Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  NOS/ lattergas?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Roadrunner Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Et hurtigt spørgsmål...

Har fået den skøre idé, at montere NOS/ lattergas på min buggy.

Nok mest for stylingens skyld, men også for at det kunne være sjovt med et ekstra spakrk bagi i ny og næ :o)

Nogen, som har erfaring med dette på luftkølede motorer?

Min er en tunet 1600 bygget af Farmer.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Overvejede det selv for år tilbage, men fik dengang af vide at godt nok får du et extra spark-Men en luftkølet motor køler ikke godt nok, og bliver hurtigt for varm til lattergas. Og det kan give nogle dyre motorskader!

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Uden at have prøvet det og nogensinde vil prøve det. Så er NOS vist for mænd der ikke er bange for at ødelægge noget.
Om temperaturen er et problem. Det tror jeg ikke. En flaske holder vel ikke så længe at det er reelt problem.
Problemet med NOS er vist mest at hvis ikke der kommer benzin og nok benzin helt præcist og på det rigtige tidspunkt. Så virker det vist mest som at tilsætte skæreilt til skærebrænder.
Elnef prøvede det for nogen år siden. Og nu ved jeg ikke om I ved hvordan toppakningerne ser ud på en type4 motor. Men de blev blæst om hjørnet og ud mellem top og cylindre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvem kører med toppakninger i en type4?

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er vi nok nogen der gør -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Brian Kold Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har ikke rigtigt hørt om nolge der har det på en luftkølet... men det kan sagtes lade sig gøre det er jeg sikker på.... og det med det øgelægger motoren... er tildele rigtigt nok... men deter der også folk der siger at turbo gør... jeg ser det på den måde... alt tun på din motor bliver den bare mere slidt end standart.... har kørt med gas på to af mine biler... men som sagt ikke luftkølet... har virket fint og ikke engang så meget som et tændrør eller andet har været gået i stykker... problemet med gas er at det er nemt at få flere hk ud af der skal bare større dyser i... det er nok der det glipper for de fleste for så fylder de på og så er det den går i luften...har haft stor erfaring med at sætte dyser i der giver ca 50% hk af det motoren har i forvejen... og så sætter man en benzin dyse nummer større i... det giver lidt mindre hk men så ved man at den får nok benzin... da det sad på min bil kørte jeg mod min kammerat med samme antal hk... med gas var jeg stadig to billænder foran ham og kunne slippe knappen... indtil han kom på siden af mig kunne jeg trykke igen og var foran ham igen... han havde turbo på sin bil... det fede ved gas er at når du trykke så er det der...der er visse ting man skal huske når man kører med det og man sætter det på... hvis du vil prøve det er du velkommen til at skrive så vil jeg gerne give de råd til det... som har virkede for mig...men lad os høre hvad du gør og om hvordan det bliver

-------------------------------------------
da jeg var ung ville jeg også være en evo-bobbel = Porsche

bugmonkeys..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Vi er ikke uenige VW-Rod. Det er som oftest benzinmangel der gør at en turbobil eller NOS-bil ikke virker.
På turbomotorer er folk altid så fokuserede på ladetryk og de fleste tror endda at det er ladetrykket der ødelægger noget.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der kan læses mere her: http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/n2otheory.htm

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Boxer Service Member
Skrev for 13 years siden | | | |

NOS giver og tager :0) NOS udvilker en masse varme og det er hårdt for stempler, stempelringe, udstødningsventiler og ventilstyr. Men hold da op hvor det virker.
Ved store mængder NOS bør tændingen stilles lidt mere konservativt så længe NOS'en er indkoblet,for ikke at få tændingsbanken. MSD har moduler til deres tændingsanlæg som er beregnet til formålet. Man bør ikke bruge NOS under 3500-4000 omdr da det giver alt for højt tryk på stemler og plejlstænger/lejer. Selv små mængder NOS virker overbevisende fordi det virker øjeblikkelig.

/Rolf


Reply

You must log in to post.