Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  En gang til

Tags:
No tags yet.

(permalink) Danny211 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har spurgt jer før, men det står stadig ikke lysende klart for mig.
Hvordan får jeg løsnet torsionsarmene så jeg kan trække dem ud. De sidder meget spændt. Se foto
Er der en venlig sjæl, der på en pædagoisk måde kan forklare det så selv jeg kan forstå det.
Danny

img_1941.jpg

-------------------------------------------
Vestsjælland, 51390008
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du skal nok starte med at pille krængningsstabilisatoren af.. Ellers er det vel bare at pille den (de?) skruer der holder dem fast i torsionsfjederen ud, og så hive til? Har dog aldrig prøvet på en bus.

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Start med at løsne møtrikken, der sidder forest på bærearmen(den låser pinolskruen), bagefter skrues pinolskruen ud med en unbrackonøgle. så skulle det være muligt at trække bære armen ud.

Inden du kan få den nederste af skal du fjerne krængningsstabilisatoren.

Hvis du skal have fjedrene ud er det det samme bare med pinolskruerne der sidder midt på forbroen.

TeddyC

PS. der var jeg så lidt langsom, men mere pædagogisk ;-)

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Danny211 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rene og Teddy
Det med krængningsstabilisatoren er jeg med på.
Hvis jeg løsner møtrik og pinolskrue, hvad sker der så med fjedrene i røret. De sidder jo i spænd. Og hvordan får jeg spændt fjedrene igen når de skal på.
Det er sikkert lige til, men jeg kan ikke lige se tegningen.
Danny

-------------------------------------------
Vestsjælland, 51390008
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

fjedrene ryger ingen steder , de sidder stadig fast i skruen midt på forbroen , så løsn du bare de 4

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Danny211 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg går lige ud i garagen og prøver. Tak for hjælpen

-------------------------------------------
Vestsjælland, 51390008
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Når først armene sidder som de gør på billedet, er der ikke noget der sidder i spænd.

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Barberen, Skive Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du skriver fjedre i forbroen... Der er ingen fjeder, men derimod en masse stykke "fladjern" som virker som en fjeder når de vrides... det er det der hedder torsionstangspræncip. Så du skal ikke være nervøs for at tage dem af... MEN du skal nok have lavet nogle mærker, så du kan sætte armene på nøjagtigt igen. Ellers vil du få bussen til at stå skævt.
Ret mig nogen andre, hvis jeg tager helt fejl...
Mvh
Barberen

-------------------------------------------
'78 DOKA, '69 type1 cab.
toppen er dovenskab, er at gøre tingene rigigt første gang
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Armene kan kun sidde på en måde, det er ikke nødvendigt at mærke op.

Hvis man tager torsions fjedrene ud skal man dog holde styr på dem da de som skrevet er en masse små stykker fladjern.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Danny211 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er det hele skilt ad og jeg blev meget klogere - ikke mindst pga. gode råd fra jer.
1: Krængningsstabilisatoren skal af og så er der ingen problemer i at tage den nederste arm af.

2: Den øverste arm sidder dog stadig lidt i spænd på gummistoppet. Hæv den øverste arm en smule med en donkraft el.lign. og tag det løse gummistop af. Sænk herefter armen og spændingen er markant mindre. Bank herefter armen af.

3: På mine fladjern er den ene ende svejset sammen så der er hold på de forskellige stykker, men sæt en strip omkring alligevel og tag fotos undervejs.

Torsionsstangen/fladjernene sad forskelligt på min forbro - så de kan tilsyneladende godt sidde forskelligt, så det er en god ide at markere dem nøjagtigt.

Danny

-------------------------------------------
Vestsjælland, 51390008

Reply

You must log in to post.