Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  356 modeller?

Tags:
No tags yet.

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja er helt vild med 356 både speedster og coupe

entelig mest coupe for der har man jo råd til en ægte.

men kan simpelthen ikke finde ud af modellerne syntes nogle af couperne er super flotte og andre grimme kan det passe de forskellige i designet på især næsen nogle runde andre spidse håber i kan hjælpe mig på rette vej og hva betyder det om det er en A eller B det jeg også faldet over et par gange

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja det kan sagtens passe at der er stor forskel på A,B og C.
A er de tidlige fra først i 50`erne. B imellem og C de seneste med fire skivebremser og 5x130 boltcirkel ligesom 911.
Men det er der nok nogen der ved meget mere om i et Porscheforum et sted.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hejsan

http://www.356registry.com/techinfo/research/Guide/index.html

Udfra denne kan du se, hvad de enkelte typer hedder og så Google dig til resten - husk at vælge billeder...

Men i grove træk har der været 4 hovedtyper af karrosseri som alle blev lavet med og uden tag:

Pre A
A
B
C

Så det er bare at finde ud af, hvilken du foretrækker...

porsche_356_pre-a_1948.jpg
356-a-coupe.jpg
porsche-356-b-coupe.jpg
porsche_356_c_coupe.jpg

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

oki så a b c er bare ligesom lat bay early bay osv alså årgangs betegenelser

syntes bare nogle af dem ligner de har en anderledes front end andre mht nogle runde og andre spidse men kan osse være syns bedrag

har bare kigget på en fra 64 til 225.000 den er lige mig men kofangeren gør at det ligner den er spis men kan jo som sagt være det synsbedrag?

(permalink) Genau Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er mange forskellige udførelser i de enkelte modelserier.
Der er også forskellige motorer( størrelser/ydelse) og gearkasser.
Fes.1959 B T5 har en speciel gearkasse. Se for og bag rudestørelsen-frontklappen og bagklappen der er stor forskel.

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg fungere kun virsuelt,. ydelse og motor gearkasse ophæng osv er jeg i bund og grund mindre intresseret i ,. vil bare have den er Orginal/ægte og så skal karossen være den jeg syntes best om;)

men ud fra de der billeder er det svært og se hvad jeg mest er til

retrobugs er super fed sådan som han har er lige mig

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

umudelbart går jeg efter den model der køre 5 x 205 ligesom en bobbel alså den hvide som du har sendt billede af den syntes jeg er smukest

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej, det er IKKE synsbedrag - tjek linket i mit første svar.

En 64'er burde vist være en C'er - som det sidste billede... Og jo den er lidt mere spids end eksempelvis A'eren (den første af de hvide) og pre-A'eren (den grå).

Den mest synlige forskel på B og C (eller snarere T-5 og T-6 karosse) er at den sidste har mere firkantet facon på forklappens forende og har 2 kølegitre på bagklappen.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok men det helt klart den første hvide jeg er mest til sikkert os pisse dyre. Når de fra 50erene

(permalink) Genau Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Alle 356 Porscher er dyre. Pas på med US importere de kan være det rene skrot
Californien rustfri!! go dav do man har set mange der er opbygget i mørtel/plastikpadding.

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja ok tja dyrt er det 250, 300. Syntes da det fornuftigt kontra speester. :0). Ja gider ikk noget fra USA generalt

(permalink) Genau Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har set en B T5 1960 til 165,000 i Classic bil & mc.
Der var bl.a. nye org.br. tromler. Et sæt koster alene hos Porsche ca. 40.000.

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

oki vildt nok den må da ha været i utrolig dårlig stand til den pris?? har du evt link

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fandt en A'er i Tyskland til 32.000 €:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lhrtbdpgztwv#

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

den røde der ser lidt mistenksom ud syntes jeg

hvorfor så flot udvenig og så smadret indvendigt? nok et sminket lig:( og så 240 sku for meget

men fordælen inden næste sommer vil jeg have sådan et svin der de for fede

(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kender den 356 som Genau omtaler. Det er en regulær bil.O rust,har altid været dansk
ikke 100% i crome. Der er lige lavet kobling,og motorblik renoveret.Sort indtræk.
Det er Larsen fra mosen der ejer den 56144604. Ring til ham,han er en flink mand og kan fortælle dig mere om bilen. Jeg syntes det er en sund 356 til den pris.

Vh. FVEE

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

lyder da helt vildt 165000 for en "rust fri" coupe ham skal jeg da med garanti have fat i lyder da for godt til og være sant

krom er ligemeget der skal jo osse være små reprationer til mig magter bare ikk et sminket li

(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er et foto på Klassik bil og mc.dk søg under sportsvogne sælges.

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tak den sk jeg ud og se

(permalink) Hald Member
Skrev for 14 years siden | | | |

læg mærke til hvordan døre og klapper passer sammen med karrossen, det er en sand kunst at lave 356 karrosser, og mange af de "billigere" er lappet bulet skadet og det ses straks med hvordan ting passer sammen. min far har en 63 b med t6 karros, den fik den store tur ved peter iversen. så alt passer sammen næsten bedre end fra fabrikken. :)

mvh


Reply

You must log in to post.