Nej. Altså jo når man har haft karburatoren skilt ad, kan det jo være nødvendigt at give begge skruer et par omgange ud.
Sommetider er der nogen der har rodet med karburatoren, der har forsøgt at justere tomgangshastigheden på den den lille skrue der sidder på den lange arm på gasspjældsakselen. Det er forkert og når man gør det så holder tomgangssystemet op med at virke.
Start med at rense tomgangsdysen, den sidder lige under varmelegemet til chokeren.
Hvis motoren er kold og chokeren så vil slå til kan du se at skruen jeg taler om kommer til at stå på et trin på en trappe. Den skal du holde nede med den ene hånd og justere skruen så den kun lige rører ved trappearmen og ikke mere.
Så starter du motoren og medens du holder den i gang, hvis den ikke kan køre selv, så kontrollerer du kamvinkelen (platinernes indstilling) med en kamvinkelmåler og indstiller tændingstidspunktet med stroboskop (tændingspistol)
Når motoren er blevet så varm at chokeren er slået fra indstiller du tomgangshastigheden på luftomløbsskruen og så skruer du blandingsskruen ind til motoren begynder at gå dårligt og så netop ud igen til den kører pænt, ikke mere, det hjælper ikke noget. Hvis motoren så kører for hurtigt i tomgang regulerer du igen på luftomløbsskruen.
Så kører du en tur og kontrollerer tænding og karburatorindstilling igen. For begge dele skal egentligt gøres på driftvarm motor.