Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hylder meget i 4. gear:0(

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvad kan dette skyldes? jeg har været ved at søge men kan sgu ikke lige gennemskue svarende på indlægget jeg fandt..

er det en helt ny gearkasse der skal til eller..?

Bilen hopper også i 1. gear-dette kan vel også bare være et justeringsjob men det skulle med som info.

mvh Daniel

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tror dit ene bagerste (eller begge) gearkasseophæng er gået, og så prøv at fylde olie på, hvis det ikke hjælper, så er det bedst at finde en ny kasse.. ;o(

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

kan ophængene gør at den hyler/synger..

den hyler en smule i 3. gear og rigtig meget i 4.)0:

Prøver at hælde noget nyt gearolie på-noget i kan anbefale???

Mvh

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er sikkert gummiophængene der er skyld i at den "hopper i 1. gear.. Har den det med at hoppe ud af 4. gear?
Der skulle kunne være 2,5liter W75-90 alm. gearkasseolie på vil jeg tro..

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det øverste og forreste leje som styrer hovedakslen er sikkert slidt. 4. Gearet sidder lige op af dette leje, og det næste i rækken er 3. Gearet. Derfor oplever du også mere hylen i 4. Gear, da det påfører lejet mere belastning. Forholdsvis stor operation at skifte det, men man kan snyde lidt og komme til og skifte det ved kun at tage næsehuset af. Men det kræver man laver lidt speciel værktøj osv.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Stampe: jeg vil lige prøve at tjekke op på gummiophængene-nej den hopper ikke ud af gearne.

jeg prøver at komme noget nyt gearolie i, så må vi bare håbe, jeg har ikke de store mekaniker evner så jeg tør sgu ikke begynde skille gearkassen i atomer.

Rasser:

åhh nej, det var bare ikke lige hvad jeg manglede)0: ud med motoren og alt det besvær når man har ti tommelfingre)0:

Hvis nu olie og sådan ikke hjælper ville den renovering du skriver koste mere at få gjort kontra købe en ny eller en god brugt gearkasse og så selv forsøge at skifte den?

Mvh Daniel

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Et defekt leje kan ikke reddes med olie.
Men Rassers idé med at skifte lejet lyder smart. Det kunne jeg godt finde på. Kan man købe et nyt leje ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja jeg har selv skiftet mit til nyt ved at snyde lidt. FAG leje, modellen med kraven

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

he he ja frank det gør det vel, hvis man var mekaniker eller motor/gearkasse guru og ikke købmand som mig(0:

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Neej, men så må man tjene så mange penge at man har råd til at sætte andre til at dyrke éns hobby.
Jeg ved da ikke om jeg nogensinde havde fået tanken at have biler som hobby, hvis ikke jeg var mekaniker.
Men det er der jo mange der gør, sååh-- kom igang. Skil det ad. Kig på det, spørg.
Men lad være med at begynde at slå, og brække i det. Start med at tappe olien af gearkassen, ellers er det et helvedes svineri.
Hvilken årgang er gearkassen ? Ved Rasser noget om at det leje skifter i en eller anden årgang ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

kan ikke huske det. Desværre

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hva faen.. er der noget autisten ikke kan huske.. he he.. ;o)

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nej frank, men der er forskel på at skrue i skærme, sæder og div småting og så gå og skrue i motor og gearkasse hvilket jeg ser som det der er mest indviklet på en vw...!

but anyways, Rasser ville det være billigere at sætte en "ny" brugt gearkasse i som funker, frem for at rode med det leje og set nu man opdager det ikke er lejet der er gået når man har åbnet op i gearkassen..

Mvh

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I dit tilfælde ville det klart være billigst at købe en anden gearkasse. Det er utrolig tidskrævende at lave gearkasse, så der vil timerne tælle hurtigt op.

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er ikke mere indviklet end på andre biler. Jeg har flere i min omgangskreds der kan lave VW-motorer og gearkasser, der ikke er mekanikere. Men de er kritiske og vurderer på deres eget arbejde.
Nej det er dyrt at lave gearkasse. Derfor valgte jeg også at købe min gearkasse til min speedster, hos Farmer. For når først man skal til at købe reservedele så er de 6-7000 kr. den kostede, småpenge.
At det hele så endte med at jeg købte tre gearkasser, fordi der kom to der var transportskadede og jeg så selv har været inde i den jeg kører med, er en anden historie - Der var ingen der havde lovet at det skulle være let vel :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.