Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tændkalbler - for ringe kvalitet og skyld i motorproblemer ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har lidt problemer med at mine instrumenter står af fra en side af !
Jeg fik et rab over nallerne da jeg stod og holde mit speedertræk, under justering af mine karb. Det eneste jeg rørte ved var speedertrækket og rørte ved et tændkabel. Så kan vel kun være tændkablet jeg fik stød af.

Mine spørgsmål er så, skal dette kunne lade sig gøre ? Og i så fald, kan det så være skyld i at min olietrykføler er stået af 2 gange og min omdr. er stået af nu også ?

Tændkablerne er helt nye Megavolt Ignition Wires, fra weedub.net og forøvrigt 8mm (hvis dette har noget at sige)

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ved det ikke. Men jeg har aldrig brugt andet end billigt NKT kabel med kobberkerne og så selv lavet kablerne ud af løsdele.
På min sidste motor har jeg dog købt et sæt hos farmer. Men det er også almindelige kabler der kan skilles ad og afkortes efter behov.
Alt det kryogen-silicone-kryptonit-magnum kabel giver kun problemer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

HA! Så ka du lær´det!!!
Nåmenøhh, indtil for ca. 3 år siden kunne jeg skaffe gode sorte NKT tændkabler, som kostede den formidable pris af 130 kr/sættet. Men de holdt op med at lave dem fordi markedet blev oversvømmet af nogen elendige, stive (sorte) made in Brazil efterligninger som blev udbudt til en 100 las sættet. Så kom Bosch på markedet med deres "grey" version. De er ganske udemærkede, men er osse "silikone"agtige i overfladen, hvilket gør at man skal passe meget på når man sætter dem fast i de originale holdere. Man kan nemt rive dem. (Jeg smører dem med silikonefedt der hvor de skal klemmes i, så er der ingen problemer) Mange af de smarte farvede kabler er ikke det værd de er lavet af. Så skal man op i Pertronix eller Taylor Spiro 407. DE dur! Ulempen med Løsningen med NKT´s gennemsigtige kabel er, at de er ikke støjdæmpet ret meget. Dvs. tændingssøj kan forekomme i radioen.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja okay, men men men, jeg trækker "5" tændkabel (hva hedder det ?) igennem blæserhuset, og de andre er ført bagom mine karbs og så til tændrørene, de røre MANGE steder motoren og kan det så være skyld i dårlig motorgang og at mine ure står af ? Der skal vel ikk kunne springe strøm igennem tændkabler ?

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej. Og derfor bruger vi kabler med kobber. Strøm løber den vej med den mindste modstand. Så hvis dine fingre leder bedre end kernen i dine kabler. Såh får du smæk over fingrene.
Blot for at provokere smagsdommerne har jeg i mange år brugt det grimme gennemsigtige NKT-kabel. Laulund kiggede godt nok noget første gang. Samtidig med at han kunne måle at mit Luminition anlæg gav 60.000 volt.
Hvem spiller radio i en VW med 200+ HK ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, så skal jeg jo nok ha fat i nogle bedre kabler kan jeg høre !

Farmer du har fået mail..

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 14 years siden | | | |

har du tjekket om den generator lader formeget? hvis den lader fx 16volt, så holder dine i instrumenter ikk lang tid

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det gør pærerne så heller ikke -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ifølge mit biltema voltmeter (og det ved jeg at der ikk er mange der stoler på) så lader den præcis 14v så tror ikk det er der problemet er..

Men hvis jeg kan få et rap over nallerne fra tændkablerne, så kan det da kun være en ting? Eller ?

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det ved jeg sku´ikke. jeg er sådan lige ved at sige: Hvad fanden rører du også ved dem for. Jeg rører sku´ikke ved tændkabler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej det gør jeg sku heller ikke - dem lærte jeg at have en god respekt for allerede som 15 årig når vi lavede Yamaha FS1 4-gear. Hold da kæft et rap de kan gi ;-)

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Frank: Det står aller øverst i indlægget hvorfor jeg rørte ved dem :)

Men vi er tilbage ved, jeg burde vel aldrig, også selvom jeg røre ved nok så massiv en stel, kunne blive en bedre leder end selve tændkablet ? Så må det jo vel være fordi det er for ringe kvalitet så ?

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja det mener jeg. Men jeg går ikke hjem og prøver :)
Du får heller ikke mig til at stå og rykke tændkabler af en motor, for at finde den den ikke kører på. Nul putte !

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dyrmann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej, men jeg har ikk lært fejlen endnu, jeg skal sgu nok forsøge ! Hvis det får min motor til at køre bedre at jeg kan finde fejlen, so be it. Den skal sgu snart på vejene ! ;)

-------------------------------------------
Kristian D Larsen - kd-larsen@hotmail.com - 51604237
Nørresundby - Nordjylland
Peter Lindner Bugg
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank du er og bliver en kælling et lille trut kan du vel tåle
Allan

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518

Reply

You must log in to post.