Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nyt problem med ny indkøbte dele. Adjusting Screws with Swivel Feet.

Tags:
No tags yet.

(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hey igen... skulle lige skifte olie og justere ventiler og så opdager jeg at en eller to af mine nye (15000 km max)ventil juster skruer er slidt op... den lille kugle der sidder i dem er simpelthen blevet banket ind i selve skruen.

Spørgsmålet er så nu om jeg køber et nyt sæt af de skruer og erstattet de dårlige indtil jeg har fundet nogle der kan holde, eller jeg finder nogle uden swivel feet og sætter en hætte på ventilen?

Jeg ved godt jeg bare skal købe porsche skruer, men har sgu ikke lige 200 dollar til det og det er vidst også overkill på en tunet 1600..

Tager gladelig imod erfaringer!

VH Mikkel

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Er det modellen med en "kugle i en skål"? Ja, det sker, især med meget løft.

- Alt kan ødelægges, men jeg bruger og sælger CB´s Porsche style justerskruer til kr. 345/ sættet. Og har gjort i ca. 4 år. Jeg har set 2 der af en eller anden grund gik til. Og pudsigt nok har det aldrig været på mine egne motorer. Så jeg tillægger det lidt, at man ikke har smurt dem ordentligt inden montering. Men jeg ved det ikke med sikkerhed.
Anyway er jeg ikke bange for at bruge dem.
t

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja man skal arbejde olie ind i leddet inden monteringen.
Når jeg køber et sæt, pakker jeg dem ud og lægger dem i en syltetøjsglas med motorolie og så låg på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Genau Member
Skrev for 13 years siden | | | |

uorg. alm. justskruer er også noget billigt lo.. Brug de gl. org.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg står også og polerer slidmærker væk når det er til en std. motor. Men med lidt mere løft er der desværre ikke nogen vej uden om kuglerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Torben- ja det er lige dem. Tror måske bare mine er fra SCAT men mon ikke de kommer fra samme fabrik? Hehe ja det kan godt være jeg går og laver noget klyt:)

Nej men mine lå også i olie hele natten og med kuglen "på skrå" så der kom masser af olie ind i dem... og har en mild knast (218/219) så der er nok ikke vildt meget løft.

Måske jeg bare har været uheldig. Måske andre har haft samme problem?

Det kunne være jeg skulle prøve et sæt fra cb.

Hvis nogen har 2 stk. der er i orden vil jeg gerne købe dem :)

Tak for indput indtil videre.

Vh Mikkel

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja der kan være mange penge eller ærgelser sparet ved at se hvad nogen der laver mange motorer, bruger. Farmer. Fat Performance.
Det er svært i en verden der er oversvømmet med dårlige dele. Men vi må jo køre fabrikanterne trætte ved at returnere skidtet i stedet for at bære over med dem og i mange tilfælde rette fejlene selv.

Noget helt andet kunne jo også være at når jeg kigger på data på din knast og skeler til den de kalder "110". Så kan jeg ikke lade være at tænke: Hvis nu din motor går godt. Skulle den så måske køre med dobbelte ventilfjedre ? eller det gør du måske allerede ?
Er det indsugning eller udstødnings-skruer den har ødelagt ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ej. Dobbeltfjedre er ikke nødvendigt med den knast sammen med std ventiler. Men knasten "udnytter" fjedrene, ska vi sige det på den måde :-)

Kugle justerskruerne er osse på deres max med den knast. Den løfter jo ventilen godt 11,5 mm. på indsugningen. Det kan være medvirkende årsag til fejlen.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Torben- Hmmm men hvad skal man så ha fat i? gider næsten ikke købe noget andet der ikke virker...

(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

CB´s Porsche style, som jeg nævner længere oppe ;-)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg smider lige nogle gæt ud:

Er vippetøjsgeometrien en anelse forkert på dem der er blevet ødelagt, således at de kommer til at trykke på kanten.

Har du for lidt fjedertryk til at styre ventilen, således at ventilerne "banker" på justerskruerne?

Passer oliehullet i siden af justerskruen, med oliehullet i vippearmen. For ellers smøres de ikke korrekt (der er smørekanal tværs gennem justerskruen og op til kuglen).

Kører selv med swivel skruer på en type4 - web494

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu fik jeg det skilt ad.

Det er kun en skrue der har problemet.

Rasser-

Der er ingen af dem der trykker på kanten.

Mht. fjedertryk må jeg være et svar skyldig, men topstykkerne er lavet af Torben (Farmer) så den skulle passe til min knast og anden opsætning.

Oliehullet i siden af justerskruen kan man vel ikke sætte på en rigtig eller forkert måde. Man ændre jo hele tiden hvor den er når man stiller ventiler ikke?
Desuden er skruen omkring hullet mindre i godset så olien kan fordele sig og stadig trænge ind selvom hullet er drejet lidt. Altså er ikke 100% sikker på det virker men det kunne jeg da forestille mig.

Mikkel

Og forresten Frank så er det en skrue ved udstødningen der er røget...


Reply

You must log in to post.