Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken motor størrelse?

(permalink) Kim1 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg mangler et godt råd til hvilken motor jeg skal bygge til min oval. Jeg har aldrig prøvet en bobbel med andet end std. 1300 motor, så jeg ved ikke rigtig hvordan f.eks. 80hk føles i sådan en. Jeg vil gerne have at den kan cruise med 130km/t på motorvejen uden problemer, og samtidig ville det heller ikke være kedeligt at rykke fra en "Brian-golf" i et lyskryds :) Jeg har tænkt type4 motor, men er blevet frarådet det pga. prisen og arbejdet forbundet med monteringen. Samtidig hører man jo at man kan hælde 20.000 i en type1 motor og den holder stadig ikke mere end 1 år?
Hvad kan i anbefale? Mvh Kim

-------------------------------------------
Århus C
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Type 4, done right = buy once, cry once.
Type 1, done right = buy once, cry a little earlier. ;-)

"Samtidig hører man jo at man kan hælde 20.000 i en type1 motor og den holder stadig ikke mere end 1 år?"

Det er netop problemet. For 20.000 kommer du ikke så langt, hvis du ønsker en kraftig motor, type 1 eller type 4. Og så får du problemet med, at du skal bruge penge på reparationer meget hurtigt. - Gang den pris med 2, så er vi i området, hvor vi kan lave noget der bare dur, og blir ved med at du.

Dernæst skal du jo så have en gearkasse der passer til, OG ikke mindst måske have din bagklap modificeret for mere luftindtag,(Cabriolet bagklap) hvis ikke den allerede har det. Ellers kan du ikke køle motoren når du kører motorvej. Derudover skal du have bremser og undervogn, som kan håndtere de ekstra kræfter. Så det griber om sig.
T
PS. Hvis du vil have noget der virkeligt "gør en forskel" skal du op omkring 100 hk. På den anden side er 70 hk relativt nemt/billigt at lave, hvis du har en ikke alt for slidt motor at gå ud fra. (Det har jeg jo feks i min std plus serie)
Jeg siger jo ofte til folk der søger mere effekt,at det er bedre at bygge en mindre effektiv kombination end en større hvor tingene ikke "passer" sammen.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Med andre ord Type 4 med 100hk så køre det bare bedst..?
Det er i hvert tilfælde det jeg stiler efter.

-------------------------------------------
(permalink) m w Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvad er opskriften på en holdbar type 1 motor med ca 100 hk , gerne med godt moment.
og hvad pris snakker vi om . m.

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Prøv at gå på http://www.morepower.dk så kan du danne dig et overblik over fornuftige priser.

-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.