Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  lade-relæ

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fætter Sjusk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej
er der nogen som kan fortælle mig hvordan laderelæ virker
der sider 2 spoler hvornår skal de trække og hva for dem til at trække
min ladelampe lyser nemlig hele tiden og jeg måler kun 6 v når bilen kører
hva kan jeg måle på selve kul ?for at få en ide om det er laderelæ kul eller dyna
sjusk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den korte version:
På en VW, som har det der hedder et to-kernet relæ, sidder der to spoler, to kerner.
Den ene bruger forbruget i Watt som indikator for at nu laver dynamoen mere end den må eller der er brug for. Så kobler den styrestrømmen fra dynamoen (stel til magneterne) Det gør den løbende ikke bare til/fra. Den står og summer.
Den anden kerne er et tilbagestrømsrelæ der afbryder forbindelsen mellem batteri og dynamo når dynamoen laver færre volt end der er på batteriet.

Kullene vurderer du blot ved at se om fjederen stadig trykker på dem eller de er blevet for korte.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fætter Sjusk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hej
tak
har du tid til den lange også
der sidder en dimmer neden under med en tråd på hva gør denne¨
syntes jeg har lidt svært ved at se hva laderelæ skulle gå i stykker med mindre spolen brænder over
nå har bestilt kul og laderelæ så så må vi se
sjusk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den lange version må du selv finde i nogen gamle lærebøger. Det er jo ikke noget vi nogensinde har repareret på.
Jeg har højest justeret et nyt relæ til at give lidt flere volt. Men det kræver også lige et par forsøg, for indstillingen ændrer sig når du skruer låget på relæet igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.