Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Underlig oplevelse! nogen gode ideer ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) haldex201 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Pumpet T1 motor 1998ccm Fk 89 med det bedste 48mm IDF.

Når jeg holder motoren på 8000 O/min slipper koblingen dør den og taber pusten, Når jeg så slipper koblingen igen ved 4000 trækker den og hoster for lige pludselig at trække som død og pine. Har gået fint tidligere.

Har lidt mistanke til min fordeler? Det var meget varmt ca. 32 grader , kan shell V-power skumme?

Andre gode input ?

Haldex201

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det problem havde jeg også engang med min 2,6´er. Jeg havde sat længere udvekslinger i gearkassen.
Så den kunne køre 160-170 i 1. gear Jeg fandt så ud af at det var 3. gear jeg satte den i i stedet for 1. :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank det var en af de bedre fra den virkelige verden ;-), jeg kæmper stadig med fejlen. Vi diskutere om ikke det kan være spændingen fra akumulatoren der er problemet, nu vil vi prøve med et tørcelle bateri.

Hvis jeg finder fejlen skal i nok få mere at mere at vide indtil da er gode råd velkommen. Ikke mimdst dem med meget humor.

Og til frank jeg nøjes med knap XX km/t i første gear. Kunne være man skulle prøve med tredie gear i stedet.

Haldex201

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tja, hvis ikke den avancerer såh-. Hvad med accellerationspumperne ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lyder for mig som noget elektrisk, en ledning der falder fra, når bilen accelererer hårdt?
Bare et forslag..

-------------------------------------------
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er problemet løst!

Har monteret et Optima batteri gult 55amp i stedet for en alm 60amp akumulator fra b.......

Dette efter lidt snak om at vibrationer kan ødelægge en alm. akumulator, Nu snurrer den bare fedt at slippe af med alt det syre lort, når man køre ræs.

Nu er næste udfordring koblingen, synz ikke det er godt, kører stage 3 2500pund med Deikin lamel.

Nogle gode input, jeg er ikke til noget black magic eller metal, bin there, got a t-shirt and a new gearbox.

Best regards

Haldex201

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej ven.
Det var da osse noget af en kobling til en stakkels lille 2 liters. Hvad har den gjort dig ? :-)
Nåmenøhh, hvad er du ikke tilfreds med ?
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Meget kort ca. 250HK+ 260NM+

Fedter når den bliver fyret af. Har lige ødelagt en lamel.

Derfor!

Haldex201

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan desværre ikke hjælpe med koblingsråd.

Men det lyder som en herlig motor!! :-)

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

OK.
Så kommer der olie ud på lamellen. ELLER osse er du så uheldig at have fået en af de trykplader fra en serie, der ikke overholder det KEP lover.
Du er nok nødt til at prøve at måle momentet på koblingen for at se hvor dit problem er.
Personligt kan jeg bedre li´ Exedy versionen af den lamell. Men jeg ved ikke om der er forskel på hvor meget de holder.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Svejser lige noget på en gammel højgears aksel kunne være der var lort i den trykfod
Det må testes.
Og det er en Deikin Exedy jeg kører med. Til Rasser, i 4 gear trækker den hjulende rundt når den bliver trukket ud i elastikken, har ikke til dato kørt med noget der trækker på den måde tidligere.
Et og andet har jeg fundet vil tro, jeg er på motor nr ver18 på andet år. Nu med egne ideér og tiltag. Det ser ud til at det virker. En af de ting jeg kan sige er at lobe center på knasten ikke skal være 108 grader på en stroker motor. Har selv måtte lave skiver til mit magnum takt hjul.

Mvh
Haldex201

(permalink) haldex201 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Info!
Drejet 7/10 mm af svinghjulet nu holder den bare 28kgm
Utroligt den smule kan gøre så meget.
Har trimmet vippetøjet så den løfter 16,7mm på indsugningen, nøj hvor det virker! Valve pocket in piston 0,31" Så er der lidt at regne på ;-)
Haldex201


Reply

You must log in to post.