Der er sikkert andre der har lavet denne her konvertering, så skal lige høre om jeg er på rette vej;
Jeg er ved at konvertere min 68 bus' forreste tromlebremser til >73 skivebremser.
Som det første har jeg skiftet hovedcylinderen til en skive model(uden vakuum).
Der er 2 udfordringer:
1. Istedet for 3 er der kun 2 udgange til bremserør, Haynes skriver at efter 69' bruger man et t-fordeler. Så jeg har sat et kort rør i og monteret et t-fordeler til de 2 oprindelige bremserør. Jeg brugte bare en alm t-fordeler som sidder nede ved gearkassen på split og eb busser. ER DET KORREKT ?
2. Der er nu kun 1 gevind til bremselyskontakt, istedet for 2. Jeg har som et forsøg sat en 2 polet kontakt på og ført den grønne* ledning direkte til bremselys.
MON DET ER KORREKT?
Har desværre ikke kunnet se det virke andet end ved at luse dem, skal der væske i før kontakt virker, eller skal jeg bruge en 3 polet kontakt?
Det er en usa bus, hvor der før var 1 kammer baglygter i, således at blink og bremse deltes om samme ledning, som åbenbart gik igennem haverikontakt. Nu er der alm 2 kammer lygte og separat ledning til bremselys.
El-tegninger, links osv vil gøre glæde
*der er 3 ledninger: rød/sort med + i og grøn som sender signal videre, og en sort som vistnok bruges til advarsellampe for håndbremse?
R.
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper