Eriksen. Tror ikke du har fornærmet nogen.
1. Kinastumper kan såmænd være gode nok. Kunsten er at kende forskel på dem der ikke dur og dem der fungerer. (F.eks. kan man nu om dage købe en Made in langt væk 009 til kr. 525.-. Den dur bare ikke. Så kan man købe en 009 made in Canada til kr. 695.- Den fungerer ganske udmærket til alm tuning) Det er jo heller ikke ret nemt for menigmand at gennemskue det, og det er det mange af internetfirmaerne især overseas lukrerer på. De er totalt ligeglade med at varen er langt under middel, bare de kan få noget over disken, og til en lavere pris end konkurrenten.
2. Det er rigtig fint at du læser op på emnet. Grundviden er jo den første betingelse. (Det største problem ved det/internettet er, at dem som "tror" deres motorer kører perfekt, fordi de ikke ved bedre, osse skriver stolper op og planker ned igen)
Men en ting som du gør galt er at du skyder med spredehagl (efter hvad jeg kan forstå) når du justerer. Det må man IKKE!!! for så ved man ikke hvilket gør hvad.
Første regel er: EEN ting ad gangen.
Nogen af os har så efterhånden en del erfaring i hvad forskellige opsætninger skal have af dyser, og så laver vi jo en grunddysning som typisk ligger "midt i billedet" og så tar vi resten på rullefeltet og/LM1éren
En motor som din VIL få en rå tomgang, som Frank beskriver. Det er fordi motorens indsugningspulser er uens pga tændingsrækkefølgen. Derfor går den reelt kun ordentligt på 2 cylindere i tomgang. De andre 2 "følger bare med" på resterne fra de riges bord så at sige.
Men hvis du har lyst, kan du komme op torsdag eller fredag i uge 40. For der regner jeg med at skulle være på rullefelt i 2 dage med forskellige biler. Så kan vi se på hvad der skal gøres. Du kan jo osse bestille tid oppe hos Laulund Auto i Støvring. Han er rigtig dygtig til at trimme.
T