Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  godkendt efter syn, er den hellige grav velforvaret?

(permalink) runesten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis nu man står med en kitcar, bygget i USA med glasfiberbund og rørramme, der ER godkendt, synet og indregistreret i DK, kan man så risikere at den ikke klarer næste syn? Der går godt nok 8 år, men kan man risikerer at de siger at sidste synsmand har begået en fejl eller hvad ved jeg?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) JonasWittendorff Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ville ihvertfald sikre mig at alt står nævnt ned til mindste detalje på din registrerings attest.

Jeg har alt fra sorte lygter, til stor motor nævnt i mit farzeugbrief, og det fik jeg påført min registrerings attest. :)

-------------------------------------------
Knaldebang-grøn 67'er Skydetags-Bug, 1600 dobbelport.
(permalink) webmate Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis en bil er godkendt under forkerte forudsætninger, kan færdselsstyrelsen til enhver tid kræve nummerpladerne tilbage.

Der er dog mulighed for at få registreringsafgiften tilbage.

Godt man ikke har en Cobra replica!

Jeg har lige returneret en kitcar til Tyskland, med et tab på ca 20K, af samme grund.

Mvh

Per

(permalink) runesten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvilken slags Per?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) webmate Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Denne: http://yamahaniac.dk/Griffon.htm

Syshallen sagde OK, inden jeg købte den, men da jeg kom med den, ville de alligevel ikke godkende den, da jeg ikke kunne dokumentere, at den var fremstillet i minimum 500 stk, indenfor en periode på 12 måneder.

Disse regler gælder endnu!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis bilen er opbygget over en afkortet VW-bund, efter én af de tre anderkendte metoder, vil der ikke være nogen problemer med en speedster.
Alle de andre kan ikke godkendes, fordi de ikke er seriefremstillede, og det er nu ændret til 1000 stk af modellen pr. år. Og man har endda strammet reglerne til at for år tilbage kunne man komme med en gammel specialmodel. F.eks. en Porsche 906, der vist nok er lavet i 65 stk. Den kunne så komme ind alligevel fordi den kom fra en stor bilfabrik der fremstillede mere end 500 biler om året.
Men det betyder jo faktisk at mange mærker, som Lotus, Ferrari osv. Ikke uden videre kan indregistreres i DK uden en dataerklæring. Det er jo ikke ualmindeligt at de ikke fremstilles i 1000 stk. pr. år.
Det betyder jo ikke at bilerne ikke kan komme ud at køre i DK. Man skal blot have et anderkendt prøvningsinstitut eller bilfabrikken til at udfylde en dataerklæring.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank : Har lige et spørgsmål...

Kan alle biler der er opbygget på et korekt opkortet bobbel bund ik godkendes her hjemme??

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu skal man jo passe på med at udtale sig alt for generelt. De skal selvfølgelig opfylde andre regler om fælge, dæk, lygter, skærme, skarpe kanter, osv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank :

Ja selvfølgelig skal de overholde de almene regler for et alm kørertøj, men derudover burde de kunne godkendes ik også???

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jo, hvorfor ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) webmate Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Derfor! :-)

buggy.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, flot !

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er den ikke fra en Svæveflyveplads??????????

(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank : Jamen tænkte jo bare ang. når en bund er kortet burde alt jo næsten kunne sættes på som top eller???

webmate : *LOOL* Nej ik lige derfor... og jo har vist også set noget der lignede den på en Svæveflyveplads ovre ved ringkøbing...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Cruus Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den der kommer aldrig op og svæve, i må have set den et andet sted!!

;-)

-------------------------------------------

Cruusr600 @ hotmail.com
(permalink) webmate Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den er på ebay, så det kan nås endnu!

http://cgi.ebay.de/Drahtbockl-Buggy-VW-Kafer-Basis-/290446189097?cmd=ViewItem&pt=Automobile&hash=item439ff12229

(permalink) runesten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Frank. Lige i dette tilfælde er bilen med glasfiberbund og rørramme, og altså ikke en vw-bund, rent faktisk både synet og indregistreret. (af en ikke særlig vågen synsmand e.lign.). Spørgsmålet går så på om man kan få problemer ved næste syn? Er det noget du har oplevet?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej det har jeg ikke oplevet, som sådan. Det har jo været praksis at biler der er synede og godkendte tidligere, får lov at køre videre.
Ellers må man jo tage den på forhånd med Færdselsstyrelsen. Trafikstyrelsen hedder det i dag. Hvis man f.eks. har en roadster kunne man jo lige vende den med trafikstyrelsen og argumentere med at den jo har kørt i nogen år uden at brase sammen.
Men hvis der kommer en Cobra, er jeg nødt til at gøre "noget".

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) runesten Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad er historien med de Cobraer?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tror Frank mener dem på rørrammer?
Mener da de skulle kunne synes når de bygget på corvette chassis?

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) duck Member
Skrev for 14 years siden | | | |

de bider

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"Historien" er at de kommer fra England og der som oftest står Jaguar i papirerne. Så kommer de ud at køre som Jaguarer men det er stelnummeret der er fra en Jaguar. Resten er nyt.
Eller en Lotus Seven som er en Triumph Dolomite -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Heide Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Spørgsmål til dig frank...

Hvis jeg har en korrekt kortet bund egnet til buggy, men vælger at korte toppen af en bobbel op, skærer taget af, lukker dørene af, skærer noget af ruderne af, ville jeg så have problemer med at syne den ?

i terorien som på billedet bare kortet som en buggy

1909474278_0f13609e7b.jpg
3866663552_744898e105.jpg
beetleshorty.jpg

(permalink) duck Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er det caterhamm der er dolomite? Eller alle replicaer af seven?

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Caterham er en bilfabrikant.

Og Daniel, jeg vil da tro det kan godkendes. Men er du i tvivl, så spørg Trafikstyrelsen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.