Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afgift på bus, pick up eller cab

(permalink) Pro-parts.dk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hey gutter:) er ny her inde og mangler lidt hjælp:)
synes det er meget svært at finde ud af hvad man skal betale i afgift og told?

jeg har familie i sydamerika og overvejer at importer 1 eller 2 biler der fra i september hvor jeg rejser der over på ferie:)!

afgift på veteran er 40% af købsprisen? men hvordan finder man ud af hvad den har kostet da den blev bygget???
Smider et pat billeder af de par biler jeg har i tankerne at importere, så hvis der er nogen som kan hjælpe med et ca beløb på afgift ville der være rigtig lækkert:)

Faldgrupper som jeg skal være særlig opmærksom på??? søger jo billigst mulig afgift:)

er der nogen af jer som lige har betalt afgift af noget ligenende skriv endeligt:)

på forhånd mange tak

MVH kasper
Pro-Parts.dk

pickup 1959.jpg
pickup -1959.jpg
kombi simil westfalia 89.jpg
bobbel 1300 66.bmp
bobbel 1300 66.jpg

(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 14 years siden | | | |

Regn med et sted mellem 10000,- og 17000 alt afhængig af årgang....
Hvis du er uheldig skal du betale 10% told og 25% moms af indkøbpris plus fragt.. For at undgå det og slippe med de gamle 5% ialt, skal du overbevise T&S og at det er en historisk vigtig bil du importerer hvilket ikke er helt umuligt trods meget snak i krogene og på nettet!

Dvs. giver du 10K for bilen og 15K i fragt, et par tusser for div. kan du have den på kajen i DK for ca. 35-38K plus syn og afgifter! selve afgiften er ikke så høj men, der er et tillæg i afgiften for hver km på literen. den går under 16 kml. dog ikke lavere end 9 kml.

Dvs. at en bil til 10000,- der næsten ikke skal laves noget på, vil minimum komme til at koste 50000,- på plader!

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) micha racing Member
Skrev for 14 years siden | | | |

har snakket med bendix transport og de siger at det med de 5% glem det da det skal være en så sjælden bil som eks. hilters bil,.. så du skal af med 37,5% + fragt og der til kommer der afgift på ca 10-15k ..... men der er stadigvæk åben igennem holland til 6% men så er fragt lidt dyre men kan stadigvæk betale sig siger de hos bendix... sidste chance er hvis du har betalt før den dato hvor de nye regler trådte ikraft..

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Kaj Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej!

Hvad årgang er den underlige crossover split/bay bus som de laver i sydamerika som du viser på billedet? Den skal selvfølgelig være over 35 år for at være veteran..

Pickuppen koster 0,- i registreringsafgift da den falder under en bagatelgrænse for gulpladebiler, told og moms kommer der da dog sikkert på..

-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 14 years siden | | | |

en faldgruppe som jeg har set på flere fora på nettet hvor folk har importeret biler fra sydamerica, er rust og meget dårlige reperationer hvor de rigtige dele ikke har været mulige at få fat i, så derfor er der klampet noget andet på.

Rygtet påstår at splitbusserne bygget efter 1967, men stadig er splitbusser (er det ikke noget med op til 1974) er lavet i en ringere kvalitet stål og ruster mere - om der er noget om det ved jeg sgu ikke.

Man finder også nogle sjove modeller i den ende af verden. Baybus med splitbagende og hjørneruder osv.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, deres rygte er generelt ikke så godt som tyskbyggede, bare check div. engelske fora.(Her tænker jeg på brazil busser)
De blev lavet til 74' men har mange detaljer fra tidlig splitbus.
hos Transporterhaus kan man få deres spindler, der er link pin med skivebremser..altså org skivebremser på splitbus..

Den her model med 2 * laste døre, der åbner samme vej , er nu lidt fed!
R.

vw-kombi-brasil.jpg

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Pro-parts.dk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hey alle sammen
mange tak for de fine svar og hurtig respons:)

DANBORN:
ang det tillægs afgift på KM. gælder det ikke kun for biler som ikke er veteran????

micha racing:
så det vil sige jeg kan fragte den til holland og så skal hente den der eller hvordan? eller skal den bare mellem lande der og betales ud med told? og hva så når der skal betales dansk afgift, dur de hollandske toldpapire så eller ender jeg alligevel med at betale Dansk Told?

KAJ
hold musen hen over billedet der står årgang. split bussen er fra 1959 og har fået at vide den skulle være bygget i tyskland:)

Takker:)

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 14 years siden | | | |

1. Brændstof glæder også veteranbiler.

2. EU..... du skal kun betale told en gang. Der er ikke told på varer mellem EU lande.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) micha racing Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ring til bendix transport de har styr på det..... den bliver kun lige indfortoldet og så sendt videre til dk

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Pro-parts.dk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

okay mange tak for de fine svar:)


Reply

You must log in to post.