Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Rensning af karburatorer...

Tags:
No tags yet.

(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hejsa! Har lige skilt mine karburatorer af af og skal ha dem renset.

Mit spørgsmål er nu hvad (hvis noget) de skal ligge i blød i natten over? eller skal jeg bare puste dem igennem med bremserens og udenpå og med luft til sidst?

De kørte da jeg tog dem af så de er ikke nogle gamle indgroede nogle...

Er der eventuelt nogen i Århus eller omegn der har vildt godt styr på kadroner der vi kigge dem igennem snmmen med mig for at se om der er for meget slør i spjældakslerne?

vil nemlig gerne vide om det kan betale sig at få min bil rullet med dem på..

Mvh Mikkel

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg forstår ikke helt problemet. Jeg har vasket og renset hundredevis af gamle originale karburatorer. Hvis de skal ligge i blød er det jo som regel fordi de er meget snavsede udvendigt. Jeg bruger benzin.
Vasker dem med en pensel i benzin. Skiller dem ad og blæser alle kanaler igennem.
Lirker acellerationsrøret op, pas meget på den lille kugle under det, blæser alle veje.
Slør i spjældakslerne får skyld for mere end det betyder. Smør dem med olie efter vask. Smør pumpens dele med fedt.
Køb evt. to rep.sæt og indstil derefter acellerationspumpens indsprøjtningsmængde. 0,5-0,7ml.
Om det "kan betale sig" ? Hvad mener du med det ? Hvad er alternativet ? Blive hjemme fordi man ikke kan prale af at man kører med Webere ?

Jeg har lige døjet med mine Kadroner. Det er ikke det første sæt jeg har monteret på en bil. Men første gang det er mine egne. Så nu fik jeg tid til at lære dem ordentligt at kende. Efter megen rådgivning fra farmer, lykkedes det mig at få dem dyset ind. De største problemer var dog dårlige dele fra "Mr.Kadron" i USA og så det faktum at tomgangsdysen har indflydelse på blandingen helt op til 120 km/t på min bil. Og så finde to tomgangsdyser på 45, der så begge måler 45.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hey igen
Problemet er at jeg ikke har vasket og renset hunderedevis af gamle karburatorer, så derfor spurgte jeg om nogle råd som jeg også fik, så mange tak for det Frank. Det var lige hvad jeg skulle bruge.

Med om det kan betale sig er om jeg har et par helt smadrede karburatorer... jeg gider jo ikke betale 2500 for at få indstillet noget slidt udstyr... vidste slet ikke det var sejere at køre med Webere :)

Hvad er det for en motor du har dyset ind Frank?

min er en 1600 med portede toppe, 284 knast og 9,2-1 i komp.

jeg har en 130 hoveddyse og 55 tomgang. Med de dyser får den for meget benzin.

Vh Mikkel

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En 2054cc type4.
Det var heller ikke for at prale om hvor mange jeg havde rodet med. Mere for at pointere at det ikke er så farligt, som det tit bliver gjort til.
Hvis de er "smadrede" er det jo ikke til at lave. Hvis de bare er snavsede kan man jo rense dem og få dem til at virke igen.
Hvordan ved du den får for meget benzin ?
De dyser plejer at passe meget godt til en 1600. 55 er måske lidt stort. Prøv med 50 og se hvordan det kører.
284´er knast er lidt rå med blot to karburatorer. Det kræver lidt nulren at få det til at køre pænt i tomgang. Og måske et balancerør med større diameter. Hvad med udstødning. Hvad kører du med ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

okay, men så vil jeg sige de er i god stand. er bare i tvivl om hvor meget slør der må være i de spjældaksler. Altså det er ikke fordi der er vild meget nu men lige så meget for at lære at se hvad der er meget og lidt...

Den gik sådan set fint i tomgang, og kørte fint.

Jeg kan jo ikke være 100% sikker på den fik for meget, men mange ting tydede på det.
1. karburatorene kørte på en standard 1600 og der gik de rigtig godt. efter jeg fik lavet den nye motor med bedre flow og vidst nok også lidt større indsugningsventiler kører den som om den får meget fed blanding.
2. den er svær at starte, og skyder én gang når den så endelig starter.
3. den har en meget karakteristisk sød duft
4. den vil ikke tage gassen når jeg giver fuld gas i lave omdrejninger

det er efter min overbevisning tegn på den får for meget at leve af, men ret mig meget gerne.

prøver da lige med en 50 tomgangsdyse i stedet.

Men du mener 130 er okay? Det kan ikke passer at topstykker med bedre flow og højre kompresion kan hive mere ud af en dyse så man derfor skal gå ned i størrelse?

Jeg kører med et 1 1/2 tommer tarmslyng...

