Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Boble projekt: Males med toppen af eller toppen på?

Tags:

(permalink) Peter Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Så lykkes det mig at pille toppen af min boble og der skal nu laves en del rust! Når det er gjort skal den så males. Og jeg vil i den forbindelse gerne vide om, jeg bør få den malet mens toppen er af eller om det er bedre mens toppen er monteret til bunden? Er der nogle der har nogle erfaringer med dette ?

På forhånd tak

Mvh Peter

-------------------------------------------
Livet er én lang uddannelse... En fejl er først en fejl anden gang den begås!!!
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mal det hver for sig så du sikker på alle overflader er lukket og så vved man alt er tip top

(permalink) Peter Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok, tak. Nogle idéer eller tips til hvordan man transporterer toppen til maler? Den virker ret uhandig?

Mvh Peter

-------------------------------------------
Livet er én lang uddannelse... En fejl er først en fejl anden gang den begås!!!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sådan her eksempelvis:

img_0001.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Kim Rimer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan i den forbindelse sige dig at det er meget handigt at have toppen til at stå på fire bukke når du får den fra maler (ikke særligt dyre hos bla. Biltema), og når du står med dette stykke lækre karosse der ikke må skrammes på bagspids mm. er det fint lige med et par ekstra hænder at placere karos på bukkene lidt over jorden. Så kan du også kontrollerer om maleren er kommet helt ind i alle kanter og hjørner (før set at det nedenunder ikke er helt super). Skulle det så blive nødvendigt at vende karos igen efter maler, kan karos stå på bukkene i rude huller, husk på at købe dem høje nok.

-------------------------------------------
Mobil: 92441400
Mail: KRA@kawasakirobot.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ville ubetinget reparere rusten medens toppen sad på. Ellers er det 99,9% sikkert at top og bund ikke passer sammen bagefter. Dørene passer ikke osv. osv.
Og så ville jeg male bilen med fire hjul under, altså på bunden. Den er lettere at håndtere for maleren og dig selv.
Ellers ender man med at skulle have 3-4 kammerater til at løfte rundt på et nymalet karrosseri. Også der hvor maleren ikke gider eller kan komme til.
Når jeg var færdig med at svejse, ville jeg sætte karrosseriet på bukke og svejse, slibe og male de steder jeg ikke kunne komme til for bunden.
Så ville jeg få bunden sandblæst, malet og samlet.
Hvis bunden er rusten og skal have nye bundhalvdele, vil jeg også lave det med karroseriet på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

skil bilen ad , og lav rusten sammen med bunden , saml bilen og tilpas det der skal tilpasses , og skil den så ad igen og mal det hele, og saml den igen, et kæmpe arbejde , men så er du sikker, alt andet er spil for galleriet , franks metode er dog også go.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.