Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Standard indstillinger på Solex 31 PICT 3

(permalink) tobje1000 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der sidder sådan en karburator på min 1302er fra 71.

Findes der enstandard indstilling på "airpypass skruen" og "Volume control skruen" Altså om der en tommelfinger regel, der siger at man kan skrue dem helt i bund og derefter skue dem X antal gange ud?

Mener helt bestemt at volume skruen skulle have været blomberet på min og jeg kan s at den er skruet næsten helt ind. Tænkte at det kunne være en af grundene til at alle hk ikke helt er hjemme.

-------------------------------------------
Nu i Latebay army camper
25 59 07 59
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nej. Altså jo når man har haft karburatoren skilt ad, kan det jo være nødvendigt at give begge skruer et par omgange ud.
Sommetider er der nogen der har rodet med karburatoren, der har forsøgt at justere tomgangshastigheden på den den lille skrue der sidder på den lange arm på gasspjældsakselen. Det er forkert og når man gør det så holder tomgangssystemet op med at virke.
Start med at rense tomgangsdysen, den sidder lige under varmelegemet til chokeren.
Hvis motoren er kold og chokeren så vil slå til kan du se at skruen jeg taler om kommer til at stå på et trin på en trappe. Den skal du holde nede med den ene hånd og justere skruen så den kun lige rører ved trappearmen og ikke mere.
Så starter du motoren og medens du holder den i gang, hvis den ikke kan køre selv, så kontrollerer du kamvinkelen (platinernes indstilling) med en kamvinkelmåler og indstiller tændingstidspunktet med stroboskop (tændingspistol)
Når motoren er blevet så varm at chokeren er slået fra indstiller du tomgangshastigheden på luftomløbsskruen og så skruer du blandingsskruen ind til motoren begynder at gå dårligt og så netop ud igen til den kører pænt, ikke mere, det hjælper ikke noget. Hvis motoren så kører for hurtigt i tomgang regulerer du igen på luftomløbsskruen.
Så kører du en tur og kontrollerer tænding og karburatorindstilling igen. For begge dele skal egentligt gøres på driftvarm motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) tobje1000 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg takker ærbødigt, super med en ordentligt forklaring, jeg tester det når jeg får lavet min starter.

-------------------------------------------
Nu i Latebay army camper
25 59 07 59

Reply

You must log in to post.