Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problem med tændning på 1600 1:9 kompresion - kraftigere tændspole?

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg har samlet min gl. motor sammen igen efter breakdown forrige sommer det er en 1600 med 284 engle w110 og 1:9 i compresion og 2 kadrønnerter på. normalt vil jeg stille tændingen til 7G og jeg kan også godt starte den, men gnisten ser meget svag ud, jeg har en alm. blå bosch tændspole på, er det nok eller skal den være kraftigere? når jeg stiller tændning plejer jeg at stille den på 7G mærket og der efter dreje fordeleren, (med en prøvelampe på ledning til cyl. 1)til prøve lampen lyser, det gør den ikke nu, den klikker på en mærkelig måde inde i fordeleren ny kondensator? mange tak for hjælpen

virring

-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der springer en gnist inde i dækslet, som måske ikke skal være der. Mangler midterkullet ?
Prøve lampen lyser ikke, men motoren kan køre ? Er det tændspolen der er defekt, så du kan høre der sprænger en gnist indeni den ?
En blå Bosch er rigeligt. Hvis ikke den er fra Kina. Prøv lige med en gammel original når du har set om midterkullet er på plads.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.