Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  endelig fandt jeg det jeg søgte

Tags:
No tags yet.

(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

så fandt jeg et tun set! så jeg ikke selv skal gætte mig til hvad jeg skal købe
http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/product_info.php/cPath/395_1732_1750/products_id/1136

hvad tror i det giver? det der undrer mig er at der ikke er topstykker med. og min motor er en 1300. det kan den vel ikke køre med??? nogen der ved hvad der er specielt med indsugningsmanifoldet?
er cylinderkittet stort nok til at man kan køre med 2 kaburatore? i så fald nogen modeller der kan anbefales? på forhånd tak for de gode svar=)

(permalink) iver Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad tror i det giver : Problemer :-)

-------------------------------------------
Tannheuser Tuning . The Trust Mark !
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hehe... håbede nu mere på hestekræfter

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det sæt du linker til er til en 1600 motor, hvad der er specielt ved manifolden er nok at der skulle være mere flow.

Det er Cyl. størrelse der afgør om du kan køre med to karburatore, det kan du på en 1200. Det Okraza kopisæt der er på siden er et eksempel på dette.

Hvis du skal bygge 1300 om til 1600 skal du have dette sæt: http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/product_info.php/cPath/395_1732_1750/products_id/2937

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

teddy. takker. er der da foskel på blokken på en 1300 og 1600? mere fordi det første sæt har en anelse mere kubik. =) så hvis man køber det første sæt og nogte 1600 toppe. kan det så ikke gå?
har du nogen erfaringer med nogle kaburatore som kører godt på et 1600 cyl eller 1679?

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

citat* Kolben und Zylinder 88 x 69 mm, Slip In

Slip In cylindersættet har den ulempe at skørtet, som går ned i blokken er ultra tynd, hvilket kan forudsage motorhavari hvis skidtet knækker... en hver motorbygger, med respekt for sig selv, vil aldrig bruge sådan et cylindersæt. Hold dig istedet til 1600 cylindersættet.

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Og hold dig i det hele taget fra Hoffmann. Min nabo har lige købt VDO speedometer og omdr.tæller hos dem.
Omdr.tælleren viser 1800 i tomgang og speedometeret viser 180 hvis man bare triller hen ad vejen.
Hoffmann afviser at gøre noget ved det. Og henholder sig til at de jo kun er et handelsfirma. De står ikke inde for om varen er i orden.

Hvis du vil tune "lidt" Så snak med morepower.dk. Torben har rodet noget med knastaksler og får slebet nogen selv.
Jeg vil dog til min dødsdag stadig hævde at tuning af en VW-motor starter med to karburatorer og en 4:1 udstødning. Det gjorde VW jo også selv på type3 og 4.
Men nogen vil så argumentere at det er svært at indstille to karburatorer. Tja. Vores bedsteforældre gik da ikke rundt og bekymrede sig om det på deres type3 eller 4.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bugservice.dk plejer at sælge komplet ombygningssæt fra 1300 til 1600 med 2 karburatorer og det hele og han kan også hjælpe med opboring af toppe, vejledning osv.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tak for svarene.
frank. han har da godt nok været uheldig, jeg har købt meget der, og har ikke haft problemer med nogen af tingene, måske jeg har været heldig.
okay, det er mere mønten der styrer det lidt, har luret morepower.dk ser rigtigt godt ud, jeg vil overveje lige at ringe og høre hvad han kan strikke sammen til mig.
findes der ikke nogen specialister rundt omkring på sjælland som bare kan det der med kaburatore?=) for jeg har lært at stille en, men det med at stille 2 ens, tror jeg ikke lige jeg har hørelsen til, de skal vel ikke stilles med samme omgange på just skruerne, de bliver vel slidt forskellingt?

men altså frank et 1600 cyl sæt
dobbelt kaburatore, noget du kan anbefale? weber? kadron? hvad kører bedst, ved fra mg verdenen at weber har det med at drukne hvis man kører agressivt i sving. hvor derimod SU;ere ikke er så hidsige men mere stabile.
noget udstødning. tarmslyng?
og så er den sjov?
hvad med noget knast. noget der giver omdrejninger, men den skal også kunne køre under 5000omdr=) hvor mange grader er en god allround tuningsknast når vi snakker den opsætning?

(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

warp. okay han bor jo lige rundt om hjørnet=)kører sku lige forbi dennis så=)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"Simpel" men effektiv!: http://morepower.dk/80%20hpstdplus.htm
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bugservice Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du kigger bare forbi ?? men er på ferie til d 19 juli til gengæld giver jeg 15 % på alle varer i webshoppen

god sommer

Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er ikke sværere at indstille to karburatorer, end en. Man gør bare det samme to gange. Men hvis f.eks. den ene tomgangsdyse er tilstoppet. Det kan man ikke justere sig ud af. Men det kan man bedre forholde sig til, hvis motoren er med én karburator, for så går den i stå. Med to karburatorer halter den videre på den anden karburator. Og den lærer det ikke selv om den får nogen klø -!
Man kan heller ikke justere fejl i tændingsanlæget væk på karburatoren. Det er der bare en tendens til ligeså snart en motor har flere karburatorer. "Det er også de skide dobbeltkarburatorer"!
Af disse, og lignende årsager, siger jeg også nej i telefonen hvis der ringer en der "bare lige" vil have justeret sin motor med flere karburatorer. Jeg gider ikke starte forfra og bruge en aften på det. Hvis det er min egen, tager det 5-10 minutter fordi jeg ved at det ikke er en brændt ventil, en defekt strømfordeler eller noget helt fjerde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.