Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hul i strømfordelerdæksel

Tags:
No tags yet.

(permalink) Waitor Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har fundet et hul i strømfordelerdækslet, er det derfor min 1302 har hakket og stønnet i accelerationen?

PS. Jeg er max amatør i motor

-------------------------------------------
Hvis jeg vidste det, ville jeg ikke skrive her.

VW 1302 '70
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Næppe. Hvis ikke hullet sidder et sted hvor der så mangler noget kobber, der skal lede strømmen til tændrøret. Hvis hullet er brændt må rotoren også have taget skade. Jeg har set det en gang på en Opel. Ikke at de skal sammenlignes. Men princippet er det samme.
Meen find da et andet uden hul.
Den nævnte Opel brændte hul i et nyt dæksel igen ? Jeg fandt ud af at det var fordi der en gang imellem kun var 2 volt til tændspolen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Waitor Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det var ikke det der var problemet, har skiftet dæksel og rotor. Det er ligesom om at når bilen bliver varm, ca efter 15 km. Begynder den at prutte for hårdt, er det de berømte platiner der skal tjeckes?

-------------------------------------------
Hvis jeg vidste det, ville jeg ikke skrive her.

VW 1302 '70
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor har du ikke allerede gjort det ?
Altså det første man er nødt til at gøre på en motor er at kontrollere alt det "normale"
Platiner, tændingstidspunkt, avancering, ventiljustering, udmåling af tændkabler og hætter. Evt. kompressionsmåling. Kontrollere for tilstoppet tomgangsdyse. Defekte vakuumslanger.
Jamen det er måske også bare mig. Jeg kan ikke forstå at man starter med at søge efter noget mystisk. Noget der ikke plejer at være noget i vejen med.
Hvis der kommer en bil til mig, uanset symptomerne, så kontrollerer jeg altid de nævnte ting først. "Jamen det er lige gjort" Ja fint, men jeg vil gerne lige selv se det. Og det er det der gør det så forbandet svært via en PC.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Waitor Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det var en lang liste for en glad motor amatør, men man kun jo kun lære noget nyt. Jeg støver haynes af, og går i krig.

På forhånd tak. Jeg vender frygteligt tilbage :)

-------------------------------------------
Hvis jeg vidste det, ville jeg ikke skrive her.

VW 1302 '70

Reply

You must log in to post.