Jeg har en 1303 som har en revnet gummi pakning?(den er sidder bag bremsepedalen). Jeg skal have skiftet hovedbremsecylinderen og vil høre om nogle har lidt vejledning til det?
Jeg har en 1303 som har en revnet gummi pakning?(den er sidder bag bremsepedalen). Jeg skal have skiftet hovedbremsecylinderen og vil høre om nogle har lidt vejledning til det?
Du tapper bremsevæsken af. Enten ved at suge det op af beholderen med en bremseudlufter eller rykker plaststudserne op af den gamle cyl. og lader det løbe i en beholder. Dette er for så vidt ikke vigtigt, mere for at begrænse svineriet.
Så skruer du alle bremsrørene af cyl.
Så løsner du de to 8mm bolte inde foran pedalerne. Pas på med bare at trække dem ud. Der sidder et par afstandsbøsninger inde i dobbeltpladen. Dem kan du tabe og så skal du til at fiske efter dem. Hvis du ikke skal skifte boltene, så lad dem hænge i hullerne.
Den nye cyl. sættes på i modsat rækkefølge og man lufter bremserne ud.
Sørg for at fjerne støvpropperne i de nye plaststudser.
Lad være med at bruge almindelig benzinslange til væsken oppe fra beholderen. Det skal være det rigtige blå slange. Benzinslange kan ikke tåle bremsevæske.
Tak skal du have.
Frank ; Jeg har stor stor respekt for din viden . Men har lige et spørgsmål til det slange du nævner. Jeg har brugt Biltema´s gummi slange på min beholder under renoveringen af mit bremse system på Ghiaen. Hvorfor skulle det ikke holde ? Blå slange har jeg ikke set. Hvad er der specielt ved blå slange og i så fald hvor finder man det ? På forhånd tak for svar.
Hey
Jan fra VW boble Øster Tørslev, har det blå slange.
Man kan sikkert finde andre slanger som også kan tåle bremsevæske, men det er lidt træls at eksperimentere sig frem til. I værste fald kan det jo koste en bobbel og måske også livet, hver gang man testede en slange som viste sig at blive sprød med tiden eller blive opløst af bremsevæsken.
Sandt nok. Men det ville være rart at få en fornuftig forklaring på dette.
Bremsevæske er noget skidt sammen med en almindelig sort slange generelt. Selvfølgelig kan man finde en slange der måske tåler det.
Bilfabrikanterne bruger typisk den blå med flet udenpå. Lada bruger vist noget rødt.
Hvis ikke de kan holde plejer de at blive våde med fedtede perler af bremsevæske der trænger ud gennem gummiet. Det er jo ikke livsfarligt før hovedcylinderen er tom, men hvorfor eksperimentere ?
You must log in to post.