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det var mange symptomer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det tror jeg ikke helt jeg forstår Frank...

Er du ironisk eller?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

1. karburatorene kørte på en standard 1600 og der gik de rigtig godt.
- det kan vi ikke bruge til andet end at konstatere at karburatorerne såmænd nok er OK.
kører den som om den får meget fed blanding.
- Det er ikke usansynligt. Tomgangsdyserne er garanteret for store.
2. den er svær at starte, og skyder én gang når den så endelig starter.
- Det er da ganske normalt for karburatorer uden choker. At den måske ikke gjorde det i så udpræget grad på en std motor har nok været, at der fik den så meget på tomgangssystemet, at motoren var ligeglad om den var kold eller varm.
3. den har en meget karakteristisk sød duft.
- Sød ?? Den har jeg ikke hørt før !!
4. den vil ikke tage gassen når jeg giver fuld gas i lave omdrejninger
- Det er ikke unormalt på så lille en motor med relativt meget knast. Du har jo øget ventilens åbningstid med over 10% @ 0,050" Dvs. dit reelle tomgangs vacum er reduceret en del. Hvis den skal kunne det fra tomgang eller lige over, skal den sansynligvis have øget acc pumpe squirtet op til små 0,6 ml. samt revet pumpedysen 0,05 - 0,1 mm op.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja okay kan godt høre jeg er ude på dybt vand og ikke har styr på det... synes bare jeg har læst meget på det, brugt min logiske sans og haft fingrene i det fordi det er pisse spændende.

Det er så åbenbart ikke nok til at kunne stille spørgsmål her.

Den soder også en del og har en lidt ujævn gang... men det er nok også tegn på noget andet. Eventuelt tegn på at jeg har samlet det hele forkert fordi jeg ikke har skruet vw i 40 år, er nærig fordi jeg har købt billige Kina-dele, ikke gider få beskidte fingre, eller bare er dum.

jeg takker for svar Torben og beklager hvis jeg har fornærmet nogens intellekt med at stille dumme uvidende spørgsmål. Jeg prøver at skifte den tomgangs skrue og så tager jeg på rullefelt. Skal sgu nok få den til at gå godt.

Mvh Mikkel

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jo lidt ironisk. Hyggeligt-ironisk.
En 1600 med Engle 284 eller tilsvarende og blot to karburatorer får en lidt rå tomgang.
Tråden startede med om man kunne rense to karburatorer og genbruge dem. Det eneste jeg prøvede at sige var: At det kan man. Og så et par Kadron-tips.
Kadronerne er ikke anderledes end de originale. Jo de er om muligt endnu mere simple og lidt grove i opbygningen. Men der behøves ikke mere.
Tomgangsskruen skal så langt ind som muligt med en given tomgangsdyse.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Eriksen. Tror ikke du har fornærmet nogen.
1. Kinastumper kan såmænd være gode nok. Kunsten er at kende forskel på dem der ikke dur og dem der fungerer. (F.eks. kan man nu om dage købe en Made in langt væk 009 til kr. 525.-. Den dur bare ikke. Så kan man købe en 009 made in Canada til kr. 695.- Den fungerer ganske udmærket til alm tuning) Det er jo heller ikke ret nemt for menigmand at gennemskue det, og det er det mange af internetfirmaerne især overseas lukrerer på. De er totalt ligeglade med at varen er langt under middel, bare de kan få noget over disken, og til en lavere pris end konkurrenten.

2. Det er rigtig fint at du læser op på emnet. Grundviden er jo den første betingelse. (Det største problem ved det/internettet er, at dem som "tror" deres motorer kører perfekt, fordi de ikke ved bedre, osse skriver stolper op og planker ned igen)
Men en ting som du gør galt er at du skyder med spredehagl (efter hvad jeg kan forstå) når du justerer. Det må man IKKE!!! for så ved man ikke hvilket gør hvad.
Første regel er: EEN ting ad gangen.

Nogen af os har så efterhånden en del erfaring i hvad forskellige opsætninger skal have af dyser, og så laver vi jo en grunddysning som typisk ligger "midt i billedet" og så tar vi resten på rullefeltet og/LM1éren

En motor som din VIL få en rå tomgang, som Frank beskriver. Det er fordi motorens indsugningspulser er uens pga tændingsrækkefølgen. Derfor går den reelt kun ordentligt på 2 cylindere i tomgang. De andre 2 "følger bare med" på resterne fra de riges bord så at sige.

Men hvis du har lyst, kan du komme op torsdag eller fredag i uge 40. For der regner jeg med at skulle være på rullefelt i 2 dage med forskellige biler. Så kan vi se på hvad der skal gøres. Du kan jo osse bestille tid oppe hos Laulund Auto i Støvring. Han er rigtig dygtig til at trimme.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.