Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sælges: 1745 Turbo

Tags:
No tags yet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Typ1 1745cc Turbo engine for sale.
Injection and ignition is controlled by Megasquirt. Ignition is made as Waste-spark.
The engine has been driving 1000km.
Longblok build by Torben Alstrup.

NEW:
Brand new killer blok
Crankshaft 76mm with Counterweights
Camshaft Web 218 turbo
044 Heads
Unitech rods with bolted ends, machined for lubrication under the pistons
Forged Pistons
Push Rods Chrome-Moly
Fuldflow oilpump
Extra oilsump
Header and exhaust made in stainless steel
New t3 turbo
Watercooled intercooler, including pump and cooler
WB lampda-sensor, and LC-1 controller from Innovate Motorsport
Waste-gate: Tial MV-S, (the new model)(incl. spare springs)
Dump: Tial Dump-valve
DTM coolingsystem, incl. new alternator
Injectors
Coil for wasted-spark
MSD ignition cables
All hoses are new AN-hoses
MegaSquirt, with almost everything on-board
GT1 Hall-sensor
Automter Ultralite pressure gauge incl sensor
Lightened flywheel
Stage 2 pressureplate
Clutch
Alu-fuel rails
Magnaflow muffler
In-line oilfilter for the turbo
I am sure I have forgot a lot of things, so just ask if you have any questions.
The engine is still in the buggy, so it is possible to come and try it.

Except from the intake manifolds, is everything brand new.





(permalink) JonasWittendorff Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg går næsten ud fra at det kræver en større omgang at smide den bag i en 67'er bobbel?

-------------------------------------------
Knaldebang-grøn 67'er Skydetags-Bug, 1600 dobbelport.
(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja der skal nok laves lidt tilpasning, men hvor meget det nøjagtigt er ved jeg ikke.
Men et par timer hos en rustfri smed så tror jeg man er kommet meget langt. Det kan ikke være så slemt.
Alle flanger osv kan jo genbruges, så det burde være til at overskue.

(permalink) micha racing Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er der nogen måling på motor her tænker jeg på nm og hk

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nope, jeg har ikke en gearkasse der kan holde til det.
Men ca. 170hk v. 0,7bar og 220-230Nm. Der medfølger fjedre til at lave over 1 bar, så de 200hk skulle nok kunne hentes.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Din gearkasse kan da sagtens klare at blive kørt i et rullefelt, det går den da ikke i stykker af - eller?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tror du ikke en std. gearkasse/aksler brækker hvis man forsøger at klemme 200hk igennem?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

overhovedet ikke. spørg bare frank hvad han brugte til hans 2.6L type4 ..... :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der er jo forskel på at lave en dragstart med slicks, og så liste rundt på landevejen/rullefeltet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Flot motor iøvrigt!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det har jeg godt hørt om. Hmm jeg synes bare stadig at det er risikabelt, men hvis der kommer en person som er seriøs, vil jeg godt være med til at lade det komme an på en prøve. Så det skal ikke være det som stopper.
Takker

(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Du behøves slet ikke være så nervøs, det er stærkere grejer end man lige skulle tro!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) crenne Member
Skrev for 13 years siden | | | |

suuuuper flot motor

-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Men ja man kommer langt ved at tænke over hvordan man bruger tingene.
Men nu tilbage til salget. Hvis nogle ønsker bevis for effekt kan den komme på rullefelt, samt afprøves monteret. Men kun for de som er seriøse.

(permalink) Lange Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Blob har du et telefonnummer man kan fange dig på?

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kig din email lange:)

(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Slettet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ny Pris


Reply

You must log in to post.