Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ventildæksel pakning

Tags:
No tags yet.

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er efterhånden ved og være lidt træt af en bil der grisser. Jeg er nu oppe på ventil pakning sæt nummer 4 og syntes det noget forbandet møg. Hvor får jeg gode solide pakninger der ikke pludslig får olie ? Har prøvet nogle grønne nogle har prøvet kork pakninger har lagt fedt i kanten så de klæbet sig fast så jeg er sikker på de ikke skrider og ligger forkert så det må være fordi det er forkerte pakninger jeg bruger. Dette er ikke kun på en motor det er på en standart 1200 og en 1776 og begge har jeg også prøvet og skifte selve dækslet, håber nogle har et super råd for nu gider jeg ikke ødelægge indkørsler mere eller risikere og stå på en motorvej og glo med en defekt motor

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Får olie, hvad mener du med det ? Dækslerne er da 3/4 fyldte med olie når motoren kører.
Std.sorte dæksler, std. fjederklemmer og std. pakninger, de mørke med gummi/kork blanding. Ingen fedt, lim eller andet.
Alu.-dæksler og forkromede dæksler dur ikke.

Bøvler du med at montere dem eller hvad. Det kræver sådan lige et bestemt tag, hvor man holder dæksel og pakning på plads uden at rage den af under monteringen.
Ellers må du jo have et lynkursus.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank; Sorry men CSP´s alu. dæksler virker altså fremragende.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

De sorte og orginale og selve klemmerne er meget stramme og kork pakning med sorte klatter har jeg brugt men de røg også:( det røv irreterene og "stressene" at den skubber olie ud når alt bare ellers køre som smurt Frank hvor er du fra? Har også lidt fin justering af kabs og syntes jeg har set dig skrive en del fornuftigt ;0)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er OK Erik. Det er bare ikke til at hjælpe folk via en PC hvis de kører med noget alternativt.
Nugiz, du må udtrykke dig noget klarere. Hvad mener du med at de "røg" ? Hvad gør de ?
Med mindre man har voldsom tændingsbanken, så "ryger" de ingen steder.
Det er som regel rusthuller i dækslerne eller det at de smutter under monteringen, der er problemet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

På en 1200 har jeg aldrig oplevet at det originale ikke kunne holde tæt.
Hvor stramme er dine klemmer? - ja det er jo svært at forklare ved jeg godt, men de skal være rimligt stramme. Jeg bruger en skruetrækker til lige at vippe dem på plads.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

de kan også blive for stramme

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du må have nogen problemer med tændingsbanken eller manglende krumtaphusudluftning.
Jeg havde en kunde engang, der jævnligt kom og fik lavet service, men han kunne også godt lave noget selv.
Han ringede en dag og fortalte at hans motor havde skudt ventildækselpakninger ud på motorvejen.
Det kunne jeg ikke forstå. Han havde kørt med den motor i flere år uden vrøvl.
Da han kom ud til mig var der en ny strømfordeler på. Den var så forkert og satte sig så i fuldt avanceret stilling, så den havde kørt med 40 graders fortænding hele tiden.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

De nærmest får et buk pakningerne.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er et du selv laver når du sætter dem på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Scharling Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg tror jeg et sted i gemmerne, har 2 ventil dælsler med udluftning, og en breather box.
Der er godtnok "scat" ventil dæksler. men det er vel også ok...... :)
Du skal købe noget slange i sort, med 13mm indvendig hul. og spændebånd. 3-4 meter. og 6 spændebånd. Du skal ikke købe slange i biltema.. det er noget lort, og tørre ud på 1 år og flækker.
2 nye ventilbæksel pakninger.
Så kigger vi lige samtidig på dit el problem.

MEN.. Jeg er i Svendborg hele næste uge, og ser film. Er hjemme torsdag aften. så hvis du kan smide den af torsdag den 2 sep.. Så må jeg se om jeg får tid i weekenden.

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

HVIS der er for meget klem på bøjlerne, så har den tendens til at ville trykke ventildæksel pakningerne i stykker.
Prøv med et andre sæt org. bøjler der ikke har været bøjet, og brug ALTID org. ventildæksler. Så skulle der ikke være nogle problemer overhovedet.

Er du forøvrigt helt sikker på at det ikke er dine pakninger ved stødstangsrørene der er utætte, eller det kan være under de møtrikker der holder topstykket fast (inde bag vippetøjet) hvor der ikke er tætnet ordentligt (skal have en stribe flydende pakning mellem skive og topstykke, når motor samles).
Hvis et af disse steder er utætte, så kan olien også løbe ned og dryppe ved ventildækslerne.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Flere slanger og vattamponer på dækslerne er ihvertfald ikke vejen frem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg havde også det problem, dennis ga mig et fif med at bruge flydende pakning mellem dækslerne og og pakningen, så den bliver holdt fast, og ikke ka smutte, det virkede for mig.

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Scharling. Lyder lækkert ved ikk lige helt med den 2 ellers weekenden efter. ;0)

(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bøjlerne der holder dækslerne kan være mont. forkert.Det stykke af bøjlen der går fra topstykket og ud til dækslet skal være vandret.

(permalink) Scharling Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan jeg ikke. så er vi henne ved den 25/9. Før der er ledigt.

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) jankjerbye Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmm.. den 1300 motor jeg lige har smidt i min 68er blæser også std. kork pakninger ud i toppen. Har prøvet med flydende pakning også. De bliver blæst ud med et smæld så man kan høre det..

Den er stillet statisk på krumtaphjuls mærket med en prøvelampe på fordeleren, så jeg tror ikke den står så meget forkert..

(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er du sikker på remskiven passer til din motor.Kont OT mærket. Stemplet lige langt på hver side af top. Midten heraf=OT.Jeg bruger et selvbyggerværktøj og en gradskive,og laver (hvis remskiven ikke passer) mine egne mærker.
Vh. FVEE.

(permalink) nugiz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

scharloing fixer den ;)

glæder mig motoren har kørt 5000 km uden problemer så det vel begrænset hvor meget der kan være sket ved og pille den ud af en bil og over i en anden


Reply

You must log in to post.