Type 4, done right = buy once, cry once.
Type 1, done right = buy once, cry a little earlier. ;-)
"Samtidig hører man jo at man kan hælde 20.000 i en type1 motor og den holder stadig ikke mere end 1 år?"
Det er netop problemet. For 20.000 kommer du ikke så langt, hvis du ønsker en kraftig motor, type 1 eller type 4. Og så får du problemet med, at du skal bruge penge på reparationer meget hurtigt. - Gang den pris med 2, så er vi i området, hvor vi kan lave noget der bare dur, og blir ved med at du.
Dernæst skal du jo så have en gearkasse der passer til, OG ikke mindst måske have din bagklap modificeret for mere luftindtag,(Cabriolet bagklap) hvis ikke den allerede har det. Ellers kan du ikke køle motoren når du kører motorvej. Derudover skal du have bremser og undervogn, som kan håndtere de ekstra kræfter. Så det griber om sig.
T
PS. Hvis du vil have noget der virkeligt "gør en forskel" skal du op omkring 100 hk. På den anden side er 70 hk relativt nemt/billigt at lave, hvis du har en ikke alt for slidt motor at gå ud fra. (Det har jeg jo feks i min std plus serie)
Jeg siger jo ofte til folk der søger mere effekt,at det er bedre at bygge en mindre effektiv kombination end en større hvor tingene ikke "passer" sammen.