Nogle der har en god løsning på det, uden at trække et returrør frem til tanken.
Nogle der har en god løsning på det, uden at trække et returrør frem til tanken.
Hvad med at sætte et T-stykke på fremløbet, lige før benz pumpen? med en kontraventil, så benz pumpen ikke suger i returløbet.
Der findes et kombinert filter/retursystem på de gamle Polo`er, men hvordan det lige helt virker ved jed ikke, måske nogen her inde lige kan forklarer det.
Poloen ( op til 94) har en beholder, lidt større end en tokreds bremsevæskebeholder. Men den bliver holdt fuld af en pumpe der sidder i tanken, med returløb til tanken.
Trykpumpen suger så fra samme beholder og returnerer til den.
Hvorfor har du brug for et returløb?
Den nemmeste løsning er helt klart et T-stykke under tanken og så trække en ekstra slange eller et rør. Men alt efter hvad det er for et set-up du er ved at lave er det måske ikke den mest optimale løsning.
Det er fordi der er returrør på mine kaburatore. Har dog ikke prøvet at sætte dem under "tryk" med benzinpumpen endnu (da den er gået i stykker), så aner ikke om det bare kan lukkes af.
Hvis det bare er karburatorer er det ikke nødvendigt med returløb. Bare luk returløbet på karburatorerne af og sørg for at din benzinpumpe giver det korrekte benzintryk.
Med mindre det er nogle helt specielle karbs?
Mikuni karburatore..?
Ja så er de jo noget specielle. Der er ikke mange der kører med dem og jeg aner ærligtalt ikke en brik om dem ...andet end Johannes Persson har rodet en del med dem.
Og er det J.P. Motorsport..?
Jep
Efter en nøje gennem gang af karburatorenes svømmerhuse, kunne jeg konstatere at det er en svømmerhusudluftning, og ikke en retur som jeg havde fået oplyst. Så der skal bare en slange på hver af de 4 stusser så skulle den ged være barberet.
You must log in to post.