Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  sælges type 1. 62

Tags:
No tags yet.

(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ok søren hvad hedder manden nej prøv lige at regne på den bund-bundfilere-svejse-slibe-maling og div nej en bund der ikke fejler noget koster sku noget mere end et par tusine kr

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg ved godt at det koster $ og få lavet noget men hvis man ikke kan lave bil selv er det nok ogse forkert at købe sådan en vogn her men nu var det jo en dansk ( muglighed for anskaffe papir ) og rigtig mange stumper org skæne og klapper (har set den irl) + han skriver åben for bud så dyrt var det ihvertfald ikke

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) nugiz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

vil give allan ret der,. jeg købte min bund fra 57 med papir i go stand for 6000
der efter blev den grundet med epoxy, sprøjtet med gummihud og så lak,. og så to lag statin klarlak, = 3500

samlet pris for en go bund er 9500

og vil ikke mene det kan gøres billigere for køber du en råden en så koster bundfelere samt timer penge

søren har osse set den live tænkte os da jeg fik sendt billeder på min tlf helt sikkert den tar jeg men da jeg så den live syntes jeg der var en del arbejde i den,.

men klart der mange go dele

men døre er som jeg husker dem færdige, forklap pæn;)

skærme tja de var ikke noget værd kabine færdig

men 8000 er da fair nok men syntes sådan en som risagers ragtop til 12 er bedre den er køre bare med det samme og de 4000 er da godt gevet ud der ;)

men bare kunden og sælger er tilfreds så allle jo glade;)

(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det tar ikke lang tid og skifte bundfileter hvis man kan

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ok jeg gir op

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) vwheino Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Søren du har ret!!! Billigt projekt og en bund koster ikke alverden at lave.. Koster ca 2500 komplet med maling at lave, hvis du selv kan.. En bund til 9500kr er for dyrt hvis det kun er for bund og maling(epoxy). Rep af toppen koster heller ikke det store at lave, samt døre til den model er ikke noget problem. Det eneste der koster er lak!!! Men så får man også en bil som man selv vil have det....

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) nugiz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

oki hvordan kan du male en bund for 2500 ?? i en lade med en sprøjte pistol fra haral nyborg??

syntes ikke 9500 er meget for en totalt renoveret sanblæst metaliseret epoxygrundet lakeret bund ,.

man kan jo godt spare og så bare give den sort maling til 500 kr men så man da osse på projektet igen efter kort tid.

jeg ved ikkke meget om gamle biler men jeg ved masser om kvalitet og garrage løsninger ,. men er man den type der godt kan li og lave tingne om hver 3 år pga man spare på de forkerte steder ja så er det jo osse en løsning;)

og syntes ikke garrage løsninger er holdbare i længten ved mindre man ha fag folk til hver deres ting,.

det jo simpelt regne stykke

2 bundplader 1500 ca, svejse arbejde ja er man smed gratis,
sandblæsning 1000
metalisering 1000 -
lak ihvertfalde ikke under 1500 hvis det skal have grunder

kort regnestykke og det med budget priser jeg ikk tror kan holde ved mindre man gør det selv eller slækker på kvaliteten

det da 5000 alene i det så skal man så lige ligge penge oven i til papir, er det mig der helt skudt i hoved med priser syntes det er absolut skrabet

lak varme til maler kabine løn til maleren det løber op svejse arbejdet på bunden er jo det mindste tar jo ikke mange timer a f.eks 350 kr i timen

(permalink) vwheino Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Se nu skrev jeg også "hvis man kan selv" Og det kan jeg!!!. Har lavet gamle VWer i 16år, så kom ikke og lær mig om kvalitet og priser på delene. Bare spørg rundt og hør om de ting jeg har lavet!! Den bobbel jeg lavede for 16år siden ligner sig selv den dag idag, og er kun blevet holdt ved lige gennem alle årene. Men du skal da være velkommen og komme og se hvad det er jeg kan!! Det er nok ikke for sjovt at der står flere biler i kø, for bare at blive lavet.....

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Søren Member
Skrev for 13 years siden | | | |

For Helved nugiz hvis man køber sådan en bil her er det ikke fordi man vil ha en show bil men jeg kan ikke se hvorfor du syntes at 8000 er for dyrt og bagefter siger at du har købt en bund for 4 lapper der ovenikøbet skulle renoveres for 5500 bagefter det syntes jeg er vildt
Men lad det nu ligge tillykke med salget og tillykke med købet Bjørn

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) nugiz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

rolig nu ;) sir ikke du ikke kan lave noget;) snakker generalt,;)

men tvivler på der er særlig mange af dig;) som bare kan det hele
høre tit om nogle der gode til og svejse
gode til og male
gode til og justere
gode til motor

sjællent om nogle der kan det hele

men nu kender jeg jo priserne hos dig så er du klar til en bobbel :P

(permalink) nugiz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

søren sir da absolut ikke det er dyrt så har jeg udtrykt mig forkert;)

sir bare den ikke er RUST FRI, og sir der er mange af tingne der skal skiftes;) syntes ikke jeg har nævnt at jeg syntes det var dyrt mindes jeg skrev jeg synte 8000 var fair nok;) men jeg ville mene man fik da mere for pengene i en risager vogn da den jo bare sku have et eftersyn og sådan mekanisk og motor ;)

det eneste jeg faktis skrev til og starte med var jo entelig bare at bilen ikke var rustfri og så lækker som på billederne mere fordi erik ikke ku forstå hvorfor den var så lang tid om og ryge;)

no hard feeligs,

(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Må sige at Heino ved, hvad han taler om, alt der forlader garagen er bare i orden!
Han har hjulpet mig med mine biler og tingene er altid af stor kvalitet, ingen hurtige løsniger overhovedet!

Lige lidt credit herfra

A-M

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nugiz så du overhovedet risagers vogn irl??????????

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Helt enig med dig Anne-Mette....Heino er da vidst en alt mulig mand, han kan satme mange ting, han skal satme til at lære mig i at svejse!!!! Synes ihvertfald det er helt ok at han ikke vil have mig til at svejse i en brille uden at jeg har prøvet det før :D

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) nugiz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

peace ;)

gider ikke alverdens ballade for og komme ud med mine meninger og holdninger;)

tror bestemt osse heino kan er slet ikke i tvivl ;)

men diskutionene gik jo entelig på hvad det koster hvis man ikk lige hare en malerkabine i baghaven og en smede uddadenelse eller 16 års erfaring inden for vw;) , tar man en hel alm bobbel glad fyr tror jeg nu hurtigt en bund og en bagspids motor justering osv blir lidt dyre end et par hånd øre;)

syntes selv jeg har prøvet en del nu med min bob blir klogere for hver dag lære hvem man skal bruge og hvem man skal holde sig fra osv osv , har osse fundet ud af at perfekt stand og rust fri i veterran verdnen ike er det samme som perfekt stand og rustfri i MC verdnen eller i ny bils bygge verdnen,,

men det jo erfaring man får;)

ikke et kvæk mer fra mig ;)hehe

(permalink) nugiz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ann nej men den køre da;) og ser da (pæn) ud

(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En veteranbil kan nu sagtens være et glansbillede lige som en bil der kun er 5 år gammel. Man skal bare vide hvor man skal kigge for at finde fejlene.... Nogle lærer det så på den hårde måde.
Og bare fordi en bil kører, kan den sagtens være smask rådden.... så ca 15 biler før jeg fandt noget som var acceptabel..

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) nugiz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jaja snakket nu mere om resavedele

det var bare for og gi dig et indblik i hvorfor jeg tiltider kan misforstå ( perfekt stand og rustfri,) for er den der bobbel der rustfri er jeg en giraf der kan tale:)

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hold kæft i keder jer!!!!!
Gå da ud i garagen og skru noget bil lige som mig, der er vinter kævl over jer nu.
Ja jeg har set Risagers vogn, og har også set din bil nugiz.
Ud og skru, svejs, o.s.v. istedet for at skændes!!!!
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) nugiz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

go ide;) min står bare hos scharlng og er igang med og få motor i derfor jeg sider her og knalder hovedet ind i skærmen heheheheh
plus lille drengen er min i dag:D

(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 13 years siden | | | |

vi skændes ikke, vi skriver ik med store bogstaver endnu :O)

og burde du ik være i værksted nu og skrue, eller har du fået internet derude så du kan følge med ??? :O)

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) vwheino Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Se jeg er både smed, har internet i garagen,42" fladskærm med fodbold samt 16års erfaring med VW!! Så jeg hygger mig..... he he he Og det hele lige i min garage... Det er sku da hygge..

-------------------------------------------
el presidente KGB.. Notch 1962..
(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja det er ren hygge i garagen :O)

og vi har kun det fun vi selv blander, på en rengvåd torsdag aften....

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) nugiz Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja jo burde skruge men det blir først sener på ugen,. men håber jeg kan fise rundt på vejene igen fra søndag af,

(permalink) lupojesper Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er lige inde og spise aftensmad er det ok lærling Anne Mette?
Skal have vasket gulv på søndag, der er stadig olie efter en hvis dame har skruet her oppe!!!!!!!
Heino jeg må ned i kigge en dag, du er velkommen her oppe også.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493

Reply »

You must log in to post.