Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vedr regler for tagsænkning af 1302'er

(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hey gutter.

Jeg har valgt at sætte min dejlige tagsænkede tilsalg, da jeg simpelthen pt har for mange biler og gerne vil have samlet min 54'er.

Historikken på den er som flg.: købte den nysynet som en orig. 1302'er (dog med skivebrems foran og synes med dette, samt en 1600 motor med kadron). Jeg fik den i vinters tagsænket hos Allan (pladegaarden). Jeg har nu hvor jeg har sat den tilsalg stødt på lidt forskellige forklaringer OG spørgsmål i forhold til tagsækningen..

Kan I hjælpe mig med at skille skidt fra kanel her. -Hvad står man overfor efter sådan en tagsænkning i forhold til regler, næste syn m.m.?

SKAL der betales ny afgift?

Er ny afgift NOK i forhold til syn m.m. hvis det er tilfældet.?

Er der andre ting at tage hensyn til.?

Vil lige sige at jeg INDEN jeg tagsænkede, blev oplyst at det kunne man blot gøre, da en bobbel er rammeløs og det derfor ikke var noget problem, så længe man tog hensyn til nogle regler omkring hvor meget udsyn der var i bilen (noget med udsyn og sidde-højde).

Jeg søger svaret herinde, da jeg gerne vil at en evt. køber (inkl. mig selv) er HELT klar over hvad han køber og står med, så der ingen misforståelser kan være på den anden side af handlen.

Jeg håber I kan hjælpe mig med at få afklaret dette, så vi kan få både teoretiske og faktuelle omstændigheder sat i bås ;)

Pft
Nygaard

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er der ingen der har et bud på dette.? :S

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) Jønke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bilen skal synes og godkendes, med tagsænkningen. Derefter skal den en tur forbi Skat til ny vudering. Og du slipper nok ikke uden at betale en afgift. Man kan også vælge at køre videre som den er, men den er ikke lovlig.

(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan der være problemer med at få den godkendt med tagsækningen, eller plejer det ikke at være noget problem.?

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com
(permalink) Fuel-4-Life Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ingen der har viden/erfaring med tagsænkning, eller ved hvem man bør spørge/hvem der har erfaringerne og viden.?

:S

-------------------------------------------
Nygaard (Herning)
Tlf.: 31 71 01 65
Mail: mln160478@gmail.com

Reply

You must log in to post.