Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan rustbeskytter man bedst undervognen på en boble?

(permalink) Peter Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Jeg er igang med at restaurerer en 1303´er
Jeg har afmonteret toppen og skal nu til at lave rusten de forskellige steder. Har I nogle tips til hvordan jeg bør rustbeskytte undervognen bedst muligt, dog helst noget man selv kan gøre? Efter hvad jeg har set på "Bug Me Video" sliber de undervognen ned til det rene metal og grunder den med noget grunder, men er det nok og hvor køber jeg sådan en grunder?

Mvh Peter

-------------------------------------------
Livet er én lang uddannelse... En fejl er først en fejl anden gang den begås!!!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hva skal du bruge den til - hverdags , helårs eller bare søndags hobbybil...

normalt sandblæser man bunden , maler den , og giver den alm undervognsbehandling.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/156148

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Peter Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for svaret,

Jamen havde tænkt jeg skulle bruge den om sommeren, men man ved jo aldrig. Kan man selv male den og hvilken slags maling skal man benytte? Og skal den ikke grundes før den bliver malt?

På forhånd tak

Peter

-------------------------------------------
Livet er én lang uddannelse... En fejl er først en fejl anden gang den begås!!!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

næsten alt maling kræver en grunder af samme fabrikat som selve topcoaten, men kig det link Teddy lagde på , det fandt han hurtigt i søgefunktionen, det aller vigtigste er at afrensningen af bunden er gjort ordentligt, malingen er i bund og grund ikke det vigtigste.. der er ingen maling der kan udrette mirakler desværre.

men alt det er jo kun en bund , der er kun to pladedele i sådan en , det er vigtigerer med de nederste 20 cm af karossen , det er det der er kritisk på en bobbel.. en 1303 dog nok 40 cm ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

At grunde er vel en del af at male den. Køb noget maling ved nogen der maler lastbil-rammer eller lignende. Jeg syntes almindelig autolak er for skør.
Personligt ville jeg foretrække enkomponent maling på terpentinbasis. Men det er så længe om at tøre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I linket er maskinemalje nævnt, her er hvordan de foreslår at gøre det hos Esbjergpaints(som laver maskinemalje).

http://www.esbjergpaints.dk/pageframeset.asp?menu=virksomheden&language=dansk&mid=1

Linket virker så ikke helt, men i menuen midt på siden til højre er der et link der hedder "Held i (male)sprøjten.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Trudslev Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja frank det jo godt der ikk er så langt over til nibe autolak. Det de bruger til lastbil rammer det dur sku;-)

(permalink) AJ. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Peterspiller, bor du lige omkring Århus ? så kan jeg give den en omgang pava..prisen kan vi snakke om :) Hilsen Allan

-------------------------------------------
MOBIL NR 50984873

ÅRHUS NORD
(permalink) Peter Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej A.J.

Jeg bor i kolding, tak for budet men har selv adgang til en gang pava, men det var mere hvad man skulle behandle undervognen med før der kom pava på den...

Tak for alle svarene

Peter

-------------------------------------------
Livet er én lang uddannelse... En fejl er først en fejl anden gang den begås!!!
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har i over 35 år brugt Castrol D 140 gearolie på min
Typ 1 1300/66 og den har aldrig fået skiftet varmekanaler.
Det er en olie der ikke (lugter) hæfter godt/og trænger ind
alle steder.Bilen var hverdags bil i 25 år og nu bruger jeg det på alle mine andre biler.

Vh. FVEE.

(permalink) Peter Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvordan anvender du det? Forklar nærmere tak

Mvh Peter

-------------------------------------------
Livet er én lang uddannelse... En fejl er først en fejl anden gang den begås!!!
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg fik sandblæst min og metaliseret den, derefter blev den malet med epoxy grunder og så kom der bodyhud på og tilsidst en 2 lags lakering med en silkemat klarlak

tror det holder min tid ud plus det gir en dejlig fornemelse og vide det ikke ku gøres meget bedre :D

(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sprøjte/pendsel, borer exstra huller lige som ved f.eks.PAVA.Fjerner døre og side beklædningerne,bundmåtter,loftlys osv.
Afm. dæksel på rammehoved og under bagsæde hælder olie i hæver forende
og lader bilen stå en dags tid hvorefter jeg gør det samme med bagenden.
Ulempen er jeg skal affete tagrenderne inden bilen vaskes.Især i sommervarmen da D140 trænger ud gennem samlingerne.

(permalink) Peter Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok, det lyder da som det godt tip, Det vil jeg da prøve

Tak for det

-------------------------------------------
Livet er én lang uddannelse... En fejl er først en fejl anden gang den begås!!!

Reply

You must log in to post.