Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HK grænse for standard IRS træk aksler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hejsa.

Jeg skal til vinter have opgraderet motorrummet lidt.., og er i den forbindelse kommet til at tænke på om der er en grænse for hvor mange HK/ meget momoment en standard IRS 80 mm aksel kan holde.

Er med på at det kan laves om til bus eller "Pårsjche" aksler.

Men er der nogen her der har erfaring. Er med på det også afhænger af om man laver sprader hele tiden eller kører mere normalt.

Alle input er velkomne.

mvh
Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

200 HK. Mere til gadebrug. Jeg ville ikke bekymre mig, overhovedet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den Porsche jeg er mek. på i Hist.race er på 355 hk, med en sådan aksel.
Ved start med 7500 omdr. rygger det noget i trækakslerne og vi har aldrig haft problemer.

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Takker for svar til jer begge.

mvh
Henrik

(permalink) haldex201 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

193 hk til race no problem! Kræver dog de røde bøsninger i bærearmene fra bug pack.

245hk ja så har vi noget at snakke om stående start, 8500 rpm.

En god ide er at montere PU-bøsninger over alt bag i, det skåner trækakslerne så de ikke bukker ind mod gearkassen i et sving, med træk på et lille slag og knald det er slut.
Mellem armene ind til fjeren er også godt at skifte til de nye, disse er tykkere end de originale og flexer ikke.

En ting som er meget overset på en 1303 / 1302 er krængnings stabilsatoren bag på, har netop monteret en, den er bare meget nemmere at styre med den på, når man fyrer den af i et sving.

From the real life on the track

Haldex201

tomses 013.jpg

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Cool Haldex..

Kan man komme og se dig køre ?? og hvor

mvh
Henrik

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, det er godt nok altsammen. Men er der klister på banen så kan i glemme det kan i. Jeg har personligt brækket 80 mm.led med 220 hk. Og set flere til. Da der så blev bygget om til 100 mm led var der ro. Hvis man har mange kubik og meget moment (T4) ryger der en hub i ny og næ.
"930" Aksler og hubs kan holde til fuldstændig vildt mange kræfter, 450 - 500, måske mere.
Men til gaden og baneræs holder de til relativt mere, for der slipper dækkene som regel først.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Griebel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ang.selve akslen,-man kan gøre lidt selv...Jeg har "rodet" med et par til Rasmus (Kirkterp)
Se billedet...C.

vw 419.jpg

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel

Reply

You must log in to post.