Da jeg ikke er nogen haj til el-arbejde, vil jeg lige spørge om der er nogen som ved hvordan denne pumpe skal tilkobles. Pumpen er 12v og købt hos Biltema.
Da jeg ikke er nogen haj til el-arbejde, vil jeg lige spørge om der er nogen som ved hvordan denne pumpe skal tilkobles. Pumpen er 12v og købt hos Biltema.
Hej
Du forbinder bare plus til plus på din tændspole og stel skal bare på på eksisterende stel, jeg satte den bare sammen med skruen jeg skruede benzinpumpen fast med.
Benzinslangerne skal selvfølgelig tilkobles ind og ud ligesom på den originale benzinpumpe, plejer at være markeret på den.
Hilsen Steven.
Jeg blev nemlig i tvivl, da jeg efterfølgende så noget med et rele, i den anonce hvor jeg købte den, og om det var noget jeg skulle ha haft med.
Hej
Man kan vist godt lave den relæ styret, men jeg kørte med min uden relæ og man kan ikke høre den kører når du har startet bilen. Den brummer dog noget når du sætter tænding til, men det tror jeg altid den vil gøre når der kommer vibrationer i pladen.
Hilsen Steven.
hmmm men hvad med sikkerhed hvis man kører galt ,så stopper pumpen jo ikke selvom motoren er gået ud ??? er det mon det Relæet er til ???
Hej
Det er selvfølgelig rigtig nok, jeg kørte også kun med min maks. 50km., så skiftede jeg til original benzinpumpe igen.
Hilsen Steven.
Ja det kunne sgu da være.. må prøve at rode lidt i det.
Øhh.. hvis du køre galt er der jo ligeså stor chance for at relæet stadig får strøm, det er jo ikke sikkert relæet får besked om at du er kørt galt ;-)
Et "sikkerhedsrelæ" slår pumpen fra , selv om bilen beholder tænding ved et evt. motorhaveri - det er nu fornuftigt nok
Noget andet er hvis i kobler pumpen direkte på tændingsplus ( +15 ) kører pumpen jo
selv om i ikke starter bilen...., men bare ville have tænding
Relæet herunder bruger minus polen fra tændspolen til at "overvåge" at motoren kører
Det kan sagtens laves simpelt, men relæeet herunder fra CSP løser opgaven, dog også til en del penge..
Kig i montage vejledningen på linket, den fortæller hvordan man kan lave det med 2 seperate 30,- relæer
Min el pumpe er styret af et alm arb relæ 87a relæ, som aktiveres når ladelampen går ud! Skulle vognen trille rundt, er der stor sandsynlighed for at motoren går ud, og dermed tændes ladelampen og benzinpumpen dør! Med en lille trykknap har jeg lavet så jeg kan pumpe svømmehusene op inden start! Fungerer fantastisk!
Nu er det så ikke et sikkerhedsrelæ som biltema viser, men et helt almindeligt relæ til at trække lidt mere strøm med..
Et sikkerhedsrelæ er en super ide.
hey.. Nu står der jo så biltema på pappet., så når du får maskinen til at køre og den begynder at te sig underligt.. Ja så piller du den af og køre ned og bytter den til en ny.. Og det kan du sikkert regne med at komme til nogle gange.. Kender nok til de første 20 tilfælde hvor de er gået kolde lige pludselig... Jeg skiftede nok pumpe på min bobcat 5 gange inden for et halvt år før jeg købte en magen til bare ikke fra biltema.. Og den har virket fint de sidste 2 år....og den jeg har i buggyen er minimum 10 år og køre fint og er heller ikke fra biltema.... Bare så du ved det.... mvh leo pol
leo-pol
hvilken en har du i din buggy..?
Havde ikke lige tjekket relæet fra biltema men gik da ud fra at det var til sikkerhedrelæ som clausenvw linker til , men den ide som CHR-SMC foreslår er da et godt skridt på vejen til lidt sikkerhed og så starter den jo heller ikke før nøglen bliver drejet .
arre.... Aner ikke lige hvor den jeg har i buggyen kommer fra... Men den jeg købte til min bobcat er fra den lokale auto-pusher.,.. De ligner dem fra biltema.. Men dem fra biltema er jeg færdig med. Virker fint i starten og pludselig går de bare kolde... Mig og min kanni skulle køre et 2-timers løb hvor vi pillede sprøjtet af en escort xr3i og satte nogle weber på med en pumpe fra biltema..... Og det virkede kanont... 1 3/4 time inde i løbet og på en 2 plads... DØD PUMPE.,... Og så måtte vi udgå.,.. Tak biltema....øv det var surt....
Dem der ligner Biltemas hedder HÜGO og de kører i mange år.
HüCo. Så er det nemmere at finde dem...
Ok. Det var egentligt sjovt, for vi plejer at kalde dem Hugo, men tak for det.
Men elllers er den Pierburg pumpe, som CSP f.eks. sælger, rigtigt god.
Csp pumperne giver også noget højere tryk ,men nu ved jeg jo ikke hvad du har brug for til dine motorcykelkarburatore på T4 projektet den du har valgt giver kun 0,10 bar og csp giver 0,27-0,42 bar
Jeg bruger Pierburgpumpen på et sæt Kadroner og de får da ellers skyld for ikke at kunne "lide" for højt pumpetryk.
Jeg købte faktisk Pierburgpumpen fordi jeg følte mig helt tryg ved at den ikke ville give problemer. Og det har den da heller ikke gjort.
Med eller Uden reduktion ? gad godt vide hvad en std pumpe levere af tryk/mængde bare til sammenligning ?
You must log in to post.