag eftermiddag og det er heller ikke gratis.
Hvis du derimod kan "nøjes" med ca. 65-70hk kan du opnå det med "bolt-on" tuning, altså karburatorer, udstødning og den slags, men det forudsætter selvfølgelig at du som udgangspunkt har en helt frisk motor.

Har du tjekket om motoren er frisk nok til tuning? ...ellers start med det.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har lavet et par type3 motorer med 8,5:1 i komp. og nulrede lidt i topperne og et tarmslyng. Med std. type3 karb. 67 HK og med 36DCNF 72 HK. Med std. knast.
Meen lur mig om ikke de giver mere end 54 HK std.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du ringer bare, men kommer lige i tanke om de er med høje manifolder, så der skal du nok bruge nogle andre. Filtrene har jeg set på ebay. Og de kommer også en gang imellem tilsalg herinde. Jeg har bare ikke spurgt aktivt til dem fordi det ikke bliver i morgen jeg kommer igang med motorprojekt (hvis det nogensinde sker)

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk

Reply

You must log in to post.